Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

IVECO prezentuje pojazdy napędzane gazem ziemnym, m.in. pierwszą tego typu ciężarówkę do długich tras

IVECO Natural Power Range_TEN-T Days 2018

IVECO zaprezentowało pełną gamę pojazdów napędzanych gazem ziemnym podczas TEN-T 2018 – konferencji dotyczącej zrównoważonej mobilności, promowanej przez Komisję Europejską. 

Jednym z tematów dyskusji podczas Dni TEN-T 2018 była poprawa rynku paliw alternatywnych. IVECO – jedyny producent samochodów ciężarowych biorący udział w spotkaniu – prezentował pełną gamę pojazdów dostawczych i ciężarowych napędzanych gazem ziemnym, a także umożliwił jazdy próbne modelem Daily Hi-Matic Natural Power w wersji furgon.

Pierre Lahutte, prezes marki IVECO skomentował: “Podczas gdy rozwijamy pojazdy elektryczne, takie jak nasze autobusy miejskie lub Daily dla logistyki, IVECO wyraźnie dostrzega w metanie i biometanie alternatywę dla oleju napędowego, z możliwością zastosowania w wielu aplikacjach, które dzięki temu oferują równowagę ekonomiczną oraz stanowią potencjał dla obniżenia emisji dwutlenku węgl”‘.

IVECO zauważyło, że gaz ziemny jest najbardziej efektywnym technologicznie wyborem. Jest rozwiązaniem dojrzałym i przystępnym cenowo, a dodatkowo rozwiązuje problem jakości powietrza na obszarach miejskich i ogranicza emisję gazów cieplarnianych. Gaz ziemny jest dziś jedynym paliwem, które ma szerokie zastosowanie w perspektywie krótko- i średnioterminowej. Dzięki zaawansowanej technologii IVECO Natural Power i pełnej gamie pojazdów zasilanych tym zrównoważonym paliwem – od lekkich samochodów dostawczych po pojazdy ciężarowe do transportu dalekobieżnego oraz autobusy – ta alternatywna stała się dziś rzeczywistością.

Model Hi-Matic Natural Power należy do zrównoważonej rodziny pojazdów IVECO Daily Blue Power, która została nagrodzona “International Van of the Year 2018″. Jest to pierwszy dostępny na rynku samochód dostawczy napędzany sprężonym gazem, ziemnym połączony z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Komfort kabiny dodatkowo zwiększa cicha praca pojazdu, a jego ekologiczność jest równie imponująca: w rzeczywistych warunkach jazdy i w środowisku miejskim emisja CO2 jest o 5% niższa niż w przypadku ekwiwalentnej wersji Diesel, a dzięki zastosowaniu bio-metanu może być zbliżona do zera. Zapewnia także dużą oszczędność dzięki niższej cenie paliwa w postaci CNG, co może skutkować redukcją kosztów przekraczającą 35% w porównaniu do oleju napędowego.

Eurocargo Natural Power ma sześciocylindrowy silnik CNG, który zapewnia wysoki moment obrotowy 750 Nm i moc 210 KM. Jego cechy i możliwości transportowe są identyczne jak w przypadku pojazdu napędzanego olejem napędowym, a jego maksymalny zasięg wynosi 400 km. Wersja Eurocargo Natural Power znana jest jako “ciężarówka miejska”, uhonorowano ją tytułem “International Truck of the Year 2016”, dzięki niskiej emisji spalin i cichej pracy (certyfikat Piek, emisja hałasu mniejsza niż 72 dB), co oznacza, że może jeździć w strefach ograniczonego ruchu i idealnie nadaje się do pracy w nocy.

Stralis NP 460, ukoronowany w Wielkiej Brytanii „Low Carbon Truck of the Year”, jest pierwszą ciężarówką napędzaną gazem ziemnym, zaprojektowaną specjalnie do eksploatacji długodystansowej. Jest to jedyna gama samochodów ciężarowych na gaz ziemny ze zautomatyzowaną skrzynią biegów najnowszej generacji, która ma służyć wszystkim misjom i łączy zrównoważony rozwój, wydajność, produktywność i autonomię, w celu wykonywania najbardziej wymagających misji dalekobieżnych. Może pracować na sprężonym (CNG) lub skroplonym gazie ziemnym (LNG) i przy 460 KM, Stralis NP 460 w wersji LNG ma autonomię do 1600 km. Zapewnia znaczną redukcję emisji cząstek stałych i NOx w porównaniu z wartościami granicznymi normy Euro VI, a przy biometanie również emisja CO2 jest zmniejszona o 95%. Ogranicza również poziom hałasu, a jego cicha praca wynosi mniej niż 71 dB.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

protest69

Protest69: jutro ciężarówki pojadą wolniej. Rozmawiamy z organizatorami

Policyjna akcja „TIR” poruszyła środowisko transportowe. Kierowcy ciężarówek nie chcą dłużej być bierni! Na portalach społecznościowych skrzykują się do przeprowadzenia strajku włoskiego. W ramach Protest69 pojadą o 10 km/h wolniej niż pozwalają na to przepisy, a w efekcie zakorkują drogi.

2018-08-16
0
kaskadowe-pomiary-predkosci

Co szykuje nam Policja na długi weekend? M.in. kaskadowe pomiary prędkości

Policja zamierza rozpocząć długi weekend z przytupem. Od dziś do 16 sierpnia będą prowadzone działania w ramach akcji „Bezpieczny sierpień 2018”, czyli m.in. kaskadowe pomiary prędkości przy wykorzystaniu nieoznakowanych radiowozów. Oprócz dość rozpoznawalnych BMW na drodze spotkamy niepozorne Fordy Focusy i Fiaty Bravo.

2018-08-14
0
naklejka_popieram_protest_dpn

Dzięki tej małej naklejce nie dostaniesz mandatu, tylko pouczenie

Trwająca od miesiąca akcja protestacyjna funkcjonariuszy policji nie przyniosła oczekiwanych skutków. Brak porozumienia z władzami dotyczącego podwyżek sprawia, że mundurowi planują kolejne działania. Bez obaw – kierowcy będą mieli jeszcze lżej.

2018-08-14
0
protest-69-logo

Policjanci wystawiają mandaty, a kierowcy ciężarówek zapowiadają protest – Protest69. W piątek będą jechać znacznie wolniej

Policjanci wystawili już 487 mandatów za wyprzedzanie mimo zakazu oraz 429 za utrudnianie przejazdu. Ponad 900 mandatów – to bilans trwającej od ponad tygodnia akcji „TIR” mającej na celu eliminowanie niebezpiecznych zachowań wśród truckerów. Funkcjonariusze policji i ogólnopolskie media wytykają kierowcom ciężarówek wieczny pośpiech i szarżowanie na drodze, ci zaś… skrzykują się i rozpoczynają protest – Protest69.

2018-08-13
0