Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Jeździł ciężarówką prawie przez 23 godziny

gallery_big (1)

O 13 godzin i 53 minuty przekroczył dozwolony dzienny okres prowadzenia pojazdu kierowca ciężarówki, którego skontrolowali dolnośląscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego. Podczas nocnej akcji zatrzymali jeszcze dwóch szoferów, którzy dopuścili się poważnych naruszeń przepisów regulujących czas pracy kierowców.

W nocy z 8 na 9 kwietnia 2018 r. inspektorzy z legnickiego oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu przeprowadzili wzmożone kontrole drogowe samochodów ciężarowych na terenie powiatu bolesławskiego. Mieli bowiem informacje, że na tym obszarze poruszają się pojazdy, których kierowcy ingerują w niedozwolony sposób w zapisy tachografów. Potwierdziła to już pierwsza kontrola.

W tachografie zainstalowanym w pojeździe znajdowała się nieważna karta kierowcy należąca do innego szofera. W ten sposób kierujący zatrzymany do kontroli nie rejestrował jazdy na swojej karcie. Dokładna analiza pobranych danych z tachografu oraz karty kierowcy wykazała poważne naruszenia dotyczące czasu jazdy, przerw i odpoczynków.

28 marca 2018 r. kierowca ten prowadził pojazd łącznie przez 22 godziny i 53 minuty. Przekroczył zatem dzienny czas prowadzenia pojazdu o 13 godzin i 53 minuty w stosunku do dopuszczalnego 9-godzinnego okresu. Kolejnego dnia przekroczył czas prowadzenia pojazdu bez wymaganej przerwy o 3 godziny i 11 minut. Prowadził ciężarówkę przez 7 godzin i 41 minut, zamiast maksymalnie 4 godziny i 30 minut.

Nie były to jedyne naruszenia u tego kierowcy, łącznie ujawniono ich ponad 30 na kwotę 19 000 złotych. Zgodnie z ustawą o transporcie drogowym maksymalna kara pieniężna, nałożona w toku postępowania administracyjnego na przewoźnika za tego rodzaju naruszenia, wynosi 10 000 zł. Inspektorzy ukarali kierowcę mandatem, natomiast wobec przedsiębiorcy wszczęli postępowanie w sprawie nałożenia najwyższej kary przewidzianej w ustawie.

Podczas nocnych kontroli legniccy inspektorzy zatrzymali jeszcze dwie ciężarówki, których kierowcy oszukiwali zapisy tachografów. Jeden z nich jechał na karcie przedsiębiorcy, a kolejny na karcie syna przedsiębiorcy. Stwierdzone okoliczności miały na celu ukrycie rzeczywistego czasu jazdy kierowców i braku odpoczynków przy realizacji terminowych ładunków.

W tych obu przypadkach również kierowców ukarano mandatami, a wobec przedsiębiorców wszczęto postępowania administracyjne w sprawie nałożenia kar pieniężnych.

Źródło: GITD

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Podpis:

Aktualności

dp

Francja chce zmian dla przewoźników do 3,5 DMC. Wśród propozycji m.in. częstsze kontrole techniczne

Francuski poseł Damien Pichereau – znany z dość specyficznego podejścia do branży transportu, dodatkowo odpowiedzialny za wyprowacowanie stanowiska Francji odnośnie do Pakietu Mobilności – przygotował propozycje zmian dla przewoźników do 3,5 DMC. Zakres ich obowiązków, m.in. formalnych, miałby ulec zwiększeniu. Ponadto nowe obowiązki miałby trafić także do Pakietu Mobilności.

2018-04-19
0
Kontrola trzeźwości_LoRes

Piliśmy alkohol? Nie wiemy, że nadal jesteśmy pod wpływem i rano wsiadamy za kółko

Co trzeci kierowca w Polsce wsiadłby za kierownicę wcześniej niż powinien, błędnie szacując czas potrzebny na powrót do stanu trzeźwości, w którym dozwolone jest prowadzenie pojazdu. Podobny odsetek przyznaje, że mógł kiedyś prowadzić samochód pod wpływem alkoholu – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy AlcoSense Laboratories. Wnioski z badania pokazują skalę problemu tzw. nieświadomej nietrzeźwości u polskich kierowców.

2018-04-19
0
jak-radza-sobie-przewoznicy-przed-swietami

A czy Ty jesteś przygotowany na RODO? Rozporządzenie dotyczy każdej firmy, także z branży TSL. Sprawdź, jakie masz obowiązki

Przedsiębiorcy z branży TSL nadal nie zdają sobie sprawy, że Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych dotyczy także firm transportowych, logistycznych czy spedycyjnych – innymi słowy, wszystkich tych, które gromadzą i przetwarzają dane: o swoich klientach czy pracownikach. RODO oznacza ogrom nowych obowiązków, na które musimy być przygotowani. 

2018-04-19
0