Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Jechał bez przerwy przez 22 godziny. Nadgorliwy przedsiębiorca zapłaci karę

gallery_big

Pracował przez ponad 22 godziny, a odpoczywał niecałe 120 minut. Ukraiński kierowca skontrolowany przez podkarpacką ITD rażąco naruszył normy czasu pracy.

W trakcie rutynowej kontroli prowadzonej przez podkarpackich inspektorów ITD w Stykowie zatrzymano zespół pojazdów prowadzony przez ukraińskiego przedsiębiorcę. Przewoźnik ociągał się z okazaniem wymaganych podczas kontrolki dokumentów. Przyczyny tej zwłoki stały się jasne, kiedy inspektorzy przeanalizowali zapisy dotyczące czasu pracy. Ukraiński kierowca notorycznie skracał odpoczynki dobowe. Zamiast wymaganych 9 godzin, przeznaczał na odpoczynek m.in. 5 godzin i 30 minut, niewiele ponad 6 godzin, a nawet zaledwie 1 godzinę i 45 minut.

Inspektorzy z WITD w Rzeszowie stwierdzili również dwukrotne przekroczenie maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez przerwy kolejno o 3 godziny oraz 1 godzinę. Kierowca prowadził także pojazd bez wymaganych przerw.

Kierowca został ukarany 500 złotych mandatem. Łączna kara nałożona na przedsiębiorcę wyniosła 4650 złotych w formie przyszłej decyzji administracyjnej. Do czasu opłacenia kaucji pojazd usunięto na parking strzeżony.

Kierowcy, którzy rażąco łamią normy czasu pracy, skracając m. in. okresy odpoczynku mogą być zagrożeniem nie tylko dla siebie samych, ale też innych uczestników ruchu drogowego. Ukraiński kierowca w skrajnym przypadku pracował przez ponad 22 godziny, przeznaczając na odpoczynek mniej niż 120 minut. Mało prawdopodobne, że – pracując w takim systemie – kierowca był odpowiednio wypoczęty.

Źródło: GITD

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

vlcsnap-error730

Dzięki kamerom termowizyjnym pojazd zobaczy przeszkody z odległości nawet 200 metrów

Kamery termowizyjne montowane obecnie w luksusowych samochodach pozwalają wychwycić obecność obiektu na drodze z odległości nawet 200 metrów, zapewniając kierowcy niemal trzykrotnie więcej czasu na reakcję niż zwykłe reflektory. Wkrótce kamery takie mogą się stać podstawowym wyposażeniem inteligentnych samochodów autonomicznych. Pozwolą dostrzec pieszych z dużej odległości, pozwalając maszynie szybciej zareagować na zdarzenia drogowe i zwiększyć szansę na uniknięcie wypadku. Zaprezentowano już pierwszy autonomiczny pojazd wyposażony w kamery termowizyjne.

2019-01-21
0