Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Bus ważył prawie 9,5 tony, a kierowca… nie miał prawa jazdy

bus-9-5

Samozwańczy szofer wpadł na „sprytny” pomysł i podał kontrolującemu inspektorowi fałszywe dane osobowe, wprowadzając kontrolującego w błąd. Po dokonaniu sprawdzeń kierowca przyznał, iż jego dane są inne.

6 września 2018 roku w godzinach porannych na obwodnicy Kłodzka inspektor kłodzkiego oddziału Dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymał do kontroli pojazd przewożący… meble. W trakcie kontroli stwierdzono, iż kierowca nie posiada uprawnień do kierowania pojazdami.

Podczas kontroli dokonaniu pomiaru masy rzeczywistej pojazdu okazało się, że pojazd waży 9450 kg. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosiła 3500 kg, co przy masie własnej określonej na 3090 kg pozwalało przewozić ładunek w masie 410 kg. Zamiast tego na pojeździe znajdował się ładunek o masie 6360 kg, a zatem nastąpiło przekroczenie ładowności pojazdu o ponad 1500%.

Z uwagi na brak uprawnień do kierowania pojazdami a także przeciążanie pojazdu samochód do czasu ustania nieprawidłowości pojazd został usunięty na administracyjny parking strzeżony wskazany przez Starostę Kłodzkiego.

W związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami ukarano kierującego mandatem karnym oraz nakazano doprowadzenie pojazdu do stanu normatywnego. Ponadto przedsiębiorca wykonujący przewóz musi wskazać kierowcę posiadającego stosowne uprawnienia do kierowania pojazdami a także pokryć koszty usunięcia pojazdu na parking. Wobec właściciela pojazdu zostanie wszczęte postępowanie za dopuszczenia do prowadzenia pojazdu osoby nie mającej wymaganych uprawnień (prawa jazdy określonej kategorii).

bus-9-9-2

Źródło: WITD Wrocław

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

inteligentne-systemy

Jakie ograniczenia czekają tirowców od nowego roku? Ostre przepisy regulujące normy emisji spali

Europa wydaje wojnę zanieczyszczeniom powietrza. Coraz więcej metropolii przygotowuje się do wprowadzenia ostrzejszych przepisów regulujących normy emisji spalin, wprowadzając szereg ograniczeń dotyczących wjazdu do poszczególnych rejonów. Jak łatwo przewidzieć, znacząco utrudni to pracę kierowcom ciężarówek. W jaki sposób będą działać te regulacje oraz gdzie i na co powinni zwracać uwagę nasi tirowcy, jeżdżący do europejskich miast?

2018-09-19
0
jak-zatrudnic-kierowce-z-ukrainy

Aż 2/3 kierowców z nadwagą i ryzykiem wystąpienia chorób serca. Kierowcy wiedzą, jak dbać o zdrowie, ale tego nie robią [RAPORT]

Szacuje się, że w Polsce jest ok. 700 000 kierowców zawodowych. Aż 2/3 z nich cierpi na nadwagę i otyłość, a to prosta droga do zawału. To jednak nie koniec zatrważających faktów płynących z «II raportu o stanie zdrowia i sposobie żywienia kierowców zawodowych» wydanego przez Fundację Truckers Life. W 90% przypadków sposób odżywiania truckerów jest po prostu zły. A przecież od stanu zdrowia kierowców może zależeć życie nas wszystkich.

2018-09-19
0