Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Gdyby nie limit, przewoźnik musiałby zapłacić… 107 tys. zł!

dig

Nic nie wskazywało na naruszenia i to tak duże! Białoruscy kierowcy jadący w podwójnej obsadzie dostali mandaty o łącznej sumie… 21 550 zł. Z kolei przewoźnik będzie musiał zapłacić 12 000 zł. Gdyby nie limit kary administracyjnej, byłoby to aż 107 000 zł!

Więcej w komunikacie WITD Białystok: 

Zatrzymanie do kontroli w środę (16 października) na drodze ekspresowej S8 na punkcie w Rzędzianach pojazdu członowego przewoźnika polskiego przez inspektorów WITD Białystok nie zwiastowało niespodzianek. Stan techniczny pojazdu przeznaczonego do specjalistycznego przewozu żywych zwierząt nie budził żadnych zastrzeżeń, tachograf ostatniej generacji z funkcją geolokalizacji i podwójna załoga obywateli Białorusi wskazywały wstępnie na możliwość dotrzymania norm. Kontrolujący nie spodziewali się rekordowej skali naruszeń.

Przejazd pod załadunek żywych zwierząt realizowany na trasie Białoruś – Niemcy został poddany szczegółowej analizie danych z pamięci masowej tachografu oraz kart kierowców. Zakres ujawnionych naruszeń zaskoczył nawet inspektorów. W okresie wymaganym do sprawdzenia ujawniono:

  • wielokrotne skrócenie wymaganego skróconego okresu odpoczynku dziennego (o 7 godz. 13 min, 7 godz. 4 min, 1 godz. 36 min, 4 godz. 32 min, 7 godz. 46 min, 7 godz. 13 min, 7 godz. 2 min, 1 godz. 36 min, 4 godz. 31 min, 7 godz. 46 min, 1 godz. 50 min)
  • trzykrotne przekroczenie dziennego czasu prowadzenia pojazdu (o 5 godz. 27 min, 22 godz. 30 min, 35 godz. 45 min)
    wielokrotne przekroczenie maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez przerwy (odpowiednio o 2 godz. 49 min, 9 godz. 5 min, 4 godz. 3 min, 54 min, 3 godz. 29 min, 19 godz. 1 min, 5 godz. 26 min)
  • trzykrotne przekroczenie 6 kolejnych okresów 24 godzinnych od uprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku (o 5 godz. 58 min, 5 godz. 52 min, 7 godz. 32 min)
  • przekroczenie maksymalnego dwutygodniowego czasu prowadzenia pojazdu o 14 godz. 58 min
  • przekroczenie dopuszczalnego tygodniowego czasu prowadzenia pojazdów o 1 godz. 1 min
  • dwukrotnie niewłaściwą obsługę lub odłączenie homologowanego i sprawnego technicznie tachografu, skutkujące nierejestrowaniem na wykresówce lub na karcie kierowcy aktywności kierowcy, prędkości pojazdu lub przebytej drogi
    dwukrotne naruszenie obowiązku terminowego pobierania danych z karty kierowcy – za każdego kierowcę.

Łącznie kontrolujący stwierdzili 30 naruszeń z załącznika nr 3 do ustawy o transporcie drogowym na kwotę 103 000 zł oraz 10 naruszeń z załącznika nr 4 do w/w ustawy na kwotę 4500 zł.

Wynikiem tego wszczęto postępowanie administracyjne w stosunku do przewoźnika zagrożone karą z ograniczeniem ustawowym w wymiarze 12 000 zł oraz postępowanie do osoby zarządzającej transportem w podmiocie zagrożone karą z ograniczeniem ustawowym w wymiarze 3 000 zł. Kierowcy zostali ukarani mandatami karnymi gotówkowymi na sumę 21550 zł.

Na uwagę zasługuje fakt dostępności przy analizie pobranych danych z tachografu nowych informacji z geolokalizacji, które w przeprowadzonej kontroli okazały się niezwykle pomocne do ustalenia stanu faktycznego.

Informacja o stwierdzonych nieprawidłowościach zostanie skierowana także do właściwego miejscowo Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii z uwagi na potencjalne zagrożenie dobrostanu przewożonych zwierząt.

kierowca-czas-prac-naruszenie

dig

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

IMG_8048

Jedną z największych giełd transportowych w Polsce kieruje kobieta [WYWIAD]

Branża logistyki, transportu i przewozów przez cała lata uznawana była za typowo męską. Tymczasem odsetek kobiet pracujących w magazynach, kierujących ciężarówkami, zarządzających łańcuchem dostaw czy nawet prowadzących przedsiębiorstwa transportowe systematycznie rośnie. Dynamika branży TSL sprawia bowiem, że kobiety czują się w niej jak w swoim żywiole. 

2019-11-13
0
Waga_08.11.2019_Nr1

Wywrotki z nadprogramowym ciężarem i bez plandeki

3,8 tony za dużo ważyła cięższa z dwóch przeładowanych wywrotek, które skontrolował patrol mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego. Sypki ładunek nie był również odpowiednio zabezpieczony. Kierowców ukarano mandatami. Surowsze konsekwencje finansowe grożą przewoźnikowi.

2019-11-12
0