Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Kierowcy i ich grzechy w różnych krajach

102_road_rage-199x134

Wyniki ankietowania wykazały, jak różnią się zwyczaje europejskich kierowców na drodze. Kierowcy z różnych krajów inaczej postrzegają bezpieczeństwo podróży i mimo że są świadomi tego, co warunkuje bezpieczeństwo na drodze, nie wszyscy jednakowo tego się trzymają.

Większość Europejczyków uznało alkohol za najsilniejszy czynnik ryzyka na drogach, jednak nie wszystkich to powstrzymuje. Na przykład aż połowa ankietowanych kierowców z Belgii przyznała się, że są skłonni usiąść za kierownicę po kilku kieliszkach. Badania wykazały, że najbardziej ryzykować lubią Niemcy: oni przodują w zamiłowaniu przyciśnięcia pedału gazu „do podłogi” i przeskoczenia na żółtych światłach.

Jako najbardziej niebezpieczny czynnik na drodze 90% wszystkich ankietowanych kierowców z Europy wskazało właśnie jazdę po spożyciu alkoholu.

Praktycznie tak samo ważny (82%) dla kierowców wydaje się wybór odpowiednich dla danego transportu opon i ich utrzymanie w należytym stanie.

77% respondentów czynnikiem wysokiego ryzyka dla bezpiecznej podróży nazwało zmęczenie podczas jazdy. Znaczna liczba respondentów ocenia również wagę wyposażenia pojazdu: prawidłowo funkcjonujące wycieraczki przedniej szyby (67%), dobór opon odpowiednich do warunków pogodowych (64%). Uwzględnienie ograniczeń prędkości istotne wydaje się dla ponad połowy respondentów (59%).

Pomimo faktu, że kierowcy uznają ryzyko jazdy po pijanemu, jedna trzecia (31%) ankietowanych Europejczyków siada za kierownicę po spożyciu kilku kufli piwa lub kilku lampek wina. Według wyników badania, tak się zachowuje prawie połowa belgijskich kierowców: 49% odpowiedziało, że zadarzyło im się usiąść za kierownicę po kilku drinkach.

Na mniejszą skalę jest to praktykowane we Włoszech (38%), Hiszpanii (38%) i Francji (36%). W Wielkiej Brytanii i Niemczech do jazdy po spożyciu przyznała się tylko jedna piąta kierowców (20% i 23% odpowiednio).

Ankietowanie wykazało, że polscy kierowcy po pijanemu praktycznie nie prowadzą: tylko 9% odpowiedziało, że siada za kierownicę po spożyciu alkoholu. Respondenci byli też zapytani o chęć do wciśnięcia pedału gazu „do podłogi”, czyli jazdy przy maksymalnej możliwej prędkości samochodu. Znacznie przodują w tym niemieccy kierowcy, w porównaniu do wyników ankiet przeprowadzonych wśród kierowców z innych krajów. Nawet 63% opowiedziało się za wypróbowaniem maksymalnej prędkości swego pojazdu. Za nimi pozostali polscy kierowcy, którzy twierdzą, że czasem wciskają pedał gazu „do podłogi” (44%).

Mniej są skłonni wypróbować możliwości prędkości kierowcy z innych państw – 37% we Włoszech, 35% w Hiszpanii, jedna trzecia – w innych państwach. Średnio w Europie nie boi się przekraczać prędkości 37% ankietowanych kierowców.

Niemieccy kierowcy również wyróżnili się w tym, że najbardziej są skłonni traktować żółte światło semaforu jako sygnał nie do hamowania, a odwrotnie – do przyśpieszenia. Nawet 82% ankietowanych kierowców z Niemiec odpowiedziało, że widząc żółte światła, prędzej wcisną pedał gazu niż zahamują.

To samo potwierdziła wieksza część hiszpańskich kierowców (78%) i trzy czwarte (75%) ankietowanych Polaków. Za nimi idą włoscy kierowcy (71%) i Belgowie (70%) razem z kierowcami z Wielkiej Brytanii (68%). W sumie, widząc żółty sygnał semaforu, większość wciskuje pedał gazu: średnio 73% ankietowanych kierowców z Europy.

Ankietowanie zostało przeprowadzone w maju tego roku i objęło 3500 kierowców z Belgii, Niemiec, Francji, Hiszpanii, Polski i Wielkiej Brytanii.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

245104594_2935851109959993_1411399817438034755_n

Polska znosi kary za niepłacenie e-TOLL

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.

2021-10-12
0
220300993_2878300922381679_1943562348840315047_n

UE zaostrza politykę emisyjną

UE zaostrza politykę emisyjną14 lipca Komisja Europejska przyjęła pakiet propozycji pod nazwą Fit for 55 w celu dostosowania unijnej polityki klimatycznej, energetycznej, użytkowania gruntów, transportu i podatków do redukcji emisji CO2 o co najmniej 55% do 2030 r. (w porównaniu z 1990 r.).Trzej wiodący producenci samochodów ciężarowych, Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group, podpisali niewiążącą umowę, która ustanowi sieć ogólnodostępnych, wysokowydajnych stacji ładowania pojazdów ciężkich w całej Europie.

2021-07-23
0
198475766_2849985951879843_7181789932523661835_n

FRANCJA. NOWE WARUNKI PRZYJAZDU

8 i 9 czerwca 2021 r. zostały opublikowane dwa dekrety wprowadzające nowe przepisy zdrowotne obowiązujące we Francji, które wejdą w życie 9 czerwca.W przypadku transportu drogowego, lokale gastronomiczne będą otwarte dla zawodowych kierowców transportu drogowego też w godzinach policyjnych (od 23:00 do 6:00).Wymagania dla pojazdów wjeżdżających do Francji: Transport drogowy przyjeżdżający ze strefy zielonej:Nie ma obowiązku badania ani kwarantanny, ale konieczne jest potwierdzenie, że jesteś zdrowy i nie miałeś kontaktu z pacjentami; Pojazdy przybywające z pomarańczowej strefy:Obowiązek badania (z wyłączeniem UK), obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, brak obowiązku pozostania przewoźników z Wielkiej Brytanii w kwarantannie, co musi być potwierdzone w wytycznych na granicach zewnętrznych (inne kraje) Transport drogowy przybywający ze strefy czerwonej:Obowiązek robienia testów, obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, obowiązek pozostania w kwarantannie (klauzula do potwierdzenia w wytycznych granic zewnętrznych, które są aktualnie aktualizowane dla innych krajów) W przypadku przejazdu na Korsykę nie są wymagane żadne testy. W przypadku naziemnego transportu pasażerskiego firmy transportowe nie muszą sprawdzać dokumentów potwierdzających posiadanych przez pasażerów przed wejściem na pokład. Dekret ogranicza ten obowiązek do transportu morskiego i lotniczego.

2021-06-13
0
185183561_2828910677320704_9173655083377867007_n

Drogi wybrane przez nawigatora

Drogi wybrane przez nawigatora

Czasami, ale to się zdarza – nawigator nie prowadzi, a zmyla – i wtedy trafiasz całkowicie w niewłaściwe miejsce.

Kierowcy żartują: “Lenka zawiodła”, wspominając kobiecy głos, który jest w nawigacji.

2021-05-13
0
niemcy (2)

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.

2021-04-29
0