Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Miał zakaz kierowania, podał więc dane kolegi. Kierowcy ciężarówki grozi teraz do 5 lat więzienia

drogowka_bierze_lapowki

Nie uniknie odpowiedzialności kierowca samochodu ciężarowego zatrzymany do kontroli przez policjantów z Wydziału Ruchu Drogowego. Podczas legitymowania siedzący za kierownicą mężczyzna posłużył się danymi swojego kolegi. 32-latek miał świadomość, że wsiadł za kierownicę auta pomimo orzeczonego sądowego zakazu kierowania pojazdami.

Policjanci z drogówki zatrzymali do kontroli kierowcę samochodu ciężarowego. Podczas kontroli kierujący oświadczył, że nie posiada przy sobie żadnych dokumentów potwierdzających jego tożsamość, ale poda wszystkie potrzebne dane ustnie. Funkcjonariusze sprawdzili przekazane przez kierowcę personalia w dostępnych bazach informatycznych. Szybko okazało się, że mężczyzna nie jest 37-latkiem, za którego się podaje.

Policjanci zdecydowali o przewiezieniu kierującego do Komendy Miejskiej Policji w Kaliszu, celem ustalenia jego tożsamości. W trakcie doprowadzenia mężczyzna przyznał, że podał dane osobowe swojego kolegi, których nauczył się na pamięć. Próbował w ten sposób uniknąć odpowiedzialności karnej za kierowanie pojazdem pomimo orzeczonego przez sąd zakazu. Sądził, że policjanci nie będą w stanie ustalić jego prawdziwych danych.

W związku z popełnionym wykroczeniem, czyli umyślnym wprowadzeniem w błąd policjantów co do swojej tożsamości, 32-latek został ukarany mandatem karnym. Mężczyzna nie uniknie również odpowiedzialności za popełnione przestępstwo. Już wkrótce usłyszy zarzut w związku ze złamaniem sądowego zakazu prowadzenia pojazdów. Za to przestępstwo grozi kara nawet 5 lat pozbawienia wolności.

Źródło: KWP w Poznaniu

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

Chomar2DRON_034

„Wszystkiego uczyliśmy się sami, nie było wzorców”. [WYWIAD] z firmą CHOMAR

Znajdziemy ją na liście 100 największych firm transportowych w Polsce. Rocznie realizuje 80 tys. zleceń, w ramach których jej kierowcy przemierzają łącznie 25 mln kilometrów. Tworzą ją najwięksi eksperci w branży – wystarczy wymienić nazwisko Rafała Chomy, prezesa spółki, a przy tym członka Rady Związku Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”. Firma CHOMAR to przykład sukcesu, a jednocześnie inspirująca historia typu „od zera do milionera”. O to, jak wyglądało budowanie przedsiębiorstwa transportowego w latach 90. oraz jakie ograniczenia stawia przed przewoźnikami współczesny rynek, wypytaliśmy Macieja Karpińskiego, kierownika spedycji, transportu i marketingu.

2019-03-25
0
flir-kontrola-ruchu

Bez tego nie ma mowy o poprawieniu bezpieczeństwa na drogach! Inteligentne systemy kontroli ruchu drogowego.

Branża komunikacyjna jako pierwsza w pełni wykorzysta potencjał inteligentnego miasta. Już dziś wdraża się systemy monitoringu miejskiego wykorzystujące sztuczną inteligencję oraz kamery termowizyjne do zarządzania ruchem kołowym. Powstały także moduły bezprzewodowe umożliwiające podłączenie do systemów monitoringu miejskiego tych skrzyżowań, których nie podłączono do internetu. Upowszechnienie inteligentnych systemów zarządzania ruchem pozwoli zmniejszyć korki oraz zanieczyszczenie powietrza ze spalin samochodowych.

2019-03-24
0