Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Nieprawidłowo wypełnione zezwolenia to spory problem dla przewoźnika

Zezwolenia_30.01.2020_Nr1

Dwie białoruskie ciężarówki skierowano na parking strzeżony po kontroli przeprowadzonej przez inspektorów mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego. Obydwie przewoziły ładunek z Polski do Gruzji na podstawie niewłaściwie wypełnionych zezwoleń jednorazowych.

Ciężarówki należące do białoruskiej firmy transportowej zatrzymał patrol z ostrołęckiego oddziału ITD w czwartek (30 stycznia) na odcinku krajowej „sześćdziesiątki” w miejscowości Karniewo koło Makowa Mazowieckiego.

W obu przypadkach okazane przez kierowców zezwolenia jednorazowe nie zostały właściwie wypełnione. Inspektorzy uznali więc, że międzynarodowy zarobkowy przewóz rzeczy był wykonywany bez wymaganych dokumentów.

Zatrzymane ciężarówki skierowano na parking strzeżony do czasu uzyskania przez przewoźnika odpowiednich zezwoleń i wpłacenia kaucji na poczet kar pieniężnych. Za ujawnione nieprawidłowości białoruskiemu przedsiębiorcy grozi łącznie 24 tys. zł.

Celem kontroli pojazdów należących do zagranicznych przewoźników jest poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach oraz ochrona krajowego rynku transportu przed przejawami nieuczciwej konkurencji.

Zezwolenia_30.01.2020_Nr3

Źródło: GITD

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

kwarantanna-a-kierowca

Czy e-commerce rozpędzi branżę transportową? Polski rynek e-commerce rozwija się najbardziej dynamicznie w Europie

Według najnowszego raportu „Rynek towarowy i logistyczny w Polsce – wzrost, trendy i prognozy na lata 2020-2025” CARG dla rodzimej branży TSL wyniesie około 4 proc.[1] Wiąże się to m.in. z budową nowej powierzchni magazynowej oraz rozwojem segmentu e-commerce. Wzrost handlu w Internecie stanowi motor napędowy przewozu towarów krajowych i transgranicznych.

2020-09-20
0
Transport mit LKW und Schiff

Po miesiącu od Pakietu Mobilności nadal nic nie wiadomo! Wątpliwości dotyczą m.in. rozróżnienia odpoczynku tygodniowego od definicji tygodniowego okresu odpoczynku

Pakiet Mobilności, zapowiadany od przeszło 4 lat, w końcu zapisał się w historii konkretną datą – 20 sierpnia 2020. Po niespełna miesiącu nadal nie pojawiła się żadna oficjalna wersja wyjaśnień dotyczących zmian wprowadzonych 20 sierpnia 2020 do Rozporządzenia 561/2006. Czy ktoś w końcu wyjaśni branży jaki jest kierunek zmian i jak one wyglądają?

2020-09-18
0