Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Jak to w ogóle jeździło po drogach?

stan-techniczny-tragiczny-2

Przeładowaną o blisko pięć ton ciężarówkę z licznymi usterkami zatrzymał patrol wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Kierowca będący zarazem przedsiębiorcą nie posiadał żadnych uprawnień do wykonywania transportu i nie używał tachografu.

Ciężarówka w opłakanym stanie technicznym już z daleka przyciągnęła uwagę inspektorów na drodze wojewódzkiej numer 308 w Maksymilianowie (powiat grodziski).

Pojazd miał wyraźnie wygiętą ramę i opony na tylnej osi, co już na pierwszy rzut oka wskazywało, że jest mocno przeciążony. Samochód o dopuszczalnej masie całkowitej do 7,4 tony w rzeczywistości ważył z ładunkiem 12,4 tony.

Wiele do życzenia pozostawiał również stan techniczny auta. Inspektorzy stwierdzili m.in. wycieki płynów eksploatacyjnych, nadmierną korozję ramy i nadwozia oraz pękniętą szybę czołową i uszkodzone klosze lamp.

Był to jednak dopiero początek długiej listy poważnych naruszeń ujawnionych podczas kontroli ITD. Kierowca, który był zarówno przedsiębiorcą okazał tylko prawo jazdy. Jak się okazało, nigdy nie posiadał uprawnień transportowych do wykonywania działalności w zakresie przewozu rzeczy. Nie miał również badań lekarskich, psychologicznych oraz świadectwa kwalifikacji kierowcy. Jak mówił, nawet nie wiedział o tym, że musi posiadać takie dokumenty.

Oprócz tego kierowca nigdy nie rejestrował czasu pracy za pomocą urządzenia rejestrującego. Tachograf zainstalowany w ciężarówce nie posiadał ważnego badania okresowego.

Niesprawny pojazd odjechał z miejsca kontroli na lawecie. Inspektorzy stwierdzili naruszenia na łączną kwotę 17 tysięcy 500 złotych. Wobec przedsiębiorcy toczy się postępowanie administracyjne.

stan-techniczny-tragiczny-1

stan-techniczny-tragiczny-3

Źródło: GITD

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

2019-05-15_Dwie_karty__1_

On jeden, a karty dwie

Prowadzący 40-tonową ciężarówkę używał dwóch kart kierowcy: swoją i kolegi. Mężczyzna przyznał się do symulowania jazdy w załodze kilkuosobowej.

2019-05-18
0
Dachser_Li-Ion Ground conveyors charging at Dachser cross docking hall

Dachser szykuje eko-rewolucję

Dachser, jeden z wiodących operatorów logistycznych, do 2022 r. planuje zastąpić swoją przeszło sześciotysięczną flotę podnośników wykorzystywanych w terminalach i magazynach energooszczędnymi wózkami na akumulatory litowo-jonowe. Proekologiczny projekt obejmie całą Europę, w tym oddziały Dachser w Polsce. Dzięki temu operator zmniejszy emisję CO2 o 9,6 tys. ton rocznie.

2019-05-17
0
luda

„Nasze problemy nas ratują”. Leszek Luda o sytuacji w europejskim transporcie oraz o korzyściach ze członkostwa w PUT [WYWIAD]

Nie od dziś wiadomo, że w społeczności i wspólnym działaniu tkwi ogromna siła. Właśnie na takim założeniu opiera się działalność Polskiej Unii Transportu. To społeczność przewoźników wzajemnie wspierających się w codziennym funkcjonowaniu oraz dopingujących się w budowaniu konkurencyjności polskiego transportu. O tym, co zyskują firmy z członkostwa w PUT, ale także o problemach przewoźników wynikających chociażby ze zmieniającego się ustawodawstwa Unii Europejskiej, opowiedział nam prezes Polskiej Unii Transportu, Leszek Luda.

2019-05-16
0