Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

GITD określiło współczynnik ryzyka występowania naruszeń

ITD-logo

Główny Inspektor Transportu Drogowego określił wysoki współczynnik ryzyka występowania naruszeń dotyczących czasu prowadzenia pojazdu, obowiązkowych przerw i czasu odpoczynku kierowców za rok 2017 na wartość „co najmniej 31”.

Do tej pory wartość współczynnika malała na przestrzeni lat. Im mniejszy współczynnik, tym większe ryzyko kontroli w przedsiębiorstwie. Jednak jego wartość za 2017 rok wzrosła aż o 11 punktów, względem poprzedniego roku.

Co oznacza współczynnik ryzyka występowania naruszeń?

Wysoki współczynnik ryzyka występowania naruszeń jest potrzebny do wytypowania firm, w których występuje największe ryzyko popełniania naruszeń, aby przeprowadzić kontrolę w ich siedzibach. Współczynnik dla każdej z firm jest określany na podstawie średniej liczby punktów za naruszenia z przeprowadzonych kontroli drogowych z całego roku kalendarzowego.

Firmy, które przekroczyły średnią liczbę 31 punktów na kontrolę w roku 2017, podlegają kontroli w roku 2018 zgodnie z ustawą o swobodzie działalności gospodarczej.

Jak wyliczyć współczynnik w swojej firmie?

Dokładny sposób obliczenia współczynnika, wraz z punktacją za poszczególne naruszenia można znaleźć w rozporządzeniu ministra infrastruktury: prawo.sejm.gov.pl

Uwaga na pomyłki!

Wysokiego współczynnika występowania naruszeń nie należy mylić z postępowaniami dotyczącymi oceny dobrej reputacji oraz ze średnią bardzo poważnych naruszeń, zgodnie z Ustawą o Transporcie Drogowym oraz Rozporządzeniem 403/2016/UE. Są to odrębne współczynniki i postępowania.

Źródło: OCRK

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

vlcsnap-error730

Dzięki kamerom termowizyjnym pojazd zobaczy przeszkody z odległości nawet 200 metrów

Kamery termowizyjne montowane obecnie w luksusowych samochodach pozwalają wychwycić obecność obiektu na drodze z odległości nawet 200 metrów, zapewniając kierowcy niemal trzykrotnie więcej czasu na reakcję niż zwykłe reflektory. Wkrótce kamery takie mogą się stać podstawowym wyposażeniem inteligentnych samochodów autonomicznych. Pozwolą dostrzec pieszych z dużej odległości, pozwalając maszynie szybciej zareagować na zdarzenia drogowe i zwiększyć szansę na uniknięcie wypadku. Zaprezentowano już pierwszy autonomiczny pojazd wyposażony w kamery termowizyjne.

2019-01-21
0