Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Początkujący kierowca zarabia tyle, co informatyk [RAPORT]

praca-w-logistyce

Pięć tysięcy złotych netto zarabiają początkujący kierowy zawodowi. To oznacza, że ta grupa dołączyła do najlepiej opłacanych profesji na rynku. Dziś może się równać nawet z prawnikami i informatykami.

Z badania: „Młodzi kierowcy na rynku pracy” przeprowadzonego na zlecenie organizatorów akcji społecznej „Profesjonalni kierowcy” wśród 200 kierowców zawodowych z maksymalnie dwuletnim stażem w zawodzie, wynika, że ponad 30 proc. z nich zarabia od 4 do 5 tys. zł netto. Blisko 70 proc. otrzymuje na rękę 3 – 4 tys. zł. Dzięki pensjom na takim poziomie kierowcy znaleźli się w grupie najlepiej wynagradzanych zawodów w Polsce i pod względem zarobków mogą się równać między innymi z informatykami i prawnikami. Jak wynika z danych portalu rekrutacyjnego Pracuj.pl, zarobki absolwentów studiów informatycznych z maksymalnie 3-letnim stażem pracy wynoszą około 4 tys. zł netto. Młody prawnik w trakcie aplikacji otrzymuje zaś na rękę 4,1 tys. zł.

– Nie ma wątpliwości, że zarobki kierowców zawodowych będą nadal rosły. Wynika to nie tylko z ogólnych tendencji na rynku pracy, ale przede wszystkim z tego, że są oni obecnie na liście najbardziej poszukiwanych pracowników w Polsce. Już w 2016 roku PwC szacowało, że w kraju brakuje aż 100 tys. profesjonalnych kierowców. Jednocześnie branża transportowa rozwija się w coraz szybszym tempie, wytwarzając już aż 6 proc. PKB. Warto też zauważyć, że 2018 rok jest również rekordowy pod względem zakupu nowych pojazdów ciężarowych. Do końca lipca tego roku zarejestrowano już ponad 17 100 samochodów o DMC pow. 3,5 tony, a to oznacza, że mamy za sobą trzynasty miesiąc wzrostów i najlepszy lipiec w historii – mówi Wilhelm Rożewski z Volvo Trucks.

Co ciekawe, badanie „Młodzi kierowcy na rynku pracy” pokazuje również, że wysokie zarobki nie są traktowane przez osoby rozpoczynające przygodę z branżą jako coś wyjątkowego. Na pytanie „Co skłoniło Pana/Panią do podjęcia pracy jako kierowca?”, najczęstszą odpowiedzią było:

  • niezależność (135 osób),
  • chęć podróżowania (128 osób),
  • a dopiero na trzecim miejscu ankietowani wskazywali zarobki (106 osób).

Z kolei na pytanie co wpływa na poprawę warunków pracy najczęściej wymieniali lepsze drogi, bardziej nowoczesne auta i czas pracy. Zarobki zajęły dopiero czwarte miejsce.

– Z rozmów, które prowadzimy z uczestnikami szkoleń organizowanych w ramach akcji „Profesjonalni kierowcy” wynika, że ogromne znaczenie ma komfort pracy. Kierowcy coraz częściej zwracają uwagę na to, jakiej klasy samochodami dysponują firmy transportowe. Ma to duży wpływ na ich decyzję dotyczącą wyboru miejsca zatrudnienia – podkreśla Marcin Majak, z Renault Trucks.

Dodatkowe informacje

Na 200 kierowców, którzy wzięli udział w badaniu, 86 pracuje na trasach międzynarodowych, a 114 krajowych.

  • Spośród kierowców na trasach krajowych:

1 proc. otrzymuje poniżej 2000 zł netto miesięcznie;

1 proc. otrzymuje między 2000 a 3000 zł netto miesięcznie;

74 proc. otrzymuje między 3000 a 4000 zł netto miesięcznie;

24 proc. otrzymuje między 4000 a 5000 zł netto miesięcznie.

  • Spośród kierowców na trasach międzynarodowych:

62 proc. otrzymuje od 3000 do 4000 zł netto miesięcznie;

38 proc. otrzymuje od 4000 do 5000 zł netto miesięcznie.

@

Akcja “Profesjonalni Kierowcy”

To program szkoleń dedykowanych dla osób mających prawo jazdy kategorii C+E, ale bez zawodowego doświadczenia. Młodzi kierowcy mają szansę w praktyce poznać nowoczesne ciężarówki, uczą się na nich takich kwestii, jak podpinanie naczep, wykonywanie manewrów, mocowanie ładunków czy nawet zakładanie łańcuchów. Eksperci zapoznają ich z tematem norm czasu pracy kierowców oraz zasad ekonomicznej jazdy.

Organizatorami akcji są: Volvo Trucks, Renault Trucks, Wielton, Ergo Hestia, Continental oraz MJM. Przedsięwzięcie jest wspierane przez grupę przewoźników.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

245104594_2935851109959993_1411399817438034755_n

Polska znosi kary za niepłacenie e-TOLL

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.

2021-10-12
0
220300993_2878300922381679_1943562348840315047_n

UE zaostrza politykę emisyjną

UE zaostrza politykę emisyjną14 lipca Komisja Europejska przyjęła pakiet propozycji pod nazwą Fit for 55 w celu dostosowania unijnej polityki klimatycznej, energetycznej, użytkowania gruntów, transportu i podatków do redukcji emisji CO2 o co najmniej 55% do 2030 r. (w porównaniu z 1990 r.).Trzej wiodący producenci samochodów ciężarowych, Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group, podpisali niewiążącą umowę, która ustanowi sieć ogólnodostępnych, wysokowydajnych stacji ładowania pojazdów ciężkich w całej Europie.

2021-07-23
0
198475766_2849985951879843_7181789932523661835_n

FRANCJA. NOWE WARUNKI PRZYJAZDU

8 i 9 czerwca 2021 r. zostały opublikowane dwa dekrety wprowadzające nowe przepisy zdrowotne obowiązujące we Francji, które wejdą w życie 9 czerwca.W przypadku transportu drogowego, lokale gastronomiczne będą otwarte dla zawodowych kierowców transportu drogowego też w godzinach policyjnych (od 23:00 do 6:00).Wymagania dla pojazdów wjeżdżających do Francji: Transport drogowy przyjeżdżający ze strefy zielonej:Nie ma obowiązku badania ani kwarantanny, ale konieczne jest potwierdzenie, że jesteś zdrowy i nie miałeś kontaktu z pacjentami; Pojazdy przybywające z pomarańczowej strefy:Obowiązek badania (z wyłączeniem UK), obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, brak obowiązku pozostania przewoźników z Wielkiej Brytanii w kwarantannie, co musi być potwierdzone w wytycznych na granicach zewnętrznych (inne kraje) Transport drogowy przybywający ze strefy czerwonej:Obowiązek robienia testów, obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, obowiązek pozostania w kwarantannie (klauzula do potwierdzenia w wytycznych granic zewnętrznych, które są aktualnie aktualizowane dla innych krajów) W przypadku przejazdu na Korsykę nie są wymagane żadne testy. W przypadku naziemnego transportu pasażerskiego firmy transportowe nie muszą sprawdzać dokumentów potwierdzających posiadanych przez pasażerów przed wejściem na pokład. Dekret ogranicza ten obowiązek do transportu morskiego i lotniczego.

2021-06-13
0
185183561_2828910677320704_9173655083377867007_n

Drogi wybrane przez nawigatora

Drogi wybrane przez nawigatora

Czasami, ale to się zdarza – nawigator nie prowadzi, a zmyla – i wtedy trafiasz całkowicie w niewłaściwe miejsce.

Kierowcy żartują: “Lenka zawiodła”, wspominając kobiecy głos, który jest w nawigacji.

2021-05-13
0
niemcy (2)

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.

2021-04-29
0