Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Nowoczesne, bezemisyjne pojazdy do dostaw w miastach. Firma UPS zleciła ich zaprojektowanie od podstaw

ups-bezemisyjne

Firma UPS zamierza wprowadzić do swojej floty 50 elektrycznych, ładowanych z sieci samochodów dostawczych, których ceny będą porównywalne z podobnymi samochodami zasilanymi paliwami konwencjonalnymi. To pierwszy taki przypadek w branży, przełamujący jedną z głównych barier utrudniających wykorzystywanie pojazdów elektrycznych na szerszą skalę. UPS nawiązał współpracę z firmą Workhorse Group, Inc. w celu zaprojektowania od podstaw samochodów, które nie będą emitować żadnych spalin.

„Technologie wykorzystywane w pojazdach elektrycznych szybko się rozwijają. Dzięki coraz lepszym akumulatorom, sposobom ładowania i inteligentnym sieciom energetycznym możemy zaprojektować samochody, które pozwolą nam wyeliminować emisję, zmniejszyć hałas oraz uniezależnić się od benzyny i oleju napędowego” ― powiedział Carlton Rose, prezes globalnego działu inżynierii i utrzymania floty w firmie UPS. „Mając na uwadze skalę naszej działalności oraz cykle robocze i warunki pracy, możemy powiedzieć, że dla floty UPS®, która jest budowana z myślą o konkretnych celach, te nowe elektryczne samochody dostawcze będą oznaczać wielki krok naprzód. Wszystkie takie pojazdy będą mogły być używane w ciągu dnia, a ładowane w nocy. Współpracujemy z partnerami, klientami i społecznościami w celu wspólnej zmiany branży transportowej”.

Wg firmy Workhorse efektywność paliwowa tych pojazdów jest lepsza o niemal 400%. Zapewniają one optymalną sprawność energetyczną i wydajność, a ich kierowcy są bardziej zadowoleni z pracy. Każdy taki samochód dostawczy będzie mógł przejechać około 160 km między ładowaniami, więc sprawdzi się idealnie, rozwożąc przesyłki w miastach i na terenach podmiejskich. W tych bezemisyjnych (5 klasa emisji) samochodach kabina kierowcy będzie przesunięta do przodu (ang. cab forward), co zoptymalizuje zarówno strefę kierowcy, jak i ładunkową, zmniejszy wagę pojazdu oraz zwiększy jego efektywność. Nowe samochody dostawcze dołączą do Rolling Lab ― floty UPS obejmującej ponad 9000 pojazdów (liczba ta cały czas rośnie) zasilanych paliwami alternatywnymi i wyposażonymi w zaawansowane technologie.

„Innowacja ta jest wynikiem ścisłej współpracy między firmami Workhorse i UPS w ciągu ostatnich 4 lat. Udoskonaliliśmy projekt naszych pojazdów elektrycznych, uwzględniając doświadczenia zdobyte podczas przemierzania milionów kilometrów i dostarczania tysięcy paczek” ― powiedział Steve Burns, dyrektor generalny Workhorse Group. „Chcemy ułatwić UPS i innym firmom wymianę floty na elektryczną poprzez usunięcie barier związanych z kosztami, które dotychczas to utrudniały”.

UPS przetestuje pojazdy głównie na trasach miejskich w USA, m.in. w Atlancie, Dallas i Los Angeles. Dostawcze samochody elektryczne są bezemisyjne i ciche, co jest zaletą operacji w miastach.

Po przeprowadzeniu testów w warunkach rzeczywistych UPS i Workhorse naniosą na projekt ostatnie poprawki, aby począwszy od roku 2019 zwiększać flotę samochodów elektrycznych. Ponieważ większość kosztów serwisu i konserwacji pojazdu przypada na silnik i powiązane z nim komponenty, UPS przewiduje, że koszty eksploatacji nowego pojazdu elektrycznego ładowanego z sieci będą mniejsze niż koszty pojazdu z podobnym wyposażeniem, ale zasilanego benzyną lub olejem napędowym. W przyszłości wszędzie tam, gdzie jest to uzasadnione, UPS zamierza standardowo używać samochodów elektrycznych. Obecnie flota UPS liczy około 35 000 samochodów dostawczych z silnikami benzynowymi lub silnikami diesla. Zarówno pod względem wielkości, jak i cyklów roboczych oraz dziennej liczby przejeżdżanych kilometrów są one porównywalne z nowymi samochodami elektrycznymi.

W Europie i Stanach Zjednoczonych UPS używa ponad 300 pojazdów elektrycznych i prawie 700 hybrydowych (częściowo elektrycznych). Ostatnio zamówił 125 nowych półciągników z napędem całkowicie elektrycznym, które zostaną wyprodukowane przez Teslę w 2019 roku. Jest to największe jak dotąd zamówienie na takie pojazdy. Ponadto, we wrześniu ubiegłego roku UPS poinformował, że będzie pierwszym klientem komercyjnym w Stanach Zjednoczonych, który zacznie korzystać z ciężarowych samochodów elektrycznych marki Daimler Trucks Fuso o nazwie eCanter, przeznaczonych do pracy przy średnich obciążeniach.

Celem UPS jest, aby najpóźniej w 2020 roku co czwarty kupowany przez firmę nowy pojazd był zasilany paliwem alternatywnym lub wyposażony w zaawansowane technologie. Firma zobowiązała się również, że do 2025 roku będzie pozyskiwać 25% zużywanej przez siebie energii ze źródeł odnawialnych oraz zastąpi 40% paliw kopalnych innymi źródłami energii niż tradycyjna benzyna i olej napędowy (w porównaniu z 19,6% w 2016 r.).

ups-bezemisyjne-2

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0