Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

LNG czy olej napędowy? Porównaj! IVECO udostępnia do testów 8 ciężarówek na gaz ziemny

Stralis_LNG_1 (4)

IVECO Stralis NP460 napędzany skroplonym gazem ziemnym gotowy do testów! IVECO Poland udostępnia 8 pojazdów demonstracyjnych. Ciężarówki są wyposażone w zaawansowane rozwiązania telematyczne, co umożliwi monitoring osiągów i porównanie kosztów transportu przy LNG oraz oleju napędowym. 

Redukcja wpływu transportu drogowego na środowisko naturalne oraz optymalizacja kosztów transportu to główne cele wielu firm transportowych. Doskonałą okazją, aby porównać parametry IVECO Stralis napędzanego skroplonym gazem zmiennym względem pojazdów napędzanych olejem napędowym, jest możliwość odbycia testów w warunkach naturalnej pracy. IVECO Poland udostępnia aż 8 ciągników siodłowych IVECO Stralis Natural Power 460 wyposażonych w zaawansowane narzędzia telematyczne.

Do dyspozycji klientów jest 5 ciągników w wersji standardowej, 1 mogący przewozić materiały niebezpieczne tzw. ADR oraz 2 ciągniki niskie Low Tractor do naczep przestrzennych. Dzięki nim kierowcy będą mieli okazję sprawdzić komfort jazdy oraz nauczyć się poruszać pojazdem z napędem LNG, a właściciele firm transportowych przekonają się o wymiernych korzyściach płynących z jego użytkowania.

Silnik pojazdu zasilany jest w całości gazem ziemnym i generuje moc 460 KM oraz moment obrotowy 2.000 Nm. Dzięki takiej jednostce napędowej samochody Natural Power posiadają analogiczną dynamikę jak pojazdy z konwencjonalnymi układami napędowymi. Stralis NP460 wyposażony jest we wszystkie systemy wspierające kierowcę, działające analogicznie, jak jego odpowiedniki w pojeździe zasilanym olejem napędowym. Jest to m.in. zintegrowany system wspomagania jazdy HI-CRUISE. Pełni on funkcję przewidującego tempomatu, który na bazie map ukształtowania terenu, masy zestawu, prędkości pojazdu dobiera parametry pracy układu napędowego. W połączeniu z układem fabrycznej telematyki i systemem pokładowego trenera DSE, system monitoruje pracę kierowców i pomaga menedżerom floty w uzyskaniu znacznych oszczędności paliwa.

Ponadto pojazdy wyposażone są w dwa zbiorniki LNG magazynujące łącznie ponad 390 kilogramów gazu. Taki zapas pozwala pokonać nawet 1.600 kilometrów na jednym tankowaniu. Komfort pracy kierowcy wynika m.in. z zastosowania najnowszej 12-biegowej zautomatyzowanej skrzyni biegów Hi-TroniX oraz wysokiej kabiny typu AS idealnej do ruchu długodystansowego. Dodatkowo gazowy układ napędowy jest znacznie cichszy od napędów dieslowskich ( generuje maksymalnie 71dB – zgodnie z certyfikatem Piek Quiet Truck).

Stralis Natural Power wykazał w licznych testach swój potencjał w redukcji emisji spalin i ograniczenia kosztów eksploatacji. Oferuje najlepsze w swojej klasie osiągi w transporcie dalekobieżnym, najniższe zużycie paliwa w historii modelu oraz najdłuższe okresy między przeglądowe. Pojazd ten jest w stanie osiągnąć do 15% niższe zużycie paliwa przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji cząstek stałych (PM), tlenków węgla (NOx) i dwutlenku węgla (CO2) nawet o 95% w porównaniu z pojazdami wyposażonymi w napęd wysokoprężny zgodny z aktualną normą emisji Euro VIC. Bezobsługowy, bardzo prosty układ oczyszczania spalin nie zawiera filtra cząstek stałych DPF, katalizatora selektywnego SCR oraz nie wymaga stosowania AdBlue.

Stralis_LNG_1 (1)

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

przeladowane_19.07_2

Busiki wciąż przeciążone

Na 15 skontrolowanych przez łódzką Inspekcję Transportu Drogowego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony, aż 8 było przeciążonych.

2019-07-22
0
wazenie_Lublin_2

Zważyli i sprawdzili ponad 200 pojazdów. Wspólna akcja ITD i policji

Ważył 7900 kg, czyli o 4400 kg za dużo – to największe przekroczenie norm odnotowane podczas akcji zorganizowanej w Lublinie. Zatrzymano nie tylko przeładowane samochody dostawcze. Jeden z kierowców, prowadził zbyt ciężki pojazd pod wpływem alkoholu. Kierowca miała ponad 1,7 promila alkoholu w organizmie.

2019-07-21
0
bus-rekord-2

Rekordowy busik ważył o 5 ton za dużo!

Niemal 8,6 tony ważył samochód dostawczy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Patrole dolnośląskiej, małopolskiej i śląskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymały w sumie 17 podobnych pojazdów z dużym nadmiarem ładunku.

2019-07-20
0
ciezarowka-wypadek

Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?

W pierwszym kwartale 2019 roku w wyników wypadków przy pracy poszkodowanych zostało łącznie 15 800 osób. Niestety dużą część stanowią kierowcy ciężarówek. Jakie sytuacje mogą się wydarzyć w codziennej pracy truckera oraz jakie obowiązki z nimi związane spoczywają na przewoźniku? Niełatwy temat wyjaśnia Mariusz Skurzyński, ekspert Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców w zakresie PIP.

2019-07-19
0
Pijany_Bialorusin_1

Chciał napić się wódki… podczas kontroli

Pijanego kierowcę ciężarówki zatrzymali świętokrzyscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego na drodze krajowej nr 7. Obok siedzenia kierowcy leżała butelka wódki.

2019-07-18
0