Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Kierowcy a koronawirus. Czy sytuacja kierowców zmieniła się po 10 tygodniach pandemii? [FELIETON]

koronawirus-ograniczenia-ciezarowki

Czy sytuacja kierowców ustabilizowała się po 10 tygodniach od ogłoszenia stanu epidemii w Polsce? Jak na kierowców wpływa znoszenie obostrzeń? Co zmieniło się w ich codziennej pracy? Czy podejście społeczeństwa do osób realizujących międzynarodowe przewozy nadal jest, delikatnie mówiąc, negatywne? Na tych kilka pytań odpowiada Damian Pruchnicki, współtwórca facebookowego bloga Brothers Kamil & Damian. Historie z tras.

Jeszcze dużo wody w rzece upłynie zanim sytuacja ustabilizuje się na tyle, aby można było normalnie pracować i nie odczuwać skutków pandemii na co dzień. Oczywiście można zauważyć poprawę. Widać przede wszystkim – szczególnie na Zachodzie – że ludzie już mają dość siedzenia w domach i zaczynają podróżować. Znacznie zwiększył się ruch na drogach oraz liczba ludzi na stacjach benzynowych i w miejscach publicznych. Jeśli chodzi o zabezpieczenia ochrony osobistej, można zauważyć, że niektórzy bagatelizują zalecenia i nie używają ani rękawiczek, ani maseczek ochronnych, zwłaszcza w środowisku kierowców. Na terenach firm, do których ja jeżdżę, przeważnie trzeba mieć maseczkę, w przeciwnym razie nie będziemy obsłużeni na załadunku czy rozładunku.

Pandemia na pewno wpłynęła na postrzeganie mojego zawodu. To trwa do dziś. Ludzie nadal podchodzą do nas z dystansem, boją się. Myślę, że zwiększyła się świadomość kierowców zawodowych. Czujemy się odpowiedzialni za innych, w końcu przemieszczamy się z jednego kraju do drugiego, jeździmy też do miejsc, w których pandemia wywołała potężne spustoszenie, do tego dochodzi strach, że się zarazimy…

W codziennym funkcjonowaniu pandemia na pewno przełożyła się na mniejszą liczbę zleceń. Wiele firm boryka się z problemem pozyskania ładunków, a nawet jeśli takowe są, to za takie stawki, że nie opłaca się w ogóle jechać… Mam nadzieję, że to się w niedługim czasie poprawi, ponieważ od paru dni stoję na parkingu i czekam na zlecenie, a sytuacja zmienia się jak w kalejdoskopie. Niczego nie można być pewnym w tym czasie! Gospodarka niby się rusza, ale większe pole do manewru mają ci więksi gracze na rynku…

Jeśli któreś z rozwiązań, które wdrożono z uwagi na pandemię, warto wdrożyć na stałe, to bez żadnych wątpienia są to elektroniczne dokumenty. Mój brat, który również jest zawodowym kierowcą, posługuje się nimi w pracy na co dzień. Wystarczy, że zainstalował w telefonie specjalną aplikację, w której rejestrował zlecenie za pomocą numeru listu przewozowego i dostarczonego przez spedytora PINu. Dzięki temu ma podgląd na dokumenty, a odbiorca na cały przebieg zlecenia od początku wjazdu na firmę, załadunku towaru i w trasie. Dla niektórych mankamentem jest udostępnianie swojej lokalizacji w celu śledzenia przesyłki, jednak w dobie internetu nikogo nie powinno to już dziwić, tym bardziej, że większość z nas ma zamontowane nadajniki GPS w ciężarówkach.

***

„Byliśmy nazywani bohaterami. Ale nie czujemy się jak herosi. Nie z takim nastawieniem społeczeństwa”. Kierowca szczerze o swojej pracy w dobie pandemii [FELIETON]

Kierowca rozprawia się z mitami na temat ciężarówek i odpiera ataki hejterów [FELIETON]

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

245104594_2935851109959993_1411399817438034755_n

Polska znosi kary za niepłacenie e-TOLL

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.

2021-10-12
0
220300993_2878300922381679_1943562348840315047_n

UE zaostrza politykę emisyjną

UE zaostrza politykę emisyjną14 lipca Komisja Europejska przyjęła pakiet propozycji pod nazwą Fit for 55 w celu dostosowania unijnej polityki klimatycznej, energetycznej, użytkowania gruntów, transportu i podatków do redukcji emisji CO2 o co najmniej 55% do 2030 r. (w porównaniu z 1990 r.).Trzej wiodący producenci samochodów ciężarowych, Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group, podpisali niewiążącą umowę, która ustanowi sieć ogólnodostępnych, wysokowydajnych stacji ładowania pojazdów ciężkich w całej Europie.

2021-07-23
0
198475766_2849985951879843_7181789932523661835_n

FRANCJA. NOWE WARUNKI PRZYJAZDU

8 i 9 czerwca 2021 r. zostały opublikowane dwa dekrety wprowadzające nowe przepisy zdrowotne obowiązujące we Francji, które wejdą w życie 9 czerwca.W przypadku transportu drogowego, lokale gastronomiczne będą otwarte dla zawodowych kierowców transportu drogowego też w godzinach policyjnych (od 23:00 do 6:00).Wymagania dla pojazdów wjeżdżających do Francji: Transport drogowy przyjeżdżający ze strefy zielonej:Nie ma obowiązku badania ani kwarantanny, ale konieczne jest potwierdzenie, że jesteś zdrowy i nie miałeś kontaktu z pacjentami; Pojazdy przybywające z pomarańczowej strefy:Obowiązek badania (z wyłączeniem UK), obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, brak obowiązku pozostania przewoźników z Wielkiej Brytanii w kwarantannie, co musi być potwierdzone w wytycznych na granicach zewnętrznych (inne kraje) Transport drogowy przybywający ze strefy czerwonej:Obowiązek robienia testów, obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, obowiązek pozostania w kwarantannie (klauzula do potwierdzenia w wytycznych granic zewnętrznych, które są aktualnie aktualizowane dla innych krajów) W przypadku przejazdu na Korsykę nie są wymagane żadne testy. W przypadku naziemnego transportu pasażerskiego firmy transportowe nie muszą sprawdzać dokumentów potwierdzających posiadanych przez pasażerów przed wejściem na pokład. Dekret ogranicza ten obowiązek do transportu morskiego i lotniczego.

2021-06-13
0
185183561_2828910677320704_9173655083377867007_n

Drogi wybrane przez nawigatora

Drogi wybrane przez nawigatora

Czasami, ale to się zdarza – nawigator nie prowadzi, a zmyla – i wtedy trafiasz całkowicie w niewłaściwe miejsce.

Kierowcy żartują: “Lenka zawiodła”, wspominając kobiecy głos, który jest w nawigacji.

2021-05-13
0
niemcy (2)

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.

2021-04-29
0