Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Jechał bez przerwy przez 22 godziny. Nadgorliwy przedsiębiorca zapłaci karę

gallery_big

Pracował przez ponad 22 godziny, a odpoczywał niecałe 120 minut. Ukraiński kierowca skontrolowany przez podkarpacką ITD rażąco naruszył normy czasu pracy.

W trakcie rutynowej kontroli prowadzonej przez podkarpackich inspektorów ITD w Stykowie zatrzymano zespół pojazdów prowadzony przez ukraińskiego przedsiębiorcę. Przewoźnik ociągał się z okazaniem wymaganych podczas kontrolki dokumentów. Przyczyny tej zwłoki stały się jasne, kiedy inspektorzy przeanalizowali zapisy dotyczące czasu pracy. Ukraiński kierowca notorycznie skracał odpoczynki dobowe. Zamiast wymaganych 9 godzin, przeznaczał na odpoczynek m.in. 5 godzin i 30 minut, niewiele ponad 6 godzin, a nawet zaledwie 1 godzinę i 45 minut.

Inspektorzy z WITD w Rzeszowie stwierdzili również dwukrotne przekroczenie maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez przerwy kolejno o 3 godziny oraz 1 godzinę. Kierowca prowadził także pojazd bez wymaganych przerw.

Kierowca został ukarany 500 złotych mandatem. Łączna kara nałożona na przedsiębiorcę wyniosła 4650 złotych w formie przyszłej decyzji administracyjnej. Do czasu opłacenia kaucji pojazd usunięto na parking strzeżony.

Kierowcy, którzy rażąco łamią normy czasu pracy, skracając m. in. okresy odpoczynku mogą być zagrożeniem nie tylko dla siebie samych, ale też innych uczestników ruchu drogowego. Ukraiński kierowca w skrajnym przypadku pracował przez ponad 22 godziny, przeznaczając na odpoczynek mniej niż 120 minut. Mało prawdopodobne, że – pracując w takim systemie – kierowca był odpowiednio wypoczęty.

Źródło: GITD

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

fabryka-mercdesa-w-polsce

Znów zmiany w badaniach technicznych. Kary dla spóźnialskich wyższe o 50 proc.

Czy szykuje się rewolucja w przeglądach technicznych? Rząd pracuje nad nowelizacją prawa drogowego. Wśród najważniejszych propozycji: nowa opłata jakościowa, wyższa kara za przeprowadzenie obowiązkowego przeglądu technicznego po terminie oraz zmiana systemu nadzoru nad Stacjami Kontroli Pojazdów. 

2018-10-23
0
kierowcy-ceizarwek

Przewoźnicy kuszą dobrymi zarobkami, prywatną opieką zdrowotną i służbowymi laptopami, a kierowców ciężarówek wciąż brakuje

Umowa o pracę, 7 000 zł na rękę, prywatna opieka medyczna, służbowy laptop, dodatkowe ubezpieczenie i komórka do celów prywatnych… Aż 43% polskich firm transportowych ma problem ze znalezieniem wykwalifikowanego pracownika[1], co sprawia, że przewoźnicy muszą się mocno wykazać, by przekonać do siebie i zatrzymać lojalnych kierowców. Tylko na ten moment szacuje się bowiem, że brakuje aż 100 000 truckerów. W ciągu najbliższych 7 lat liczba wakatów może zwiększyć się o kolejne 200 000.

2018-10-23
0
bigcarsharing-przyszlosc-foto

Dostawczaki na minuty – nowość w Polsce

Carsharing może być dla firm bardziej opłacalną formą korzystania z samochodu niż leasing czy zakup. Zwłaszcza jeśli pojazd używany jest okazjonalnie, np. w firmach, które działają sezonowo. Teraz rynek samochodów na minuty poszerza swoją ofertę o pojazdy dostawcze. 

2018-10-23
0
odcinkowy-pomiar-predkosci

Ene due, czyli kto dostanie fotoradary? Jednak nie Policja!

Jeszcze pod koniec września informowaliśmy o tym, że Policja przejmie kontrolę nad systemem fotoradarów, m.in. w związku z tym, że ITD ma zająć się innymi, ważniejszymi zadaniami, jak nadzór nad systemem poboru opłat drogowych. Jak jednak ustalił portal brd24.pl, rząd nawet nie zamierza rozpocząć prac nad projektem ustawy zakładającym te zmiany!

2018-10-22
0