Gdyby nie limit, przewoźnik musiałby zapłacić… 107 tys. zł!
2019-10-18 Redakcja

Nic nie wskazywało na naruszenia i to tak duże! Białoruscy kierowcy jadący w podwójnej obsadzie dostali mandaty o łącznej sumie… 21 550 zł. Z kolei przewoźnik będzie musiał zapłacić 12 000 zł. Gdyby nie limit kary administracyjnej, byłoby to aż 107 000 zł!
Więcej w komunikacie WITD Białystok:
Zatrzymanie do kontroli w środę (16 października) na drodze ekspresowej S8 na punkcie w Rzędzianach pojazdu członowego przewoźnika polskiego przez inspektorów WITD Białystok nie zwiastowało niespodzianek. Stan techniczny pojazdu przeznaczonego do specjalistycznego przewozu żywych zwierząt nie budził żadnych zastrzeżeń, tachograf ostatniej generacji z funkcją geolokalizacji i podwójna załoga obywateli Białorusi wskazywały wstępnie na możliwość dotrzymania norm. Kontrolujący nie spodziewali się rekordowej skali naruszeń.
Przejazd pod załadunek żywych zwierząt realizowany na trasie Białoruś – Niemcy został poddany szczegółowej analizie danych z pamięci masowej tachografu oraz kart kierowców. Zakres ujawnionych naruszeń zaskoczył nawet inspektorów. W okresie wymaganym do sprawdzenia ujawniono:
- wielokrotne skrócenie wymaganego skróconego okresu odpoczynku dziennego (o 7 godz. 13 min, 7 godz. 4 min, 1 godz. 36 min, 4 godz. 32 min, 7 godz. 46 min, 7 godz. 13 min, 7 godz. 2 min, 1 godz. 36 min, 4 godz. 31 min, 7 godz. 46 min, 1 godz. 50 min)
- trzykrotne przekroczenie dziennego czasu prowadzenia pojazdu (o 5 godz. 27 min, 22 godz. 30 min, 35 godz. 45 min)
wielokrotne przekroczenie maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez przerwy (odpowiednio o 2 godz. 49 min, 9 godz. 5 min, 4 godz. 3 min, 54 min, 3 godz. 29 min, 19 godz. 1 min, 5 godz. 26 min) - trzykrotne przekroczenie 6 kolejnych okresów 24 godzinnych od uprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku (o 5 godz. 58 min, 5 godz. 52 min, 7 godz. 32 min)
- przekroczenie maksymalnego dwutygodniowego czasu prowadzenia pojazdu o 14 godz. 58 min
- przekroczenie dopuszczalnego tygodniowego czasu prowadzenia pojazdów o 1 godz. 1 min
- dwukrotnie niewłaściwą obsługę lub odłączenie homologowanego i sprawnego technicznie tachografu, skutkujące nierejestrowaniem na wykresówce lub na karcie kierowcy aktywności kierowcy, prędkości pojazdu lub przebytej drogi
dwukrotne naruszenie obowiązku terminowego pobierania danych z karty kierowcy – za każdego kierowcę.
Łącznie kontrolujący stwierdzili 30 naruszeń z załącznika nr 3 do ustawy o transporcie drogowym na kwotę 103 000 zł oraz 10 naruszeń z załącznika nr 4 do w/w ustawy na kwotę 4500 zł.
Wynikiem tego wszczęto postępowanie administracyjne w stosunku do przewoźnika zagrożone karą z ograniczeniem ustawowym w wymiarze 12 000 zł oraz postępowanie do osoby zarządzającej transportem w podmiocie zagrożone karą z ograniczeniem ustawowym w wymiarze 3 000 zł. Kierowcy zostali ukarani mandatami karnymi gotówkowymi na sumę 21550 zł.
Na uwagę zasługuje fakt dostępności przy analizie pobranych danych z tachografu nowych informacji z geolokalizacji, które w przeprowadzonej kontroli okazały się niezwykle pomocne do ustalenia stanu faktycznego.
Informacja o stwierdzonych nieprawidłowościach zostanie skierowana także do właściwego miejscowo Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii z uwagi na potencjalne zagrożenie dobrostanu przewożonych zwierząt.


STUFF GOES HERE
Aktualności

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.
2021-10-12

UE zaostrza politykę emisyjną14 lipca Komisja Europejska przyjęła pakiet propozycji pod nazwą Fit for 55 w celu dostosowania unijnej polityki klimatycznej, energetycznej, użytkowania gruntów, transportu i podatków do redukcji emisji CO2 o co najmniej 55% do 2030 r. (w porównaniu z 1990 r.).Trzej wiodący producenci samochodów ciężarowych, Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group, podpisali niewiążącą umowę, która ustanowi sieć ogólnodostępnych, wysokowydajnych stacji ładowania pojazdów ciężkich w całej Europie.
2021-07-23

8 i 9 czerwca 2021 r. zostały opublikowane dwa dekrety wprowadzające nowe przepisy zdrowotne obowiązujące we Francji, które wejdą w życie 9 czerwca.W przypadku transportu drogowego, lokale gastronomiczne będą otwarte dla zawodowych kierowców transportu drogowego też w godzinach policyjnych (od 23:00 do 6:00).Wymagania dla pojazdów wjeżdżających do Francji: Transport drogowy przyjeżdżający ze strefy zielonej:Nie ma obowiązku badania ani kwarantanny, ale konieczne jest potwierdzenie, że jesteś zdrowy i nie miałeś kontaktu z pacjentami; Pojazdy przybywające z pomarańczowej strefy:Obowiązek badania (z wyłączeniem UK), obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, brak obowiązku pozostania przewoźników z Wielkiej Brytanii w kwarantannie, co musi być potwierdzone w wytycznych na granicach zewnętrznych (inne kraje) Transport drogowy przybywający ze strefy czerwonej:Obowiązek robienia testów, obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, obowiązek pozostania w kwarantannie (klauzula do potwierdzenia w wytycznych granic zewnętrznych, które są aktualnie aktualizowane dla innych krajów) W przypadku przejazdu na Korsykę nie są wymagane żadne testy. W przypadku naziemnego transportu pasażerskiego firmy transportowe nie muszą sprawdzać dokumentów potwierdzających posiadanych przez pasażerów przed wejściem na pokład. Dekret ogranicza ten obowiązek do transportu morskiego i lotniczego.
2021-06-13

Drogi wybrane przez nawigatora
Czasami, ale to się zdarza – nawigator nie prowadzi, a zmyla – i wtedy trafiasz całkowicie w niewłaściwe miejsce.
⛔
Kierowcy żartują: “Lenka zawiodła”, wspominając kobiecy głos, który jest w nawigacji.
2021-05-13

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH
Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.
2021-04-29
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.