Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Nowa organizacja ruchu w obrębie Dover: wydzielone pasy ruchu dla ciężarówek, ograniczenie prędkości do 40 mil

orgnizacja_ruchu_wokol_dover

Jeżeli korzystacie z portu w Dover, to zauważyliście lub wkrótce dostrzeżecie wprowadzone zmiany dla samochodów ciężarowych przyjeżdżających autostradą A20 do portu w Dover, które mają zapobiec zakorkowaniu sieci dróg wokół miasta. Przedstawiamy DoverTAP.

Highways England, Port Dover, Rada Hrabstwa Kent, Rada Okręgu Dover oraz policja w Kent i grupy przewoźników podjęli współpracę, mającą na celu poprawę ruchu na autostradzie A20 w obrębie Dover.

W związku z tym, testowany jest nowy system DoverTAP (Traffic Assessment Project), w którego skład wchodzi sygnalizacja świetlna na A20.

Na autostradzie A20 w pobliżu Dover wprowadzono wydzielone pasy ruchu:

  • samochody ciężarowe zmierzające do portu mają korzystać z lewego pasa ruchu,
  • samochody osobowe, autokary i pozostałe samochody ciężarowe mają korzystać z prawego pasa ruchu.

Aby zachować bezpieczeństwo na autostradzie A20, w pobliżu portu wprowadzono:

  • ograniczenie prędkości do 40 mil/h,
  • zamknięcie trzech zatok,
  • zamknięcie wjazdu z drogi w Courtwood/Capel-le-Ferne.

Nowy system jest monitorowany przez kamery CCTV. Wszystkie pojazdy ciężarowe, które przyjadą do portu nie dostosowując się do systemu i nie korzystając z lewego pasa, zostaną przekierowane na koniec kolejki.

Tylko kierowcy, którzy wcześniej uzyskali pozwolenie na przybycie do portu korzystając z innego pasa, będą zwolnieni z obowiązującego systemu.

Port w Dover będzie korzystać z nowego systemu w godzinach szczytu, najprawdopodobniej codziennie w godzinach popołudniowych oraz w sobotnie poranki.

Dlaczego zostały wprowadzone zmiany? Obecnie, kiedy w porcie jest wyjątkowy ruch, światła na autostradzie A20 pozwolą na wstrzymywanie ruchu do momentu, aż dalsza część trasy będzie wolna. Umożliwi to zebranie informacji na przyszłość, co pomoże w dalszym rozwoju systemu.

Z portu w Dover odpływają do francuskiego Calais promy operatora P&O Ferries, którego oficjalnym agentem w naszym kraju jest PROMY24.COM.

dovertap

Źrodło: Highways England

Za: Zespół PROMY24.COM

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

przeladowane_19.07_2

Busiki wciąż przeciążone

Na 15 skontrolowanych przez łódzką Inspekcję Transportu Drogowego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony, aż 8 było przeciążonych.

2019-07-22
0
wazenie_Lublin_2

Zważyli i sprawdzili ponad 200 pojazdów. Wspólna akcja ITD i policji

Ważył 7900 kg, czyli o 4400 kg za dużo – to największe przekroczenie norm odnotowane podczas akcji zorganizowanej w Lublinie. Zatrzymano nie tylko przeładowane samochody dostawcze. Jeden z kierowców, prowadził zbyt ciężki pojazd pod wpływem alkoholu. Kierowca miała ponad 1,7 promila alkoholu w organizmie.

2019-07-21
0
bus-rekord-2

Rekordowy busik ważył o 5 ton za dużo!

Niemal 8,6 tony ważył samochód dostawczy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Patrole dolnośląskiej, małopolskiej i śląskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymały w sumie 17 podobnych pojazdów z dużym nadmiarem ładunku.

2019-07-20
0
ciezarowka-wypadek

Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?

W pierwszym kwartale 2019 roku w wyników wypadków przy pracy poszkodowanych zostało łącznie 15 800 osób. Niestety dużą część stanowią kierowcy ciężarówek. Jakie sytuacje mogą się wydarzyć w codziennej pracy truckera oraz jakie obowiązki z nimi związane spoczywają na przewoźniku? Niełatwy temat wyjaśnia Mariusz Skurzyński, ekspert Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców w zakresie PIP.

2019-07-19
0
Pijany_Bialorusin_1

Chciał napić się wódki… podczas kontroli

Pijanego kierowcę ciężarówki zatrzymali świętokrzyscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego na drodze krajowej nr 7. Obok siedzenia kierowcy leżała butelka wódki.

2019-07-18
0