Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Kierowcy a koronawirus. Czy sytuacja kierowców zmieniła się po 10 tygodniach pandemii? [FELIETON]

koronawirus-ograniczenia-ciezarowki

Czy sytuacja kierowców ustabilizowała się po 10 tygodniach od ogłoszenia stanu epidemii w Polsce? Jak na kierowców wpływa znoszenie obostrzeń? Co zmieniło się w ich codziennej pracy? Czy podejście społeczeństwa do osób realizujących międzynarodowe przewozy nadal jest, delikatnie mówiąc, negatywne? Na tych kilka pytań odpowiada Damian Pruchnicki, współtwórca facebookowego bloga Brothers Kamil & Damian. Historie z tras.

Jeszcze dużo wody w rzece upłynie zanim sytuacja ustabilizuje się na tyle, aby można było normalnie pracować i nie odczuwać skutków pandemii na co dzień. Oczywiście można zauważyć poprawę. Widać przede wszystkim – szczególnie na Zachodzie – że ludzie już mają dość siedzenia w domach i zaczynają podróżować. Znacznie zwiększył się ruch na drogach oraz liczba ludzi na stacjach benzynowych i w miejscach publicznych. Jeśli chodzi o zabezpieczenia ochrony osobistej, można zauważyć, że niektórzy bagatelizują zalecenia i nie używają ani rękawiczek, ani maseczek ochronnych, zwłaszcza w środowisku kierowców. Na terenach firm, do których ja jeżdżę, przeważnie trzeba mieć maseczkę, w przeciwnym razie nie będziemy obsłużeni na załadunku czy rozładunku.

Pandemia na pewno wpłynęła na postrzeganie mojego zawodu. To trwa do dziś. Ludzie nadal podchodzą do nas z dystansem, boją się. Myślę, że zwiększyła się świadomość kierowców zawodowych. Czujemy się odpowiedzialni za innych, w końcu przemieszczamy się z jednego kraju do drugiego, jeździmy też do miejsc, w których pandemia wywołała potężne spustoszenie, do tego dochodzi strach, że się zarazimy…

W codziennym funkcjonowaniu pandemia na pewno przełożyła się na mniejszą liczbę zleceń. Wiele firm boryka się z problemem pozyskania ładunków, a nawet jeśli takowe są, to za takie stawki, że nie opłaca się w ogóle jechać… Mam nadzieję, że to się w niedługim czasie poprawi, ponieważ od paru dni stoję na parkingu i czekam na zlecenie, a sytuacja zmienia się jak w kalejdoskopie. Niczego nie można być pewnym w tym czasie! Gospodarka niby się rusza, ale większe pole do manewru mają ci więksi gracze na rynku…

Jeśli któreś z rozwiązań, które wdrożono z uwagi na pandemię, warto wdrożyć na stałe, to bez żadnych wątpienia są to elektroniczne dokumenty. Mój brat, który również jest zawodowym kierowcą, posługuje się nimi w pracy na co dzień. Wystarczy, że zainstalował w telefonie specjalną aplikację, w której rejestrował zlecenie za pomocą numeru listu przewozowego i dostarczonego przez spedytora PINu. Dzięki temu ma podgląd na dokumenty, a odbiorca na cały przebieg zlecenia od początku wjazdu na firmę, załadunku towaru i w trasie. Dla niektórych mankamentem jest udostępnianie swojej lokalizacji w celu śledzenia przesyłki, jednak w dobie internetu nikogo nie powinno to już dziwić, tym bardziej, że większość z nas ma zamontowane nadajniki GPS w ciężarówkach.

***

„Byliśmy nazywani bohaterami. Ale nie czujemy się jak herosi. Nie z takim nastawieniem społeczeństwa”. Kierowca szczerze o swojej pracy w dobie pandemii [FELIETON]

Kierowca rozprawia się z mitami na temat ciężarówek i odpiera ataki hejterów [FELIETON]

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0