Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Nowy Mercedes-Benz Vito 4×4: zdecydowana poprawa trakcji dla fachowców – nie tylko w zimie!

Vito 4x4 driving experience Sweden

Napęd na cztery koła kolejnego pojazdu w gamie Mercedes-Benz Vans – Vito 4×4 zapewnia niezawodną przyczepność na pokrytych śniegiem lub lodem nawierzchniach, a także na placach budowy oraz nieutwardzonych drogach.

Do zalet czteronapędowego vana należą również: kompaktowe wymiary, wysoka dynamika jazdy i duża zwrotność. Vito 4×4 kompletuje gamę nowego Vito, który jako jedyny samochód w klasie dostępny jest z napędem na przednią, tylną i obie osie. Model można zamawiać już u dealerów.

Sprawdzona technologia napędu na obie osie o zwiększonej wydajności

Architektura napędu Vito 4×4 bazuje na tylnonapędowym Vito z automatyczną skrzynią biegów z konwerterem momentu obrotowego oraz elektronicznie sterowanym rozdziałem siły hamowania. Od strony technicznej jest blisko spokrewniona z rozwiązaniami stosowanymi w osobowych Mercedesach. Moment obrotowy jest rozdzielany w skrzyni rozdzielczej i kierowany do kół obu osi za pośrednictwem centralnego dyferencjału w stosunku 45:55. Za dystrybucję siły napędowej odpowiada sprawdzony, elektroniczny system kontroli trakcji 4ETS, połączony z układami ESP i ASR. Jeśli jedno lub więcej kół straci przyczepność, 4ETS osobno przyhamuje każde z nich i w ciągu milisekund skieruje dodatkowy moment obrotowy do kół dysponujących dobrą trakcją. W ten sposób osiągnięty został efekt działania napędu z trzema blokadami dyferencjałów. Podobnie jak we wprowadzonych już wariantach Vito, standardowe wyposażenie Vito 4×4 obejmuje innowacyjne systemy wspomagające – monitorowania zmęczenia kierowcy oraz asystenta bocznego wiatru.

Nowe Vito 4×4: mocne i ekonomiczne

Czteronapędowy van nie tylko zapewnia wzorowe własności jezdne podczas holowania przyczepy na śliskiej nawierzchni. Imponuje także wydajnością: w najmocniejszej wersji 119 BlueTEC nowe Vito 4×4 napędzane jest 4-cylindrowym turbodieslem o pojemności 2,15 l, mocy 140 kW (190 KM) i 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki technologii SCR z wtryskiem AdBlue do spalin jednostka BlueTEC spełnia już przyszłą normę emisji spalin Euro 6. Za transfer siły napędowej odpowiada automatyczna przekładnia 7G-TRONIC PLUS z konwerterem momentu obrotowego, współpracująca z funkcją ECO start/stop. Vito 119 BlueTEC 4×4 osiąga prędkość maksymalną 199 km/h, a jego średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi zaledwie 6,4 l/100 km – co odpowiada emisji dwutlenku węgla na poziomie 169 g/km.

Do niskiego zapotrzebowania na paliwo Vito 4×4 przyczynia się kompaktowa, stosunkowo lekka konstrukcja napędu na obie osie i brak konwencjonalnej blokady dyferencjału. Model waży tylko o około 50 kg więcej od wariantu tylnonapędowego.

Wjeżdża do większości garaży

Napęd nowego Vito 4×4 zaprojektowano w taki sposób, aby utrzymać w ryzach wysokość nadwozia samochodu. W rezultacie model nie odbiega „wzrostem” od odmian z przednim i tylnym napędem – mierzy 1,91 m – i może parkować na większości parkingów, wjeżdżać do garaży podziemnych oraz bez trudu wykonywać zadania transportowe w centrach miast.

Nowe Vito 4×4 jest dostępne z nadwoziami Furgon, Mixto i Tourer, w trzech wersjach długości każda. Masa całkowita modelu waha się od 2,8 do 3,05 t. Początkowo można zamawiać najmocniejszy wariant Vito 119 BlueTEC 4×4 w cenie od 126 988 PLN netto. W najbliższych miesiącach do oferty dołączą odmiany o mocy 136 i 163 KM.

Źródło: Mercedes-Benz

Vito 4x4 driving experience Sweden

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Nowości na rynku

cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0
245104594_2935851109959993_1411399817438034755_n

Polska znosi kary za niepłacenie e-TOLL

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.

2021-10-12
0
niemcy (2)

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.

2021-04-29
0
171032707_2805873306291108_84577504454727023_n

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI.Trwa walka niektórych krajów Europy Wschodniej z reformą międzynarodowego transportu drogowego, wprowadzoną przez Unię Europejską w ramach Pierwszego Pakietu Mobilności.

2021-04-10
0