Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Nowe modele niskopodłogowe i inne nowości DAF

DAF-Euro-6-XF-Lowdeck-640

Międzynarodowe Targi Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze to idealne miejsce na prezentacje nowości i nowinek firm, np. najnowszych modeli pojazdów. DAF, holenderski producent pojazdów cieżarowych, przedstawił pojazd z wyjątkowo niskim siodłem. Po dobraniu właściwej naczepy pozwala on przewozić znacznie więcej ładunków niż tradycyjny ciągnik.  

Nowe opony niskoprofilowe 315/45/R22.5 i wykorzystanie zawieszenia pneumatycznego w nowych modelach „XF” i „CF” pozwoliło w rezultacie na obniżenie górnej powierzchni siodła do wysokości 91 cm. Wcześniej firma DAF oferowała modele niskopodłogowe z siodłem o wysokości 96 cm.

To szczególnie dobra wiadomość dla tych przewoźników, którzy wykorzystują lub planują dołączyć naczepę o wysokości wewnętrznej 3 m i pojemności do 100 m3. W tym przypadku łączna wysokość pojazdu nie będzie przekraczała dopuszczalnego limitu 4 m.

Nowy spojler dachowy montowany w wersjach Low Dech serii CF i XF z kabiną „Super Space Cab“ charakteryzuje się optymalnymi właściwościami aerodynamicznymi ciągnika i naczepy. Nowe ciągniki niskopodłogowe będą dostępne w wersji z rozstawem osi 3,60 i 3,80 m, a napędzać je będą silniki „PACCARR MX-11” o pojemności 10,8 l i „PACCAR MX-13” o pojemności 12,9 l.

Podczas targów w Hanowerze DAF zaprezentował również innego rodzaju nowości, np. nowe systemy „Predictive Cruise Control“ i „Predictive Shifting“. Oba układy są tak zaprojektowane, aby maksymalnie oszczędzać paliwo i jednocześnie harmonijnie współpracować ze sobą. Pierwszy system wykorzystuje technologię GPS i określa kierunek jazdy, jak również nierówności drogi, które kierowca ma przed sobą.Wówczas „Predictive Cruise Control“ określa optymalną prędkość, a drugi system wybiera odpowiedni bieg. Kierowca może ustawić maksymalne i minimalne ograniczenia szybkości, którymi dane systemy będą operowały. Co prawda, w wyjątkowych sytuacjach w celu jeszcze większego ograniczenia zużycia paliwa dane systemy mogą nieco „oszukać” i przekroczać wyznaczone przez kierowcę ograniczenia.

Oba układy działają tak, aby pojazd poruszał się, jak najdłużej wykorzystując najwyższy możliwy bieg przy najbardziej efektywnej prędkości obrotowej silnika.

Nowości zaprezentowane w Hanowerze, tzn. systemy w modelach “XF“ i „CF“ wraz z automatyczną 12-biegową będą wdrażane od stycznia 2015 roku.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Nowości na rynku

cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0
245104594_2935851109959993_1411399817438034755_n

Polska znosi kary za niepłacenie e-TOLL

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.

2021-10-12
0
niemcy (2)

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.

2021-04-29
0
171032707_2805873306291108_84577504454727023_n

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI.Trwa walka niektórych krajów Europy Wschodniej z reformą międzynarodowego transportu drogowego, wprowadzoną przez Unię Europejską w ramach Pierwszego Pakietu Mobilności.

2021-04-10
0