Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Kary za 45-godzinny odpoczynek w kabinie w Holandii od lutego

nocleg-w-kabinie

Od lutego Holandia rozpoczyna egzekwowanie kar za 45-godzinny odpoczynek w kabinie. Kary wyniosą 1 500 € i będą nakładane na przewoźników.

To bezpośrednia rekcja na wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE w sprawie belgijskiego przewoźnika, który w 2014 r. odwołał się od mandatu w wysokości 1800 euro nałożonego na zatrudnionego przez firmę kierowcę, który spędził 45-godzinną pauzę w kabinie.

W uzasadnieniu Trybunału Sprawiedliwości UE czytamy:

„Rozporządzenie UE 561/2006, które harmonizuje przepisy socjalne w transporcie drogowym,” oczywiście „stanowi, że regularny tygodniowy okres odpoczynku nie powinien być odebrany w pojeździe. Celem prawodawcy była poprawa warunków pracy kierowców. Spędzanie przez kierowców 45-godzinnej przerwy w pojeździe jest sprzeczne z celem rozporządzenia”.

Holenderski rząd zadecydował o rozpoczęciu egzekwowania przepisów dotyczących zakazu spędzania 45-godzinnego odpoczynku w kabinie ciężarówki. Mandat wyniesie 1 500 tys. €, czyli około 6 300 zł.

Holenderska Inspekcja Środowiska Naturalnego i Transportu (Inspectie Leefomgeving en Transport) rozpoczęła dystrybucję ulotek w kilku językach, w których tłumaczy, z jakimi zmianami muszą liczyć się przewoźnicy i kierowcy.

„Państwa pracodawca zobowiązany jest do przestrzegania tego przepisu oraz jego obowiązkiem jest umożliwić Państwu powrót do bazy lub zapewnić odpowiednie zaplecze socjalne. Zgodnie z zaleceniami Inspekcji, celem uniknięcia kary finansowej za powyższe naruszenie, pracodawca powinien być na bieżąco informowany o niemożności odbioru przez kierowcę tygodniowego okresu odpoczynku, co pozwoli mu podjąć stosowne działania zaradcze” – czytamy w ulotce.

ILT dodatkowych informacji udziela pod numerem telefonu: +31 88 489 00 00.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

1200px-logo_najwyzszej_izby_kontroli.svg_

Raport NIK o przewozie towarów niebezpiecznych “przedstawia w fałszywym świetle istotny segment polskiego rynku transportu drogowego”. TLP z ostrym komentarzem

Raport Najwyższej Izby Kontroli nie pozostawił suchej nitki na organizacji procesu przewozu drogowego towarów niebezpiecznych. NIK ujawniła szereg rażących nieprawidłowości. Zdaniem organizacji pracodawców „Transport i Logistyka Polska” analiza ta jest zbyt rygorystyczna i zbyt krytyczna. “Przedstawia on w fałszywym świetle istotny segment polskiego rynku transportu drogowego, który jest oceniany jako jeden z najlepiej zorganizowanych w całej Europie” – czytamy w komentarzu do raportu. Według TLP  liczba zabitych w wypadkach z udziałem towarów niebezpiecznych jest w raporcie NIK zawyżona o 864% w stosunku do danych Komendy Głównej Policji!

2018-10-17
0