Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Jak przebiega weryfikacja nowych firm na giełdzie Cargo.PL?

weryfikacja

Zaufanie do kontrahenta odgrywa ogromną rolę w biznesie. Z drugiej strony w kontaktach z potencjalnymi partnerami wskazane jest zachowanie dużej dozy ostrożności. Podstawowa zasada, o której nie możemy zapomnieć, rozpoczynając współpracę z nową firmą, brzmi: weryfikacja przede wszystkim. 

Giełdy ładunków i transportu stanowią skuteczne, sprawdzone narzędzie weryfikacyjne. Wielostopniowy, wszechstronny proces sprawdzania firm za pomocą zewnętrznych baz danych sprawia, że nieuczciwi kontrahenci nie są dopuszczani do grona użytkowników. Ponadto administratorzy błyskawicznie reagują również w przypadku jakichkolwiek nielegalnych praktyk wśród zarejestrowanych już użytkowników. Minimalizuje to ryzyko kontaktu oraz nawiązania relacji biznesowych z niegodnym zaufania przedsiębiorcą.

Na przykładzie giełdy Cargo.PL opowiemy, jak powinien wyglądać kompleksowy proces weryfikacji.

1. Każda nowo zarejestrowana firma jest natychmiast weryfikowana przez administratora giełdy. Użytkownik dostaje pełny dostęp do platformy dopiero po pozytywnym ukończeniu procesu.

Podczas rozmowy telefonicznej administrator giełdy uzyskuje informacje dotyczące typu działalności, liczby zatrudnionych pracowników, taboru, kierunków działalności itd. Dane te są następnie potwierdzane za pomocą różnych źródeł zewnętrznych.

2. Aby kontynuować proces rejestracji na giełdzie, przedstawiciel firmy jest zobowiązany do dostarczenia dokumentów potwierdzających NIP oraz REGON.

Dzięki numerom NIP oraz REGON można w prosty sposób sprawdzić firmę na stronach:

Głównego Urzędu Statystycznego

Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalnośći Gospodarczej

Komisji Europejskiej

Firma ma ponadto obowiązek wysłać dokumenty potwierdzające:

licencję na wykonywanie transportu drogowego

– ubezpieczenie OCP

Licencja jest następnie weryfikowana w bazie Generalnego Inspektoratu Transportu Drogowego, ubezpieczenie OCP zaś podczas rozmowy telefonicznej z ubezpieczycielem.

Co istotne, wskazane dokumenty zamieszczane są na profilu firmy na giełdzie. Dzięki temu pozostali użytkownicy również mają okazję sprawdzenia danych kontrahenta przed nawiązaniem współpracy.

3. Jeżeli na tym etapie weryfikacji dojdzie do wykrycia jakichkolwiek nieścisłości w informacjach o firmie, tzn. dane podane przy rejestracji nie zgadzają się z danymi z rejestrów lub nie dostarczono wszystkich wymaganych dokumentów, wdrażane są kolejne działania. Administratorzy giełdy kontaktują się m.in. z pracownikami danej firmy w celu ustalenia, czy menadżer, który próbuje zarejestrować się na giełdzie rzeczywiście w niej pracuje.

4. W takim przypadku konieczne jest też dostarczenie dodatkowych dokumentów:

– umowy lub faktury z operatorem telefonicznym (dotyczy to numeru telefonu podanego podczas rejestracji) bądź operatorem sieci internetowej, z której korzysta się w firmie,

– CMR za ostatni miesiąc (jako dowód, że dana firma współpracuje z innymi firmami),

– potwierdzenia z ZUS dot. zatrudnienia pracownika.

Jeżeli nowy użytkownik pozytywnie przejdzie opisane etapy weryfikacji, administratorzy zyskają pewność, że zarówno on, jak i dana firma rzeczywiście istnieją. Wielostopniowe sprawdzanie pozwala na zminimalizowanie ryzyka podszywania się oszustów pod istniejące firmy.

Użytkownicy są weryfikowani również podczas korzystania z giełdy

  • Co jest weryfikowane na dalszych etapach? Na tym weryfikacja użytkowników na Cargo.PL się nie kończy. Administratorzy reagują na wszelkie sygnały o niepokojących działaniach firm, sprawdzają posty na forum oraz w czacie, weryfikują ponadto adresy IP, z których dokonywane są logowania do serwisu.
  • Ranking. Warto poza tym zauważyć, że każda z firm zarejestrowanych na giełdzie aktywnie pracuje na swoją dobrą opinię. Służy temu ranking. Liczba punktów zdobytych w rankingu jest widoczna w profilu firmy dla innych użytkowników. Punkty dodatnie z pewnością motywują do współpracy, ujemne zaś skutecznie zniechęcają.
  • Taśma wydarzeń. Na pewno należy zapoznać się z zawartością zakładki Taśma wydarzeń. To swego rodzaju czarna lista przedsiębiorstw, spis firm ze słabą pozycją w rankingu, dużą liczbą ujemnych punktów oraz nieopłaconymi rachunkami; współpraca z nimi jest obarczona sporym ryzykiem. 
  • Nieopłacony rachunek. Świetnym narzędziem pozwalającym na szybką weryfikację użytkownika jest wspomniany nieopłacony rachunek. Jeśli firma spóźnia się z płatnością, kontrahent ma możliwość zamieszczenia nieopłaconego rachunku w jej profilu. Nawet po opłaceniu faktury informacja o opóźnieniu nie znika z zakładki o użytkowniku, a jedynie zostaje przeniesiona do archiwum, dzięki czemu mamy wgląd w historię finansów firmy.
  • Powiązania. Przed rozpoczęciem współpracy dobrze jest sprawdzić także powiązania pomiędzy firmami (zakładka Powiązania). Jeśli firma X współpracowała z firmą Z, która zbankrutowała, zostanie to odnotowane.
  • Forum. Kolejnym rozwiązaniem, które zdaje egzamin, jest zasięgnięcie opinii na forum Cargo.PL. Przewoźnicy, producenci, menadżerowie branży TSL wymieniają się tu informacjami dotyczącymi nieuczciwych kontrahentów oraz firm wartych polecenia.
  • Jawność. Warto też zauważyć, że profil zablokowanej, nieuczciwej firmy nie jest na Cargo.PL ukrywany. Oznacza to, że użytkownik może sprawdzić informację o kontrahencie, jeśli np. nawiąże z nią kontakt poza giełdą.

*

Oczywiście możemy samodzielnie sprawdzić, czy dane podane przez przedsiębiorcę są prawdziwe. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest jednak powierzenie przeprowadzenia kompleksowego procesu weryfikacji przez profesjonalistów. Z administracją giełdy możemy się skontaktować również w razie wątpliwości dotyczącej współpracy z daną firmą – udzieli nam informacji na jej temat.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

245104594_2935851109959993_1411399817438034755_n

Polska znosi kary za niepłacenie e-TOLL

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.

2021-10-12
0
220300993_2878300922381679_1943562348840315047_n

UE zaostrza politykę emisyjną

UE zaostrza politykę emisyjną14 lipca Komisja Europejska przyjęła pakiet propozycji pod nazwą Fit for 55 w celu dostosowania unijnej polityki klimatycznej, energetycznej, użytkowania gruntów, transportu i podatków do redukcji emisji CO2 o co najmniej 55% do 2030 r. (w porównaniu z 1990 r.).Trzej wiodący producenci samochodów ciężarowych, Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group, podpisali niewiążącą umowę, która ustanowi sieć ogólnodostępnych, wysokowydajnych stacji ładowania pojazdów ciężkich w całej Europie.

2021-07-23
0
198475766_2849985951879843_7181789932523661835_n

FRANCJA. NOWE WARUNKI PRZYJAZDU

8 i 9 czerwca 2021 r. zostały opublikowane dwa dekrety wprowadzające nowe przepisy zdrowotne obowiązujące we Francji, które wejdą w życie 9 czerwca.W przypadku transportu drogowego, lokale gastronomiczne będą otwarte dla zawodowych kierowców transportu drogowego też w godzinach policyjnych (od 23:00 do 6:00).Wymagania dla pojazdów wjeżdżających do Francji: Transport drogowy przyjeżdżający ze strefy zielonej:Nie ma obowiązku badania ani kwarantanny, ale konieczne jest potwierdzenie, że jesteś zdrowy i nie miałeś kontaktu z pacjentami; Pojazdy przybywające z pomarańczowej strefy:Obowiązek badania (z wyłączeniem UK), obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, brak obowiązku pozostania przewoźników z Wielkiej Brytanii w kwarantannie, co musi być potwierdzone w wytycznych na granicach zewnętrznych (inne kraje) Transport drogowy przybywający ze strefy czerwonej:Obowiązek robienia testów, obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, obowiązek pozostania w kwarantannie (klauzula do potwierdzenia w wytycznych granic zewnętrznych, które są aktualnie aktualizowane dla innych krajów) W przypadku przejazdu na Korsykę nie są wymagane żadne testy. W przypadku naziemnego transportu pasażerskiego firmy transportowe nie muszą sprawdzać dokumentów potwierdzających posiadanych przez pasażerów przed wejściem na pokład. Dekret ogranicza ten obowiązek do transportu morskiego i lotniczego.

2021-06-13
0
185183561_2828910677320704_9173655083377867007_n

Drogi wybrane przez nawigatora

Drogi wybrane przez nawigatora

Czasami, ale to się zdarza – nawigator nie prowadzi, a zmyla – i wtedy trafiasz całkowicie w niewłaściwe miejsce.

Kierowcy żartują: “Lenka zawiodła”, wspominając kobiecy głos, który jest w nawigacji.

2021-05-13
0
niemcy (2)

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.

2021-04-29
0