Niemcy wprowadzają nowe limity prędkości i wyższe mandaty. Stracisz prawo jazdy już za 21 km/h więcej
2020-04-28 Redakcja

Dziś, 28 kwietnia, w Niemczech weszły nowe, surowe przepisy drogowe oraz taryfikator mandatów. Znacznie łatwiej stracić prawo jazdy – wystarczy przekroczyć dozwoloną prędkość o 21 km/h.
Jeśli przekroczysz prędkość w obszarze zabudowanym o 21 km/h lub więcej (niezależnie od tego, czy to droga kilkupasmowa, czy osiedlowa uliczka), musisz pożegnać się z prawem jazdy na miesiąc. Do tego dochodzi mandat w wysokości min. 80 euro.
Oczywiście przekroczenie prędkości w obszarze zabudowanym już nawet o kilka kilometrów może skutkować mandatem. Jeśli jest to mniej niż 10 km, zapłacisz 30 euro, z kolei w przypadku 41-50 km/h za dużo na liczniku jest to już 200 euro i 2 punkt karne. Jeżeli jedziesz 51-60 km/h za szybko, oprócz 280 euro mandatu tracisz prawo jazd na 2 miesiące.
Poza obszarem zabudowanym prawo jazdy można stracić za jazdę z prędkością przekroczoną o 26 km/h (wcześniej było to 41 km/h).
Oprócz tego „nie warto” nielegalnie korzystać z tzw. korytarzy życia czy jechać za pojazdem uprzywilejowanym (utrata prawa jazdy na miesiąc, mandat 240 euro i 2 punkt karne) ani używać aplikacji antyradarowych (75 euro kary i 1 punkt). W mieście zapłacimy zaś za zbyt długi postój na ulicy (w tzw. drugim rzędzie, czyli wzdłuż miejsca parkingowych – min. 55 euro i 1 punkt karny). Niewłaściwe parkowanie może uszczuplić nasz budżet o 100 euro. Tyle samo możemy zapłacić za zbyt głośne „gazowanie”.
Niektóre ze zmian dotyczą bezpośrednio kierowców ciężarówek (pojazdów powyżej 3,5 tony) oraz autobusów. Podczas skrętu w prawo kierujący większymi pojazdami mogą rozwinąć prędkość maksymalnie 11 km/h. Nowe obostrzenie powstało, aby chronić pieszych oraz rowerzystów. Za niedostosowanie się do przepisów grozi mandat w wysokości 70 euro oraz 1 punkt karny.
Ponadto kierowca każdego pojazdu musi pamiętać o 1,5-2 m odstępu podczas wyprzedzania pieszych, rowerzystów i osób na hulajnogach.
STUFF GOES HERE
Aktualności

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.
2021-10-12

UE zaostrza politykę emisyjną14 lipca Komisja Europejska przyjęła pakiet propozycji pod nazwą Fit for 55 w celu dostosowania unijnej polityki klimatycznej, energetycznej, użytkowania gruntów, transportu i podatków do redukcji emisji CO2 o co najmniej 55% do 2030 r. (w porównaniu z 1990 r.).Trzej wiodący producenci samochodów ciężarowych, Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group, podpisali niewiążącą umowę, która ustanowi sieć ogólnodostępnych, wysokowydajnych stacji ładowania pojazdów ciężkich w całej Europie.
2021-07-23

8 i 9 czerwca 2021 r. zostały opublikowane dwa dekrety wprowadzające nowe przepisy zdrowotne obowiązujące we Francji, które wejdą w życie 9 czerwca.W przypadku transportu drogowego, lokale gastronomiczne będą otwarte dla zawodowych kierowców transportu drogowego też w godzinach policyjnych (od 23:00 do 6:00).Wymagania dla pojazdów wjeżdżających do Francji: Transport drogowy przyjeżdżający ze strefy zielonej:Nie ma obowiązku badania ani kwarantanny, ale konieczne jest potwierdzenie, że jesteś zdrowy i nie miałeś kontaktu z pacjentami; Pojazdy przybywające z pomarańczowej strefy:Obowiązek badania (z wyłączeniem UK), obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, brak obowiązku pozostania przewoźników z Wielkiej Brytanii w kwarantannie, co musi być potwierdzone w wytycznych na granicach zewnętrznych (inne kraje) Transport drogowy przybywający ze strefy czerwonej:Obowiązek robienia testów, obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, obowiązek pozostania w kwarantannie (klauzula do potwierdzenia w wytycznych granic zewnętrznych, które są aktualnie aktualizowane dla innych krajów) W przypadku przejazdu na Korsykę nie są wymagane żadne testy. W przypadku naziemnego transportu pasażerskiego firmy transportowe nie muszą sprawdzać dokumentów potwierdzających posiadanych przez pasażerów przed wejściem na pokład. Dekret ogranicza ten obowiązek do transportu morskiego i lotniczego.
2021-06-13

Drogi wybrane przez nawigatora
Czasami, ale to się zdarza – nawigator nie prowadzi, a zmyla – i wtedy trafiasz całkowicie w niewłaściwe miejsce.
⛔
Kierowcy żartują: “Lenka zawiodła”, wspominając kobiecy głos, który jest w nawigacji.
2021-05-13

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH
Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.
2021-04-29
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.