Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Infrastruktura drogowa powinna powstawać dla kierowców, a nie dla biznesu

cargopl

– Twórzmy infrastrukturę drogową dla zawodowych kierowców, to pomoc w ich codziennej pracy, a nie kara za wykonywanie najbardziej europejskiego, mobilnego zawodu – mówi Maciej Wroński, Prezes związku pracodawców Transport i Logistyka Polska. TLP zwróciło się z oficjalnym pismem do europosłów pracujących nad Pakietem Mobilności o wspieranie zmian legislacyjnych, które sprzyjają rozbudowie infrastruktury drogowej, a nie tworzeniu reguł utrudniających pracę przewozową i życie kierowcy.

Wraz z apelami europejskich konfederacji związków zawodowych, Transport i Logistyka Polska wystosowała oficjalne pismo do europosłów – członków Komitetu ds. Transportu i Komitetu ds. Zatrudnienia w Parlamencie Europejskim o konieczności wspierania rozwiązań prawnych, w ramach prac nad Pakietem Mobilności, które rzeczywiście służą grupie zawodowej kierowców.

Jak czytamy w oficjalnym piśmie TLP, infrastruktura drogowa dostosowana do potrzeb bieżących kierowców zawodowych jest znaczącym ułatwieniem ich codziennej pracy. Podobne jak bezpieczne parkingi, to niezbędne działania socjalne, o które apelują sami kierowcy, choć nie związki zawodowe.

TLP już wcześniej zwracało uwagę na listopadowe wystąpienie europejskiej konfederacji związków zawodowych w transporcie (ETF). W jego takcie jeden z przedstawicieli związków zawodowych zrównał budowę infrastruktury dla kierowców z budową więzień. Roberto Parillo z ETF wskazał wtedy „By zalegalizować dumping socjalny trzeba zbudować 35.000 miejsc parkingowych w samych Niemczech. To tak, jakby przyjąć, że jest więcej kryminalistów, to trzeba budować więcej więzień, a nie zwalczać przestępczość”.

W ostatnim apelu ETF z 9 kwietnia br. – liście otwartym do europosłów umieszczonym na twitterze – ETF sygnalizuje znaczne braki w infrastrukturze transportowej, co od lat podkreślają przedstawiciele biznesu, i apeluje w swej istocie o brak dalszych inwestycji w tym zakresie. Kierowcy mają odbywać noclegi poza dostoswanymi do noclegu kabinami i wracać „do domu”, co ma służyć poprawie bezpieczeństwa drogowego. Czy to jednak dobre rozwiązanie?

I tu pracodawcy nie mogą milczeć. Jak wskazuje Prezes TLP: – Twórzmy wspólnie regulacje prawne, które w sposób realny przyczyniają się do poprawny warunków wykonywania zawodu kierowcy międzynarodowego, a nie kolejne sztuczne rozwiązania. Te regulacje to wspieranie infrastruktury dla kierowców i swoboda w korzystaniu z nowoczesnych pojazdów dostosowanych do noclegów. Hasła polityczne są dla polityków, nie pracowników – tłumaczy Maciej Wroński.

Pismo TLP dostępne jest TU

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

fabryka-mercdesa-w-polsce

Znów zmiany w badaniach technicznych. Kary dla spóźnialskich wyższe o 50 proc.

Czy szykuje się rewolucja w przeglądach technicznych? Rząd pracuje nad nowelizacją prawa drogowego. Wśród najważniejszych propozycji: nowa opłata jakościowa, wyższa kara za przeprowadzenie obowiązkowego przeglądu technicznego po terminie oraz zmiana systemu nadzoru nad Stacjami Kontroli Pojazdów. 

2018-10-23
0
kierowcy-ceizarwek

Przewoźnicy kuszą dobrymi zarobkami, prywatną opieką zdrowotną i służbowymi laptopami, a kierowców ciężarówek wciąż brakuje

Umowa o pracę, 7 000 zł na rękę, prywatna opieka medyczna, służbowy laptop, dodatkowe ubezpieczenie i komórka do celów prywatnych… Aż 43% polskich firm transportowych ma problem ze znalezieniem wykwalifikowanego pracownika[1], co sprawia, że przewoźnicy muszą się mocno wykazać, by przekonać do siebie i zatrzymać lojalnych kierowców. Tylko na ten moment szacuje się bowiem, że brakuje aż 100 000 truckerów. W ciągu najbliższych 7 lat liczba wakatów może zwiększyć się o kolejne 200 000.

2018-10-23
0
bigcarsharing-przyszlosc-foto

Dostawczaki na minuty – nowość w Polsce

Carsharing może być dla firm bardziej opłacalną formą korzystania z samochodu niż leasing czy zakup. Zwłaszcza jeśli pojazd używany jest okazjonalnie, np. w firmach, które działają sezonowo. Teraz rynek samochodów na minuty poszerza swoją ofertę o pojazdy dostawcze. 

2018-10-23
0
odcinkowy-pomiar-predkosci

Ene due, czyli kto dostanie fotoradary? Jednak nie Policja!

Jeszcze pod koniec września informowaliśmy o tym, że Policja przejmie kontrolę nad systemem fotoradarów, m.in. w związku z tym, że ITD ma zająć się innymi, ważniejszymi zadaniami, jak nadzór nad systemem poboru opłat drogowych. Jak jednak ustalił portal brd24.pl, rząd nawet nie zamierza rozpocząć prac nad projektem ustawy zakładającym te zmiany!

2018-10-22
0