Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Płaca minimalna w Portugalii. Znamy szczegóły

pobor-oplat

Mimo iż Portugalia dołączyła do grona krajów, które wprowadziły płacę minimalną w transporcie dla kierowców zza granicy już pod koniec 2017 r., dopiero niedawno oficjalnie potwierdzono wymogi wynikające z ustawy. Płaca minimalna w Portugalii – przedstawiamy szczegóły.

– Płaca minimalna w Portugalii dotyczy tylko i wyłącznie przewozów kabotażowych.

– Stawka za godzinę wynosi około 3,16 euro, czyli stosunkowo mało. Aktualnie minimalne miesięczne wynagrodzenie w Portugalii to 580 euro.

– Każda operacja kabotażowa wymaga zgłoszenia. Wypełniony formularz (dostępny do pobrania pod tym linkiem: http://www.act.gov.pt/(pt-PT)/CentroInformacao/Formularios/Documents/Formulario_destacamento.doc) należy przesłać na adres: destacamento@act.gov.pt.

– Konieczne jest wyznaczenie przedstawiciela na terenie Portugalii. Rozwiązanie jest tu jednak dość proste: jak informuje portugalska Inspekcja Pracy, przedstawicielem przewoźnika może być sam delegowany kierowca, pod warunkiem, że będzie miał przy sobie wymagane dokumenty. Oczywiście wskazana jest znajomość języka portugalskiego.

– Przewoźnik przez rok od momentu zakończenia okresu delegowania musi przechowywać dokumentację: umowę o pracę, potwierdzenia wypłat i ewidencję czasu pracy kierowcy.

– W razie kontroli przewoźnik musi okazać wymienione dokumenty w formie elektronicznej lub papierowej. Powinny być przetłumaczone na język portugalski.

*** płaca minimalna w Portugalii

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

1200px-logo_najwyzszej_izby_kontroli.svg_

Raport NIK o przewozie towarów niebezpiecznych “przedstawia w fałszywym świetle istotny segment polskiego rynku transportu drogowego”. TLP z ostrym komentarzem

Raport Najwyższej Izby Kontroli nie pozostawił suchej nitki na organizacji procesu przewozu drogowego towarów niebezpiecznych. NIK ujawniła szereg rażących nieprawidłowości. Zdaniem organizacji pracodawców „Transport i Logistyka Polska” analiza ta jest zbyt rygorystyczna i zbyt krytyczna. “Przedstawia on w fałszywym świetle istotny segment polskiego rynku transportu drogowego, który jest oceniany jako jeden z najlepiej zorganizowanych w całej Europie” – czytamy w komentarzu do raportu. Według TLP  liczba zabitych w wypadkach z udziałem towarów niebezpiecznych jest w raporcie NIK zawyżona o 864% w stosunku do danych Komendy Głównej Policji!

2018-10-17
0