Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Nowe ciężarówki Volvo zasilane LNG – równie dobre osiągi, mniejsza emisja CO2

61947

Volvo Trucks prezentuje samochody ciężarowe o dużej ładowności, spełniające normę emisji spalin Euro 6, napędzane silnikiem zasilanym skroplonym gazem ziemnym lub biogazem. Nowe pojazdy odznaczają się osiągami, właściwościami jezdnymi i zużyciem paliwa porównywalnymi z pojazdami Volvo Trucks zasilanymi olejem napędowym.

Co więcej, w porównaniu z nimi, nowe samochody ciężarowe emitują o 20–100 procent mniej CO2, zależnie od stosowanego paliwa. Nowe Volvo FH LNG i Volvo FM LNG są dostępne z silnikami o mocy 420 lub 460 KM i przeznaczone dla transportu regionalnego i długodystansowego.

- Wprowadzając na rynek nowe samochody ciężarowe zasilane skroplonym gazem ziemnym lub biogazem, oferujemy korzystniejszą pod względem oddziaływania na klimat alternatywę, która jednocześnie spełnia wysokie wymagania pod względem osiągów, ekonomiki paliwowej i zasięgu eksploatacyjnego pojazdu. To kombinacja cech, jakich wymagają nasi klienci w segmencie przewozów regionalnych i długodystansowych – mówi Lars Mårtensson, dyrektor ds. ochrony środowiska i innowacyjności w Volvo Trucks.

Zamiast obiegu termodynamicznego Otto, stanowiącego konwencjonalne rozwiązanie stosowane w silnikach gazowych, silniki Volvo FH LNG i Volvo FM LNG pracują według obiegu Diesla. Dla użytkownika pojazdu gazowego oznacza to brak kompromisów pod względem właściwości jezdnych, ekonomiki paliwowej i niezawodności. Gazowy silnik Volvo o mocy 460 KM rozwija maksymalny moment obrotowy 2300 Nm, zaś jednostka o mocy 420 KM – 2100 Nm. Są to parametry identyczne, jak w analogicznych silnikach spalających olej napędowy. Także zużycie paliwa jest porównywalne z konwencjonalnymi silnikami wysokoprężnymi Volvo, a jednocześnie jest ono niższe niż w standardowych silnikach gazowych.

Paliwem stosowanym w nowych silnikach jest skroplony gaz ziemny (LNG) lub skroplony biogaz, znany jako bio-LNG. Obydwa te paliwa składają się głównie z metanu. Jeżeli stosowany jest biogaz, oddziaływanie na klimat może zostać zredukowane nawet o 100 procent, podczas gdy w przypadku gazu ziemnego jest to 20%. Przekłada się to wprost na emisję substancji szkodliwych w trakcie użytkowania pojazdu, określaną mianem emisji „od zbiornika do koła”.

W celu zwiększenia zasięgu, do zbiornika tankuje się paliwo LNG, przechowywane pod ciśnieniem 4-10 bar i w temperaturze -140 do -125 °C. Największy dostępny zbiornik LNG zapewnia zasięg do 1000 km. Tankowanie LNG zajmuje niemal tyle samo czasu, ile tankowanie oleju napędowego. Podczas jazdy ciekłe paliwo jest podgrzewane, sprężane i przekształcane w gaz, który następnie jest podawany do cylindrów. Aby zainicjować zapłonu gazu, do cylindra wtryskiwana jest wcześniej niewielka dawka oleju napędowego. Osiągniecie 100-procentowej redukcji emisji CO2 jest możliwe po zastosowaniu HVO (uwodornione oleje roślinne) zamiast kopalnego oleju napędowego oraz bio-LNG zamiast LNG.

Obecnie Volvo Trucks wraz z dostawcami gazu i klientami pracuje nad rozbudową infrastruktury LNG w Europie. W wielu krajach oraz na poziomie UE przedsięwzięcie to cieszy się także wsparciem politycznym. Ponadto Komisja Europejska i kraje członkowskie przyjęły strategię rozwoju infrastruktury LNG w celu zabezpieczenia długookresowej dostępności nośników energii w Europie.

- Gaz ziemny ma wyraźną przewagę pod względem klimatycznym, ma konkurencyjną cenę w wielu krajach, a jego rezerwy są na tyle duże, by uzasadniać szerokie wykorzystanie tego surowca. Nasz zwrot w kierunku pojazdów zasilanych LNG tworzy nowe ramy prowadzenia energooszczędnej i opłacalnej ekonomicznie działalności transportowej przez naszych klientów. Równocześnie dajemy użytkownikom samochodów ciężarowych o dużej ładowności szansę znacznego ograniczenia swojego oddziaływania na klimat – konkluduje Lars Mårtensson.

Sprzedaż Volvo FM LNG i Volvo FH LNG rozpocznie się w 2018 r.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

przeladowane_19.07_2

Busiki wciąż przeciążone

Na 15 skontrolowanych przez łódzką Inspekcję Transportu Drogowego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony, aż 8 było przeciążonych.

2019-07-22
0
wazenie_Lublin_2

Zważyli i sprawdzili ponad 200 pojazdów. Wspólna akcja ITD i policji

Ważył 7900 kg, czyli o 4400 kg za dużo – to największe przekroczenie norm odnotowane podczas akcji zorganizowanej w Lublinie. Zatrzymano nie tylko przeładowane samochody dostawcze. Jeden z kierowców, prowadził zbyt ciężki pojazd pod wpływem alkoholu. Kierowca miała ponad 1,7 promila alkoholu w organizmie.

2019-07-21
0
bus-rekord-2

Rekordowy busik ważył o 5 ton za dużo!

Niemal 8,6 tony ważył samochód dostawczy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Patrole dolnośląskiej, małopolskiej i śląskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymały w sumie 17 podobnych pojazdów z dużym nadmiarem ładunku.

2019-07-20
0
ciezarowka-wypadek

Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?

W pierwszym kwartale 2019 roku w wyników wypadków przy pracy poszkodowanych zostało łącznie 15 800 osób. Niestety dużą część stanowią kierowcy ciężarówek. Jakie sytuacje mogą się wydarzyć w codziennej pracy truckera oraz jakie obowiązki z nimi związane spoczywają na przewoźniku? Niełatwy temat wyjaśnia Mariusz Skurzyński, ekspert Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców w zakresie PIP.

2019-07-19
0
Pijany_Bialorusin_1

Chciał napić się wódki… podczas kontroli

Pijanego kierowcę ciężarówki zatrzymali świętokrzyscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego na drodze krajowej nr 7. Obok siedzenia kierowcy leżała butelka wódki.

2019-07-18
0