Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Badanie techniczne, którego nie było. Wpadli, bo kierowca złamał przepisy dot. czasu pracy

nowy-sacz

Pojazd, którym, rozwożono przesyłki kurierskie dla dużego operatora zagranicznego i krajowego rynku spedycyjnego miał nielegalnie wydane zaświadczenie przez Okręgową Stację Kontroli Pojazdów w Nowym Sączu. Zawsze w przypadku ujawnienia podobnego oszustwa pytamy, ile takich pojazdów jeździ codziennie po polskich drogach? Kto sprawował bezpośredni nadzór nad kierowcą i diagnostą?

28 lutego 2018 roku inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Poznaniu z oddziału w Koninie przeprowadzili kontrolę drogową na podstawie ustawy o transporcie drogowym. Kontroli poddano ciągnik samochodowy marki Renault wraz z naczepą marki Krone, którymi wykonywany był krajowy przewóz drogowy przesyłek kurierskich z Konina do Strykowa przez przewoźnika polskiego. Jednym z elementów kontroli było sprawdzenie stanu technicznego oraz dopuszczenie pojazdów do ruchu na podstawie przepisów

Prawo o ruchu drogowym. Kierowca okazał do kontroli dowód rejestracyjny ciągnika samochodowego, w którym ostatnia rubryka terminu ważności badania technicznego ukazywała wpis z datą 8 lutego 2018 roku. Okazane zostało także zaświadczenie o przeprowadzeniu badania technicznego pojazdu przez Okręgową Stację Kontroli Pojazdów w Nowym Sączu, opatrzone pieczęcią diagnosty, jak również jego podpisem. Zaświadczenie zawierało datę przeprowadzenia badania technicznego: 6 lutego 2018 roku. W związku z zebranym materiałem dowodowym istnieje podejrzenie, iż w dokumencie tym potwierdzono nieprawdę. Analiza wykresówek dokumentujących szczegółowe dane o przemieszczeniu się pojazdu marki Renault wykazała, że w dniu rzekomego przeprowadzenia badania technicznego pojazd znajdował się w Koninie od godziny 05:00 do godziny 18:40. Analizując pracę kierowcy rozpoczętą 5 lutego 2018 roku o godzinie 18:40 i trwającą do godziny 05:00 6 lutego 2018 roku (przemieszczenie się pojazdu na dystansie 363 kilometrów) oraz pracę kierowcy rozpoczętą 6 lutego 2018 roku o godzinie 18:40 i trwającą do godziny 4:15 dnia 7 lutego 2018 roku (przemieszczenie się pojazdu na dystansie 351 kilometrów), stwierdzono że nie jest możliwe, by pojazd dotarł do wskazanej stacji kontroli pojazdów w dniu widniejącym w zaświadczeniu. Każdy z wymienionych okresów pracy kierowcy rozpoczynał się i kończył w Koninie. Biorąc pod uwagę fakt, że odległość od miejsca wyjazdu kierowcy do Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów w Nowym Sączu wynosi około 500 kilometrów, można uznać, że osoba podpisująca zaświadczenie o przeprowadzeniu badania technicznego nie miała możliwości naocznego dokonania sprawdzenia stanu technicznego pojazdu.

W związku z powyższym, mając na uwadze, że na podstawie przepisów art. 83b oraz art. 84 ustawy Prawo o ruchu drogowym nadzór nad stacjami kontroli pojazdów sprawuje starosta i on też może cofnąć diagnoście uprawnienia do wykonywania badań technicznych, skierowano pismo do Starosty Powiatowego w Nowym Sączu w celu wykorzystania służbowego.

nowy-sacz-2

Źródło: WITD Poznań

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Podpis:

Aktualności

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zupełnie nie znamy przepisów dotyczących jazdy po alkoholu

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie AlcoSense Laboratories, blisko połowa kierowców nie wie, jaka jest granica stężenia alkoholu w organizmie, powyżej której prowadzenie pojazdów na polskich drogach jest zabronione.

2018-06-22
0
66526

Oto zwycięzca konkursu Volvo Trucks Driver Challenge!

Zwycięzcą polskiego finału konkursu Volvo Trucks Driver Challenge został Piotr Krahel. Z prawie półtora tysiąca kierowców zawodowych, którzy przystąpili w tym roku do rywalizacji to on osiągnął najlepsze wyniki w jeździe ekonomicznej i na placu manewrowym.

2018-06-21
0
opony-przyszlosc-foto

Opony, które komunikują się z operatorem floty i przekazują informacje do chmury – takie rozwiązania niedługo będą powszechne

Goodyear stworzył prototyp inteligentnej opony – kompletnego systemu obejmującego oponę, czujniki i algorytmy pracujące w chmurze, które komunikują się w czasie rzeczywistym za pośrednictwem aplikacji. W taką właśnie stronę idzie przemysł oponiarski: w miarę wzrostu popularności carsharingu zwiększą się też przebiegi pojazdów, przez co zarządzanie obsługą opon stanie się kluczowe dla operatorów flot. W przypadku samochodów autonomicznych inteligentne opony zbierające dane o otoczeniu i podłożu mogą stanowić o ich rynkowej przewadze. 

2018-06-21
0
DP5A4937

UPS kupi 700 pojazdów napędzanych gazem ziemnym. Rewolucja trwa

Firma UPS planuje zbudować pięć kolejnych stacji tankowania sprężonego gazu ziemnego (CNG) oraz zakupić ponad 700 nowych pojazdów napędzanych CNG, w tym 400 ciągników siodłowych i 330 ciągników terminalowych. W 2018 roku UPS zainwestuje 130 milionów dolarów w pojazdy i stacje CNG.

2018-06-21
0