Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Nowy Mercedes Sprinter zaskakuje! Można indywidualnie skonfigurować pojazd i wybrać jeden z 1700 wariantów

nowy-mercedes-sprinter-4

Wczoraj w Duisburgu miała miejsce długo zapowiadana światowa premiera Sprintera trzeciej generacji. Nowy Mercedes Sprinter zachwyca uniwersalnością – to znakomity produkt dla wszystkich branż, wynoszący segment pojazdów dostawczych na kolejny poziom. W sprzedaży pojawi się w czerwcu, jednak już teraz można składać na niego zamówienia.

Maksymalna ładowność nowego Sprintera wynosi 17 m3 przy obciążeniu do 5,5 tony.

Mercedes-Benz postawił na możliwość zindywidualizowania cech pojazdu w zależności od potrzeb klienta. Do wyboru mamy różne rodzaj zabudowy, m.in. Tourer, furgon, podwozie, autobus lub kabina do zabudowy. Do tego dochodzą trzy konfiguracje napędu, trzy rozstawy osi i wysokości nadwozia, poza tym różne warianty długości nadwozia, tonażu, konstrukcji kabiny, przestrzeni ładunkowej. Jak podkreśla producent, można wybrać jedną z 1700 różnych opcji. Nowy Mercedes Sprinter oznacza więc maksymalną modułowość, dzięki czemu odpowiada na wymagania niemal każdego sektora.

Nowoczesny system napędy na przednią oś

Możemy wybrać jeden z trzech wariantów silników wysokoprężnych o mocy od 84 do 130 kW. W ofercie znalazł się system napędu na przednią oś (wcześniej były to tylko napędy na tylne oraz na cztery koła). Sprinter w opcji z napędem na przednią oś może przewieźć o 50 kg cięższy ładunek niż inne warianty pojazdu.

Na uwagę zasługuje również rewolucyjna w tym segmencie pojazdów dziewięciobiegowa automatyczna przekładnia hydrokinetyczna.

Kamery, czujniki, komputery pokładowe…

Co jeszcze oferuje nam nowy Mercedes Sprinter? M.in. rozbudowany system wsparcia, w którego skład wchodzi samoczyszcząca kamera cofania pokazująca obraz w lusterku wstecznym, pakiet Parking z widokiem 360 stopni, czujniki deszczu oraz dedykowany mu układ pozwalający na zachowanie maksymalnej widoczności.

Zaskakuje również projekt wnętrza, szczególnie deski rozdzielczej. Idealnie wkomponowano tu duży centralny panel dotykowy oraz sporych rozmiarów wyświetlacz z najważniejszymi informacjami. Kierownica pozwala nie tylko na wygodne i komfortowe prowadzenie pojazdu, ale również włączanie poszczególnych funkcji i sterowanie większością urządzeń pokładowych.

Nowy Mercedes Sprinter pozwala na kompleksową łączność internetową z bazą. To zasługa sieciowej usługi Mercedes PRO oraz systemu MBUX. Mercedes PRO connect oznacza komunikację pomiędzy menadżerami floty a pojazdami i kierowcami. Osoba nadzorująca przewóz dostaje szczegółowe informacje dotyczące lokalizacji pojazdu, poziomu zużycia paliwa, a nawet terminów przeglądów.

W 2019 r. Mercedes-Benz wypuści na rynek eSprintera w wersji elektrycznej.

Można już składać zamówienia na Sprintera trzeciej generacji. W Niemczech wyceniono go na niemal 20 tys. euro.

nowy-mercedes-sprinter-3

nowy-mercedes-sprinter-2

nowy-mercedes-sprinter-1

Komentarze

Matek 2018-02-07 19:50

Rdzę tez poprawili ?


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

1200px-logo_najwyzszej_izby_kontroli.svg_

Raport NIK o przewozie towarów niebezpiecznych “przedstawia w fałszywym świetle istotny segment polskiego rynku transportu drogowego”. TLP z ostrym komentarzem

Raport Najwyższej Izby Kontroli nie pozostawił suchej nitki na organizacji procesu przewozu drogowego towarów niebezpiecznych. NIK ujawniła szereg rażących nieprawidłowości. Zdaniem organizacji pracodawców „Transport i Logistyka Polska” analiza ta jest zbyt rygorystyczna i zbyt krytyczna. “Przedstawia on w fałszywym świetle istotny segment polskiego rynku transportu drogowego, który jest oceniany jako jeden z najlepiej zorganizowanych w całej Europie” – czytamy w komentarzu do raportu. Według TLP  liczba zabitych w wypadkach z udziałem towarów niebezpiecznych jest w raporcie NIK zawyżona o 864% w stosunku do danych Komendy Głównej Policji!

2018-10-17
0