Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Nowoczesne, bezemisyjne pojazdy do dostaw w miastach. Firma UPS zleciła ich zaprojektowanie od podstaw

ups-bezemisyjne

Firma UPS zamierza wprowadzić do swojej floty 50 elektrycznych, ładowanych z sieci samochodów dostawczych, których ceny będą porównywalne z podobnymi samochodami zasilanymi paliwami konwencjonalnymi. To pierwszy taki przypadek w branży, przełamujący jedną z głównych barier utrudniających wykorzystywanie pojazdów elektrycznych na szerszą skalę. UPS nawiązał współpracę z firmą Workhorse Group, Inc. w celu zaprojektowania od podstaw samochodów, które nie będą emitować żadnych spalin.

„Technologie wykorzystywane w pojazdach elektrycznych szybko się rozwijają. Dzięki coraz lepszym akumulatorom, sposobom ładowania i inteligentnym sieciom energetycznym możemy zaprojektować samochody, które pozwolą nam wyeliminować emisję, zmniejszyć hałas oraz uniezależnić się od benzyny i oleju napędowego” ― powiedział Carlton Rose, prezes globalnego działu inżynierii i utrzymania floty w firmie UPS. „Mając na uwadze skalę naszej działalności oraz cykle robocze i warunki pracy, możemy powiedzieć, że dla floty UPS®, która jest budowana z myślą o konkretnych celach, te nowe elektryczne samochody dostawcze będą oznaczać wielki krok naprzód. Wszystkie takie pojazdy będą mogły być używane w ciągu dnia, a ładowane w nocy. Współpracujemy z partnerami, klientami i społecznościami w celu wspólnej zmiany branży transportowej”.

Wg firmy Workhorse efektywność paliwowa tych pojazdów jest lepsza o niemal 400%. Zapewniają one optymalną sprawność energetyczną i wydajność, a ich kierowcy są bardziej zadowoleni z pracy. Każdy taki samochód dostawczy będzie mógł przejechać około 160 km między ładowaniami, więc sprawdzi się idealnie, rozwożąc przesyłki w miastach i na terenach podmiejskich. W tych bezemisyjnych (5 klasa emisji) samochodach kabina kierowcy będzie przesunięta do przodu (ang. cab forward), co zoptymalizuje zarówno strefę kierowcy, jak i ładunkową, zmniejszy wagę pojazdu oraz zwiększy jego efektywność. Nowe samochody dostawcze dołączą do Rolling Lab ― floty UPS obejmującej ponad 9000 pojazdów (liczba ta cały czas rośnie) zasilanych paliwami alternatywnymi i wyposażonymi w zaawansowane technologie.

„Innowacja ta jest wynikiem ścisłej współpracy między firmami Workhorse i UPS w ciągu ostatnich 4 lat. Udoskonaliliśmy projekt naszych pojazdów elektrycznych, uwzględniając doświadczenia zdobyte podczas przemierzania milionów kilometrów i dostarczania tysięcy paczek” ― powiedział Steve Burns, dyrektor generalny Workhorse Group. „Chcemy ułatwić UPS i innym firmom wymianę floty na elektryczną poprzez usunięcie barier związanych z kosztami, które dotychczas to utrudniały”.

UPS przetestuje pojazdy głównie na trasach miejskich w USA, m.in. w Atlancie, Dallas i Los Angeles. Dostawcze samochody elektryczne są bezemisyjne i ciche, co jest zaletą operacji w miastach.

Po przeprowadzeniu testów w warunkach rzeczywistych UPS i Workhorse naniosą na projekt ostatnie poprawki, aby począwszy od roku 2019 zwiększać flotę samochodów elektrycznych. Ponieważ większość kosztów serwisu i konserwacji pojazdu przypada na silnik i powiązane z nim komponenty, UPS przewiduje, że koszty eksploatacji nowego pojazdu elektrycznego ładowanego z sieci będą mniejsze niż koszty pojazdu z podobnym wyposażeniem, ale zasilanego benzyną lub olejem napędowym. W przyszłości wszędzie tam, gdzie jest to uzasadnione, UPS zamierza standardowo używać samochodów elektrycznych. Obecnie flota UPS liczy około 35 000 samochodów dostawczych z silnikami benzynowymi lub silnikami diesla. Zarówno pod względem wielkości, jak i cyklów roboczych oraz dziennej liczby przejeżdżanych kilometrów są one porównywalne z nowymi samochodami elektrycznymi.

W Europie i Stanach Zjednoczonych UPS używa ponad 300 pojazdów elektrycznych i prawie 700 hybrydowych (częściowo elektrycznych). Ostatnio zamówił 125 nowych półciągników z napędem całkowicie elektrycznym, które zostaną wyprodukowane przez Teslę w 2019 roku. Jest to największe jak dotąd zamówienie na takie pojazdy. Ponadto, we wrześniu ubiegłego roku UPS poinformował, że będzie pierwszym klientem komercyjnym w Stanach Zjednoczonych, który zacznie korzystać z ciężarowych samochodów elektrycznych marki Daimler Trucks Fuso o nazwie eCanter, przeznaczonych do pracy przy średnich obciążeniach.

Celem UPS jest, aby najpóźniej w 2020 roku co czwarty kupowany przez firmę nowy pojazd był zasilany paliwem alternatywnym lub wyposażony w zaawansowane technologie. Firma zobowiązała się również, że do 2025 roku będzie pozyskiwać 25% zużywanej przez siebie energii ze źródeł odnawialnych oraz zastąpi 40% paliw kopalnych innymi źródłami energii niż tradycyjna benzyna i olej napędowy (w porównaniu z 19,6% w 2016 r.).

ups-bezemisyjne-2

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

bus-ustawa-o-delegowaniu

Krótkoterminowe polisy OC to fałszywa oszczędność

O blisko 20 procent spadła w ostatnim kwartale liczba krótkoterminowych polis komunikacyjnego OC sprzedanych przez ubezpieczycieli – wynika z najnowszej analizy Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego* . To efekt wdrożenia przez większość towarzystw wewnętrznych kontroli uszczelniających sprzedaż 30-dniowych polis.

2018-12-15
0
niezabezpieczony-ladunek

Z ciężarówki spadł ładunek – tuż przed inny pojazd!

Prawidłowe wykonanie załadunku i jego zabezpieczenie stanowi podstawę bezpiecznego transportu. Przekonał się o tym kierowca ciężarówki, który spowodował zagrożenie na drodze. Z jego samochodu nagle część ładunku spadła wprost pod koła jadącego za ciężarówką innego auta, zmuszając jego kierowcę, który niczego się nie spodziewał, do nagłego, niebezpiecznego hamowania. Całą sytuację zarejestrował nieoznakowany radiowóz policjantów ruchu drogowego, a na kierowcę ciężarówki został nałożony mandat karny.

2018-12-14
0
policja-oswiecim

Kierowca ciężarówki bez uprawnień i prawem jazdy straconym dawno temu

Parę dni temu policjanci z oświęcimskiej drogówki zatrzymali kierowcę ciężarówki, który posiadał uprawnień do kierowania tego typu pojazdami. Miał za to na swoim koncie już dwa zakazy kierowania. Z kolei prawo jazdy kategorii B mężczyzna stracił trzy lata temu, jeszcze jako młody kierowca.

2018-12-13
0