Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Jeździł ciężarówką prawie przez 23 godziny

gallery_big (1)

O 13 godzin i 53 minuty przekroczył dozwolony dzienny okres prowadzenia pojazdu kierowca ciężarówki, którego skontrolowali dolnośląscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego. Podczas nocnej akcji zatrzymali jeszcze dwóch szoferów, którzy dopuścili się poważnych naruszeń przepisów regulujących czas pracy kierowców.

W nocy z 8 na 9 kwietnia 2018 r. inspektorzy z legnickiego oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu przeprowadzili wzmożone kontrole drogowe samochodów ciężarowych na terenie powiatu bolesławskiego. Mieli bowiem informacje, że na tym obszarze poruszają się pojazdy, których kierowcy ingerują w niedozwolony sposób w zapisy tachografów. Potwierdziła to już pierwsza kontrola.

W tachografie zainstalowanym w pojeździe znajdowała się nieważna karta kierowcy należąca do innego szofera. W ten sposób kierujący zatrzymany do kontroli nie rejestrował jazdy na swojej karcie. Dokładna analiza pobranych danych z tachografu oraz karty kierowcy wykazała poważne naruszenia dotyczące czasu jazdy, przerw i odpoczynków.

28 marca 2018 r. kierowca ten prowadził pojazd łącznie przez 22 godziny i 53 minuty. Przekroczył zatem dzienny czas prowadzenia pojazdu o 13 godzin i 53 minuty w stosunku do dopuszczalnego 9-godzinnego okresu. Kolejnego dnia przekroczył czas prowadzenia pojazdu bez wymaganej przerwy o 3 godziny i 11 minut. Prowadził ciężarówkę przez 7 godzin i 41 minut, zamiast maksymalnie 4 godziny i 30 minut.

Nie były to jedyne naruszenia u tego kierowcy, łącznie ujawniono ich ponad 30 na kwotę 19 000 złotych. Zgodnie z ustawą o transporcie drogowym maksymalna kara pieniężna, nałożona w toku postępowania administracyjnego na przewoźnika za tego rodzaju naruszenia, wynosi 10 000 zł. Inspektorzy ukarali kierowcę mandatem, natomiast wobec przedsiębiorcy wszczęli postępowanie w sprawie nałożenia najwyższej kary przewidzianej w ustawie.

Podczas nocnych kontroli legniccy inspektorzy zatrzymali jeszcze dwie ciężarówki, których kierowcy oszukiwali zapisy tachografów. Jeden z nich jechał na karcie przedsiębiorcy, a kolejny na karcie syna przedsiębiorcy. Stwierdzone okoliczności miały na celu ukrycie rzeczywistego czasu jazdy kierowców i braku odpoczynków przy realizacji terminowych ładunków.

W tych obu przypadkach również kierowców ukarano mandatami, a wobec przedsiębiorców wszczęto postępowania administracyjne w sprawie nałożenia kar pieniężnych.

Źródło: GITD

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

fabryka-mercdesa-w-polsce

Znów zmiany w badaniach technicznych. Kary dla spóźnialskich wyższe o 50 proc.

Czy szykuje się rewolucja w przeglądach technicznych? Rząd pracuje nad nowelizacją prawa drogowego. Wśród najważniejszych propozycji: nowa opłata jakościowa, wyższa kara za przeprowadzenie obowiązkowego przeglądu technicznego po terminie oraz zmiana systemu nadzoru nad Stacjami Kontroli Pojazdów. 

2018-10-23
0
kierowcy-ceizarwek

Przewoźnicy kuszą dobrymi zarobkami, prywatną opieką zdrowotną i służbowymi laptopami, a kierowców ciężarówek wciąż brakuje

Umowa o pracę, 7 000 zł na rękę, prywatna opieka medyczna, służbowy laptop, dodatkowe ubezpieczenie i komórka do celów prywatnych… Aż 43% polskich firm transportowych ma problem ze znalezieniem wykwalifikowanego pracownika[1], co sprawia, że przewoźnicy muszą się mocno wykazać, by przekonać do siebie i zatrzymać lojalnych kierowców. Tylko na ten moment szacuje się bowiem, że brakuje aż 100 000 truckerów. W ciągu najbliższych 7 lat liczba wakatów może zwiększyć się o kolejne 200 000.

2018-10-23
0
bigcarsharing-przyszlosc-foto

Dostawczaki na minuty – nowość w Polsce

Carsharing może być dla firm bardziej opłacalną formą korzystania z samochodu niż leasing czy zakup. Zwłaszcza jeśli pojazd używany jest okazjonalnie, np. w firmach, które działają sezonowo. Teraz rynek samochodów na minuty poszerza swoją ofertę o pojazdy dostawcze. 

2018-10-23
0
odcinkowy-pomiar-predkosci

Ene due, czyli kto dostanie fotoradary? Jednak nie Policja!

Jeszcze pod koniec września informowaliśmy o tym, że Policja przejmie kontrolę nad systemem fotoradarów, m.in. w związku z tym, że ITD ma zająć się innymi, ważniejszymi zadaniami, jak nadzór nad systemem poboru opłat drogowych. Jak jednak ustalił portal brd24.pl, rząd nawet nie zamierza rozpocząć prac nad projektem ustawy zakładającym te zmiany!

2018-10-22
0