Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Dłuższe naczepy na drogach – dobre wyniki testów

Co-op-longer-semi-trailer-199x132

Już od dwóch lat na drogach Wielkiej Brytanii trwają testy ciężarówek z dłuższymi niż standardowe naczepami. Na razie dozwolona jest eksploatacja tylko ograniczonej ilości takich naczep. Ministerstwo Transportu poinformowało, że jak do tej pory odnotowano tylko pozytywne opinie wdrażania takich rozwiązań.

W ciągu dwóch lat w Wielkiej Brytanii do użytku wprowadzono 613 dłuższych naczep, które wykorzystywane są łącznie przez 76 firm transportowych. Około sto z nich to naczepy o długości 14,6 metra, natomiast pozostałe liczą aż 15,65 metra. Ogółem przygotowano 1800 zezwoleń na eksploatację dłuższych naczep. Kolejnych 130 przewoźników wyraziło chęć wykorzystywania takich pojazdów.

Po podliczeniu wszystkich zadań transportowych, które przez dwa lata wykonała flota dłuższych pojazdów, okazało się, że wykorzystanie standardowych naczep wymagałoby przejechania dodatkowych 600 tys. kilometrów. Zakładając, że wszystkie naczepy współpracują z ciężarówkami odpowiadającymi klasom emisji spalin Euro 5, szacuje się, że w ciągu 10 lat emisja CO2 do środowiska będzie o wiele mniejsza.

Rezultaty testów zaskoczyły też tym, że dłuższe ciężarówki mają mniej wypadków drogowych niż standardowe ciężarówki. W ciągu dwóch lat żadna ciężarówka nie miała wypadku, w którym zginęliby ludzie. Zarejestrowany został jeden wypadek, w którym mężczyzna odniósł ciężkie obrażenia, jednak w tym incydencie nie był winien kierowca ciężarówki. Zarejestrowano również 5 pomniejszych wypadków z udziałem nowego typu pojazdów i w dwóch z nich uznano za winnych kierowców ciężarówek. Wskaźnik ten jest znacznie niższy, jeśli porównać go do standardowej długości naczep.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Transport drogowy

245104594_2935851109959993_1411399817438034755_n

Polska znosi kary za niepłacenie e-TOLL

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.

2021-10-12
0
185183561_2828910677320704_9173655083377867007_n

Drogi wybrane przez nawigatora

Drogi wybrane przez nawigatora

Czasami, ale to się zdarza – nawigator nie prowadzi, a zmyla – i wtedy trafiasz całkowicie w niewłaściwe miejsce.

Kierowcy żartują: “Lenka zawiodła”, wspominając kobiecy głos, który jest w nawigacji.

2021-05-13
0
niemcy (2)

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.

2021-04-29
0
173161620_2808720396006399_8633036104631496503_n

Na polskiej A4 patrol kontroli transportu z Wrocławia zatrzymał ciężarówkę

Na polskiej A4 patrol kontroli transportu z Wrocławia zatrzymał ciężarówkę litewskiego przewoźnika w celu kontroli. Po rozładunku w Polsce kierowca – obywatel Białorusi – wyjechał w kierunku Niemiec. Mężczyzna pachniał wyraźnie alkoholem. Test wykazał około 0,52 ppm alkoholu w oddechu kierowcy.Pijany kierowca został zatrzymany.Przypominamy, że od 0,5 ppm w Polsce grozi odpowiedzialność karna.

2021-04-13
0