Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Infrastruktura drogowa powinna powstawać dla kierowców, a nie dla biznesu

cargopl

– Twórzmy infrastrukturę drogową dla zawodowych kierowców, to pomoc w ich codziennej pracy, a nie kara za wykonywanie najbardziej europejskiego, mobilnego zawodu – mówi Maciej Wroński, Prezes związku pracodawców Transport i Logistyka Polska. TLP zwróciło się z oficjalnym pismem do europosłów pracujących nad Pakietem Mobilności o wspieranie zmian legislacyjnych, które sprzyjają rozbudowie infrastruktury drogowej, a nie tworzeniu reguł utrudniających pracę przewozową i życie kierowcy.

Wraz z apelami europejskich konfederacji związków zawodowych, Transport i Logistyka Polska wystosowała oficjalne pismo do europosłów – członków Komitetu ds. Transportu i Komitetu ds. Zatrudnienia w Parlamencie Europejskim o konieczności wspierania rozwiązań prawnych, w ramach prac nad Pakietem Mobilności, które rzeczywiście służą grupie zawodowej kierowców.

Jak czytamy w oficjalnym piśmie TLP, infrastruktura drogowa dostosowana do potrzeb bieżących kierowców zawodowych jest znaczącym ułatwieniem ich codziennej pracy. Podobne jak bezpieczne parkingi, to niezbędne działania socjalne, o które apelują sami kierowcy, choć nie związki zawodowe.

TLP już wcześniej zwracało uwagę na listopadowe wystąpienie europejskiej konfederacji związków zawodowych w transporcie (ETF). W jego takcie jeden z przedstawicieli związków zawodowych zrównał budowę infrastruktury dla kierowców z budową więzień. Roberto Parillo z ETF wskazał wtedy „By zalegalizować dumping socjalny trzeba zbudować 35.000 miejsc parkingowych w samych Niemczech. To tak, jakby przyjąć, że jest więcej kryminalistów, to trzeba budować więcej więzień, a nie zwalczać przestępczość”.

W ostatnim apelu ETF z 9 kwietnia br. – liście otwartym do europosłów umieszczonym na twitterze – ETF sygnalizuje znaczne braki w infrastrukturze transportowej, co od lat podkreślają przedstawiciele biznesu, i apeluje w swej istocie o brak dalszych inwestycji w tym zakresie. Kierowcy mają odbywać noclegi poza dostoswanymi do noclegu kabinami i wracać „do domu”, co ma służyć poprawie bezpieczeństwa drogowego. Czy to jednak dobre rozwiązanie?

I tu pracodawcy nie mogą milczeć. Jak wskazuje Prezes TLP: – Twórzmy wspólnie regulacje prawne, które w sposób realny przyczyniają się do poprawny warunków wykonywania zawodu kierowcy międzynarodowego, a nie kolejne sztuczne rozwiązania. Te regulacje to wspieranie infrastruktury dla kierowców i swoboda w korzystaniu z nowoczesnych pojazdów dostosowanych do noclegów. Hasła polityczne są dla polityków, nie pracowników – tłumaczy Maciej Wroński.

Pismo TLP dostępne jest TU

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Podpis:

Aktualności

dp

Francja chce zmian dla przewoźników do 3,5 DMC. Wśród propozycji m.in. częstsze kontrole techniczne

Francuski poseł Damien Pichereau – znany z dość specyficznego podejścia do branży transportu, dodatkowo odpowiedzialny za wyprowacowanie stanowiska Francji odnośnie do Pakietu Mobilności – przygotował propozycje zmian dla przewoźników do 3,5 DMC. Zakres ich obowiązków, m.in. formalnych, miałby ulec zwiększeniu. Ponadto nowe obowiązki miałby trafić także do Pakietu Mobilności.

2018-04-19
0
Kontrola trzeźwości_LoRes

Piliśmy alkohol? Nie wiemy, że nadal jesteśmy pod wpływem i rano wsiadamy za kółko

Co trzeci kierowca w Polsce wsiadłby za kierownicę wcześniej niż powinien, błędnie szacując czas potrzebny na powrót do stanu trzeźwości, w którym dozwolone jest prowadzenie pojazdu. Podobny odsetek przyznaje, że mógł kiedyś prowadzić samochód pod wpływem alkoholu – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy AlcoSense Laboratories. Wnioski z badania pokazują skalę problemu tzw. nieświadomej nietrzeźwości u polskich kierowców.

2018-04-19
0
jak-radza-sobie-przewoznicy-przed-swietami

A czy Ty jesteś przygotowany na RODO? Rozporządzenie dotyczy każdej firmy, także z branży TSL. Sprawdź, jakie masz obowiązki

Przedsiębiorcy z branży TSL nadal nie zdają sobie sprawy, że Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych dotyczy także firm transportowych, logistycznych czy spedycyjnych – innymi słowy, wszystkich tych, które gromadzą i przetwarzają dane: o swoich klientach czy pracownikach. RODO oznacza ogrom nowych obowiązków, na które musimy być przygotowani. 

2018-04-19
0