Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Kierowca busa przewoził podejrzany proszek. Miał prawo jazdy kat. B i wyrok za udział w grupie przestępczej…

gallery_big

Małe torebeczki z proszkiem przewoził skontrolowany przez ITD kierowca „dostawczaka” z lawetą. Okazało się, że mężczyzna ma dozór policyjny. Ciąży na nim wyrok za udział w grupie przestępczej, która handlowała narkotykami.

To nietypowy wynik kontroli przeprowadzonej przez inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego w Lublinie. Choć początkowo, nieprawidłowości ujawniane przez ITD związane były z transportem drogowym.

Zatrzymany na ul. Doświadczalnej kierowca, prowadził samochód dostawczy z lawetą. Nie miał do tego uprawnień, okazał inspektorom prawo jazdy kat. B, zamiast dokumentu wymaganej kategorii E. Szofer złamał także obowiązujący zakaz wjazdu, który dotyczył pojazdów o masie powyżej 3,5 t. Prowadzony przez niego „dostawczak” z lawetą ważył ponad 5,5 t. Mężczyzna dostał mandaty karne i zakaz dalszej jazdy, ale na tym kontrola się nie zakończyła.

Inspektorzy znaleźli w ładowni towar niewiadomego pochodzenia. Szofer przewoził torebeczki z proszkiem. Pytany o ładunek, odpowiedział, że nie wie, co to jest. Nie potrafił też wyjaśnić skąd ma proszek. Wezwani na miejsce kontroli policjanci poinformowali ITD, że mężczyzna objęty jest dozorem policyjnym w związku z wyrokiem za udział w zorganizowanej grupie przestępczej, która handlowała narkotykami.

Kierowca został zatrzymany. Policja zabezpieczyła też pojazd, a pobrane próbki przewożonego proszku przekazano do badań laboratoryjnych.

Źródło: GITD

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

inteligentne-systemy

Jakie ograniczenia czekają tirowców od nowego roku? Ostre przepisy regulujące normy emisji spali

Europa wydaje wojnę zanieczyszczeniom powietrza. Coraz więcej metropolii przygotowuje się do wprowadzenia ostrzejszych przepisów regulujących normy emisji spalin, wprowadzając szereg ograniczeń dotyczących wjazdu do poszczególnych rejonów. Jak łatwo przewidzieć, znacząco utrudni to pracę kierowcom ciężarówek. W jaki sposób będą działać te regulacje oraz gdzie i na co powinni zwracać uwagę nasi tirowcy, jeżdżący do europejskich miast?

2018-09-19
0
jak-zatrudnic-kierowce-z-ukrainy

Aż 2/3 kierowców z nadwagą i ryzykiem wystąpienia chorób serca. Kierowcy wiedzą, jak dbać o zdrowie, ale tego nie robią [RAPORT]

Szacuje się, że w Polsce jest ok. 700 000 kierowców zawodowych. Aż 2/3 z nich cierpi na nadwagę i otyłość, a to prosta droga do zawału. To jednak nie koniec zatrważających faktów płynących z «II raportu o stanie zdrowia i sposobie żywienia kierowców zawodowych» wydanego przez Fundację Truckers Life. W 90% przypadków sposób odżywiania truckerów jest po prostu zły. A przecież od stanu zdrowia kierowców może zależeć życie nas wszystkich.

2018-09-19
0