Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Nowy system Volksvagena i Siemensa pozwoli jechać na zielonej fali i uniknąć wypadków. Eksperci mówią o rewolucji

volkswagen-1

Nowe rozwiązania stworzone w ramach współpracy Volkswagena i Siemensa już testowane na drogach. System ma pomagać kierowcom, ułatwiając wyłapanie “zielonej fali”. Jego głównym celem jest jednak nie poprawa płynności ruchu, ale przede wszystkim zmniejszenie wypadków drogowych. 

W ramach wspólnego projektu Wolfsburg, Volkswagen i Siemens utworzyły obszar testowy na głównej ulicy miasta. Dziesięć sygnalizatorów świetlnych wyposażono w urządzenie do transmisji cykli świetlnych do pojazdów znajdujących się w pobliżu za pośrednictwem technologii WLANp (ITS-G5).

W przyszłości pojazdy wyposażone w system łączności z otoczeniem typu Car2X będą w stanie przetworzyć te informacje i poinformować kierowcę o tym, że – na przykład – zielone światło jest lub za moment będzie włączone na wszystkich sygnalizatorach wzdłuż jego kierunku jazdy. Dzięki takiej informacji kierowcy będą mogli uniknąć niepotrzebnego hamowania lub przyspieszania. Już w najbliższej przyszłości samochody będą w stanie realizować tego typu funkcje bez udziału kierowcy.

Funkcja „przewidywania” przez samochody kolejnych cykli świetlnych zwiększa przepustowość ulic w obszarach zabudowanych i przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa. Dwa skrzyżowania w Wolfsburgu zostały wyposażone w nowoczesne czujniki do wykrywania pieszych i rowerzystów. „Skrzyżowania wyposażone w technologię czujników radarowych pozwalają znacznie zwiększyć dokładność wykrywania pieszych i rowerzystów. Informacja o ich obecności w pobliżu samochodów jest szczególnie cenna na rozbudowanych skrzyżowaniach i w tzw. czarnych punktach, gdzie często dochodzi do wypadków z udziałem tych uczestników ruchu” – powiedział Manfred Fuhg, szef działu Siemens Mobility Germany.

Technologia stale się rozwija

Samochody wyposażone w łączność z otoczeniem typu Car2X za pomocą technologii WLANp Volkswagen wprowadzi do oferty już w przyszłym roku. Aby dane z infrastruktury drogowej były jak najpełniejsze, zostaną uzupełnione o dodatkowe komunikaty, które pozwolą na stworzenie rozbudowanego systemu bezpieczeństwa na drogach. Dzięki temu samochody będą w stanie skutecznie zapobiegać wypadkom w sytuacjach, w których teraz kierowca lub pojazd nie dostrzegają innych użytkowników dróg za pomocą własnych zmysłów lub czujników, albo zauważają ich dopiero w ostatniej chwili. W ten sposób lepiej chronieni będą w szczególności piesi i rowerzyści, którzy często są ofiarami wypadków. „Sygnalizatory świetlne oparte na systemach ze sztuczną inteligencją oraz inteligentne metody sterowania mogą dostarczyć samochodom znacznie bardziej precyzyjnych informacji o cyklach czerwonego i zielonego światła niż było to dotychczas możliwe” – mówi Manfred Fuhg.

„Patrząc z dzisiejszej perspektywy szczególnie w miastach wykorzystanie infrastruktury drogowej zapewnia wiele zalet wraz z innymi korzyściami płynącymi z łączności samochodów z otoczeniem typu Car2X” – wyjaśnia Gunnar Koether, szef działu Bezpieczeństwa pojazdów w Volkswagenie.

„W przeciwieństwie do stosunkowo niedokładnych danych dotyczących położenia smartfona zastosowanie czujników położenia analogicznie w wypadku samochodu gwarantuje bardzo dokładne dane na temat jego pozycji w krytycznym obszarze. To jest niezbędny warunek do uniknięcia fałszywych ostrzeżeń. Poza przeszkodami technicznymi zachowanie prywatności to kolejny aspekt, który mógłby zniechęcić użytkowników do korzystania z lokalizacji przy pomocy ich smartfonów” – mówi Koether.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

1860x1050-volvo-concept-truck-newsintro

UE chce bardziej ekologicznych ciężarówek – Volvo Trucks deklaruje przyspieszenie prac

18 lutego Unia Europejska zadecydowała o regulowaniu emisji CO2 przez samochody ciężarowe. Volvo Trucks chce przyspieszyć rozwój w tym obszarze i kontynuuje inwestycje w rozwiązania transportowe przyjazne dla klimatu. Producent zdaje sobie jednak sprawę, że aby pobudzić popyt na pojazdy o niskiej emisji CO2, konieczne jest podjęcie dodatkowych działań.

2019-02-22
0
grecja01

Niefrasobliwy kierowca z Grecji i litania naruszeń

Grecki kierowca dopuścił się całej listy naruszeń! Podstawowym z nich była jazda na karcie drugiego kierowcy – przewoźnika. Nie pomogło to, że kontrolę przeprowadzono w Walentynki, święto miłości.

2019-02-22
0