Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Jechał bez przerwy przez 22 godziny. Nadgorliwy przedsiębiorca zapłaci karę

gallery_big

Pracował przez ponad 22 godziny, a odpoczywał niecałe 120 minut. Ukraiński kierowca skontrolowany przez podkarpacką ITD rażąco naruszył normy czasu pracy.

W trakcie rutynowej kontroli prowadzonej przez podkarpackich inspektorów ITD w Stykowie zatrzymano zespół pojazdów prowadzony przez ukraińskiego przedsiębiorcę. Przewoźnik ociągał się z okazaniem wymaganych podczas kontrolki dokumentów. Przyczyny tej zwłoki stały się jasne, kiedy inspektorzy przeanalizowali zapisy dotyczące czasu pracy. Ukraiński kierowca notorycznie skracał odpoczynki dobowe. Zamiast wymaganych 9 godzin, przeznaczał na odpoczynek m.in. 5 godzin i 30 minut, niewiele ponad 6 godzin, a nawet zaledwie 1 godzinę i 45 minut.

Inspektorzy z WITD w Rzeszowie stwierdzili również dwukrotne przekroczenie maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez przerwy kolejno o 3 godziny oraz 1 godzinę. Kierowca prowadził także pojazd bez wymaganych przerw.

Kierowca został ukarany 500 złotych mandatem. Łączna kara nałożona na przedsiębiorcę wyniosła 4650 złotych w formie przyszłej decyzji administracyjnej. Do czasu opłacenia kaucji pojazd usunięto na parking strzeżony.

Kierowcy, którzy rażąco łamią normy czasu pracy, skracając m. in. okresy odpoczynku mogą być zagrożeniem nie tylko dla siebie samych, ale też innych uczestników ruchu drogowego. Ukraiński kierowca w skrajnym przypadku pracował przez ponad 22 godziny, przeznaczając na odpoczynek mniej niż 120 minut. Mało prawdopodobne, że – pracując w takim systemie – kierowca był odpowiednio wypoczęty.

Źródło: GITD

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

2019-05-15_Dwie_karty__1_

On jeden, a karty dwie

Prowadzący 40-tonową ciężarówkę używał dwóch kart kierowcy: swoją i kolegi. Mężczyzna przyznał się do symulowania jazdy w załodze kilkuosobowej.

2019-05-18
0
Dachser_Li-Ion Ground conveyors charging at Dachser cross docking hall

Dachser szykuje eko-rewolucję

Dachser, jeden z wiodących operatorów logistycznych, do 2022 r. planuje zastąpić swoją przeszło sześciotysięczną flotę podnośników wykorzystywanych w terminalach i magazynach energooszczędnymi wózkami na akumulatory litowo-jonowe. Proekologiczny projekt obejmie całą Europę, w tym oddziały Dachser w Polsce. Dzięki temu operator zmniejszy emisję CO2 o 9,6 tys. ton rocznie.

2019-05-17
0
luda

„Nasze problemy nas ratują”. Leszek Luda o sytuacji w europejskim transporcie oraz o korzyściach ze członkostwa w PUT [WYWIAD]

Nie od dziś wiadomo, że w społeczności i wspólnym działaniu tkwi ogromna siła. Właśnie na takim założeniu opiera się działalność Polskiej Unii Transportu. To społeczność przewoźników wzajemnie wspierających się w codziennym funkcjonowaniu oraz dopingujących się w budowaniu konkurencyjności polskiego transportu. O tym, co zyskują firmy z członkostwa w PUT, ale także o problemach przewoźników wynikających chociażby ze zmieniającego się ustawodawstwa Unii Europejskiej, opowiedział nam prezes Polskiej Unii Transportu, Leszek Luda.

2019-05-16
0