Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Jak to w ogóle jeździło po drogach?

stan-techniczny-tragiczny-2

Przeładowaną o blisko pięć ton ciężarówkę z licznymi usterkami zatrzymał patrol wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Kierowca będący zarazem przedsiębiorcą nie posiadał żadnych uprawnień do wykonywania transportu i nie używał tachografu.

Ciężarówka w opłakanym stanie technicznym już z daleka przyciągnęła uwagę inspektorów na drodze wojewódzkiej numer 308 w Maksymilianowie (powiat grodziski).

Pojazd miał wyraźnie wygiętą ramę i opony na tylnej osi, co już na pierwszy rzut oka wskazywało, że jest mocno przeciążony. Samochód o dopuszczalnej masie całkowitej do 7,4 tony w rzeczywistości ważył z ładunkiem 12,4 tony.

Wiele do życzenia pozostawiał również stan techniczny auta. Inspektorzy stwierdzili m.in. wycieki płynów eksploatacyjnych, nadmierną korozję ramy i nadwozia oraz pękniętą szybę czołową i uszkodzone klosze lamp.

Był to jednak dopiero początek długiej listy poważnych naruszeń ujawnionych podczas kontroli ITD. Kierowca, który był zarówno przedsiębiorcą okazał tylko prawo jazdy. Jak się okazało, nigdy nie posiadał uprawnień transportowych do wykonywania działalności w zakresie przewozu rzeczy. Nie miał również badań lekarskich, psychologicznych oraz świadectwa kwalifikacji kierowcy. Jak mówił, nawet nie wiedział o tym, że musi posiadać takie dokumenty.

Oprócz tego kierowca nigdy nie rejestrował czasu pracy za pomocą urządzenia rejestrującego. Tachograf zainstalowany w ciężarówce nie posiadał ważnego badania okresowego.

Niesprawny pojazd odjechał z miejsca kontroli na lawecie. Inspektorzy stwierdzili naruszenia na łączną kwotę 17 tysięcy 500 złotych. Wobec przedsiębiorcy toczy się postępowanie administracyjne.

stan-techniczny-tragiczny-1

stan-techniczny-tragiczny-3

Źródło: GITD

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

Chomar2DRON_034

„Wszystkiego uczyliśmy się sami, nie było wzorców”. [WYWIAD] z firmą CHOMAR

Znajdziemy ją na liście 100 największych firm transportowych w Polsce. Rocznie realizuje 80 tys. zleceń, w ramach których jej kierowcy przemierzają łącznie 25 mln kilometrów. Tworzą ją najwięksi eksperci w branży – wystarczy wymienić nazwisko Rafała Chomy, prezesa spółki, a przy tym członka Rady Związku Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”. Firma CHOMAR to przykład sukcesu, a jednocześnie inspirująca historia typu „od zera do milionera”. O to, jak wyglądało budowanie przedsiębiorstwa transportowego w latach 90. oraz jakie ograniczenia stawia przed przewoźnikami współczesny rynek, wypytaliśmy Macieja Karpińskiego, kierownika spedycji, transportu i marketingu.

2019-03-25
0
flir-kontrola-ruchu

Bez tego nie ma mowy o poprawieniu bezpieczeństwa na drogach! Inteligentne systemy kontroli ruchu drogowego.

Branża komunikacyjna jako pierwsza w pełni wykorzysta potencjał inteligentnego miasta. Już dziś wdraża się systemy monitoringu miejskiego wykorzystujące sztuczną inteligencję oraz kamery termowizyjne do zarządzania ruchem kołowym. Powstały także moduły bezprzewodowe umożliwiające podłączenie do systemów monitoringu miejskiego tych skrzyżowań, których nie podłączono do internetu. Upowszechnienie inteligentnych systemów zarządzania ruchem pozwoli zmniejszyć korki oraz zanieczyszczenie powietrza ze spalin samochodowych.

2019-03-24
0