Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Nowe modele niskopodłogowe i inne nowości DAF

DAF-Euro-6-XF-Lowdeck-640

Międzynarodowe Targi Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze to idealne miejsce na prezentacje nowości i nowinek firm, np. najnowszych modeli pojazdów. DAF, holenderski producent pojazdów cieżarowych, przedstawił pojazd z wyjątkowo niskim siodłem. Po dobraniu właściwej naczepy pozwala on przewozić znacznie więcej ładunków niż tradycyjny ciągnik.  

Nowe opony niskoprofilowe 315/45/R22.5 i wykorzystanie zawieszenia pneumatycznego w nowych modelach „XF” i „CF” pozwoliło w rezultacie na obniżenie górnej powierzchni siodła do wysokości 91 cm. Wcześniej firma DAF oferowała modele niskopodłogowe z siodłem o wysokości 96 cm.

To szczególnie dobra wiadomość dla tych przewoźników, którzy wykorzystują lub planują dołączyć naczepę o wysokości wewnętrznej 3 m i pojemności do 100 m3. W tym przypadku łączna wysokość pojazdu nie będzie przekraczała dopuszczalnego limitu 4 m.

Nowy spojler dachowy montowany w wersjach Low Dech serii CF i XF z kabiną „Super Space Cab“ charakteryzuje się optymalnymi właściwościami aerodynamicznymi ciągnika i naczepy. Nowe ciągniki niskopodłogowe będą dostępne w wersji z rozstawem osi 3,60 i 3,80 m, a napędzać je będą silniki „PACCARR MX-11” o pojemności 10,8 l i „PACCAR MX-13” o pojemności 12,9 l.

Podczas targów w Hanowerze DAF zaprezentował również innego rodzaju nowości, np. nowe systemy „Predictive Cruise Control“ i „Predictive Shifting“. Oba układy są tak zaprojektowane, aby maksymalnie oszczędzać paliwo i jednocześnie harmonijnie współpracować ze sobą. Pierwszy system wykorzystuje technologię GPS i określa kierunek jazdy, jak również nierówności drogi, które kierowca ma przed sobą.Wówczas „Predictive Cruise Control“ określa optymalną prędkość, a drugi system wybiera odpowiedni bieg. Kierowca może ustawić maksymalne i minimalne ograniczenia szybkości, którymi dane systemy będą operowały. Co prawda, w wyjątkowych sytuacjach w celu jeszcze większego ograniczenia zużycia paliwa dane systemy mogą nieco „oszukać” i przekroczać wyznaczone przez kierowcę ograniczenia.

Oba układy działają tak, aby pojazd poruszał się, jak najdłużej wykorzystując najwyższy możliwy bieg przy najbardziej efektywnej prędkości obrotowej silnika.

Nowości zaprezentowane w Hanowerze, tzn. systemy w modelach “XF“ i „CF“ wraz z automatyczną 12-biegową będą wdrażane od stycznia 2015 roku.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Nowości na rynku

171032707_2805873306291108_84577504454727023_n

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI.Trwa walka niektórych krajów Europy Wschodniej z reformą międzynarodowego transportu drogowego, wprowadzoną przez Unię Europejską w ramach Pierwszego Pakietu Mobilności.

2021-04-10
0
167816581_2800861546792284_6821103957530999262_n

WAŻNE !!! Coraz więcej kierowców w Polsce zostaje pozbawionych prawa jazdy na trzy miesiące!

WAŻNE ️
Coraz więcej kierowców w Polsce zostaje pozbawionych prawa jazdy na trzy miesiące! Przez ten okres kierowcy zawodowi pozostają bezrobotni. Najczęstszym powodem jest przekroczenie dozwolonej prędkości o ponad 50 km/h. Nierzadko zdarza się, że zawodowi kierowcy dostają karę podczas prowadzenia samochodu osobowego. Ale nawet na ciężarówce, którą przekroczycie limit 40 km/h przy pełnej prędkości (90), jest ryzyko pozostania bez pracy przez okres trzech miesięcy.

2021-04-02
0
166226256_2798283527050086_614401353238335132_n

PRZEWODNIK PO KARACH. GDZIE I ILE PŁACI KIEROWCA W EUROPIE ZA NARUSZENIE WARUNKÓW PRACY I ODPOCZYNKU

PRZEWODNIK PO KARACH. GDZIE I ILE PŁACI KIEROWCA W EUROPIE ZA NARUSZENIE WARUNKÓW PRACY I ODPOCZYNKUArt. 19 ust. 1. Rozporządzenie UE 561/2006 zobowiązuje państwa członkowskie do informowania Komisji o sankcjach mających zastosowanie w przypadku naruszenia tego rozporządzenia UE 165/2014.W związku z tym postanowiliśmy sporządzić linki dla każdego kraju do dokumentów zamieszczonych na oficjalnej stronie Komisji Europejskiej do wglądu. Informacje podane w języku angielskimNależy zwrócić uwagę, że: Belgia, Irlandia, Włochy, Malta i Rumunia nie przekazały dotychczas Komisji informacji.Możesz zapoznać się z dokumentami, klikając poniższe linki :

2021-03-30
0
165024830_2795366667341772_2670891210294924177_n

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA dotyczące podróży do Niemiec

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA dotyczące podróży do Niemiec:

1️⃣ Podróżuję do Niemiec kilka razy w tygodniu – jak długo mój test Covid jest ważny?Wjeżdżając do Niemiec należy przedstawić zaświadczenie o wynikach badań (w języku angielskim lub niemieckim) nie starsze niż 48 godzin (od momentu pobrania próbki, bez wydawania zaświadczenia).

2️⃣ Wjeżdżam do Holandii przez Niemcy, a w drodze powrotnej odbieram ładunek w Niemczech – czy muszę zdawać test?
Nie, przy wjeździe z Holandii, która nie należy do grupy wysokiego ryzyka, test nie jest wymagany, ale kierowca musi mieć dowód rejestracji.

3️⃣ Wczoraj zdałem test przed wjazdem do Niemiec, a dziś jestem w Austrii. Wieczorem wracam do Niemiec od strony Tyrolu; czy muszę ponownie przystąpić do testu? Ponowne przystąpienie do testu Covid nie jest konieczne, jeżeli poprzedni negatywny test został przeprowadzony nie wcześniej niż 48 godzin przed wjazdem do Niemiec.

4️⃣Czy jestem zwolniony z testu przy wjeździe do Niemiec poza Mecklemburg-Vorpommern (Słubice, Krajnik Dolny, Kostrzyń nad Odrą), jeśli przebywam w Niemczech do 72 godzin?

Tak, w przypadku wjazdu do Niemiec poza wyznaczonym krajem, test dla pobytu w Niemczech do 72 godzin nie jest obowiązkowy. ALE jeśli wjechać do tego kraju „naokoło”, nadal będzie wymagany test.

5️⃣ Czy przy wjeździe do Niemiec z innych krajów muszę zdawać test?

2021-03-25
0
164143043_2794826130729159_3494825918039893583_n

WPROWADZENIA NA TERYTORIUM REPUBLIKI BIAŁORUSI OGRANICZEŃ SEZONOWYCH DOTYCZĄCYCH OBCIĄŻEŃ OSI

Ministerstwo Transportu i Komunikacji Republiki Białorusi dekretem z 1 marca 2021 r. Nr 4 wprowadza tymczasowe ograniczenia obciążeń osi pojazdów na republikańskich drogach publicznych.Dokument określa listę republikańskich autostrad, dla których obciążenia na osiach pojazdów są ograniczone od 25 marca do 20 kwietnia. W dokumencie znajduje się również lista autostrad, na których nie są wprowadzane ograniczenia. Na innych autostradach w tym okresie dopuszczalny jest maksymalny nacisk na jedną oś wynoszący 9 ton.

2021-03-25
0