Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Austria. Zakaz jazdy lewym pasem od 1 czerwca 2014 roku

006010

Zgodnie z poprawkami przyjętymi w ustawie o ruchu drogowym Austrii (“Straßenverkehrsordnung”) z dnia 1 czerwca 2014 roku w Austrii wchodzi w życie zakaz ruchu samochodów ciężarowych po skrajnym lewym 3 lub 4 pasie na autostradach trzy- i czteropasmowych. Nowy przepis podniesie bezpieczeństwo na autostradach, zwiększy też bezpieczeństwo podczas manewrów wyprzedzania.

Zakaz jazdy lewym pasem będzie dotyczył tylko niewielkiego odcinku sieci dróg ekspresowych: z całkowitej długości 2178 km autostrad i dróg szybkiego ruchu w Austrii, tylko 700 km dróg mają 3 pasy i 40 km dróg posiadają 4 pasy ruchu. Podstawą zmian w ustawie jest sprawozdanie Zarządu ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, opublikowane w 2013 roku.

Z tego raportu wynika, że ciężarówki są częstszymi uczestnikami wypadków drogowych niż samochody osobowe. Według statystyk 11% wszystkich uczestników ruchu drogowego na autostradach i drogach szybkiego ruchu to właśnie samochody ciężarowe. Natomiast już 22% wypadków z udziałem pojazdów powyżej 7,5 tony miało miejsce szczególnie na 3 lub 4 pasie ruchu.

Obecnie korporacja ASFINAG rozpoczyna kampanię mającą na celu poinformowanie o nowym przepisie przewoźników i kierowców samochodów ciężarowych. Na autostradach i drogach szybkiego ruchu po przekroczeniu granicy na Węgrzech, Słowacji, w Czechach, Słowenii, Włoszech i Niemczech, ASFINAG zamieściła znaki drogowe w języku niemieckim, angielskim oraz w języku kraju sąsiedniego. Zakaz jazdy skrajnym lewym pasem jest też oznaczony specjalnym znakiem drogowym.

Oprócz tego, wszyscy klienci, którzy opłacają przejazd samochodów ciężarowych i specjalne kampanie transportowe otrzymają odpowiednią informację, jak to zrobiła Izba Gospodarcza Austrii. Komunikaty informacyjne o nowym zakazie ruchu również zamieszczono na billboardach wzdłuż autostrad.

Podobnie jak w innych krajach europejskich, wprowadzono także ograniczenia dla ciężkich pojazdów na korzystanie z sieci dróg w Austrii. Spółka ASFINAG jest odpowiedzialna za zamieszczanie i publikowanie informacji na temat zakazów wyprzedzania przez samochody ciężarowe, wprowadzonych dla sieci dróg. Powodem tego zakazu jest zwiększenie bezpieczeństwa na drogach, podtrzymanie stałego „przepływu ruchu”, zminimalizowanie niebezpieczeństwa oraz minimizacja ryzyka wynikającego z manewrów wyprzedzania i zmiany pasu.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

173161620_2808720396006399_8633036104631496503_n

Na polskiej A4 patrol kontroli transportu z Wrocławia zatrzymał ciężarówkę

Na polskiej A4 patrol kontroli transportu z Wrocławia zatrzymał ciężarówkę litewskiego przewoźnika w celu kontroli. Po rozładunku w Polsce kierowca – obywatel Białorusi – wyjechał w kierunku Niemiec. Mężczyzna pachniał wyraźnie alkoholem. Test wykazał około 0,52 ppm alkoholu w oddechu kierowcy.Pijany kierowca został zatrzymany.Przypominamy, że od 0,5 ppm w Polsce grozi odpowiedzialność karna.

2021-04-13
0

W sobotnie popołudnie kierowca ciężarówki przejechał pod prąd około 13 km

W sobotnie popołudnie kierowca ciężarówki przejechał pod prąd około 13 km.
Po zatrzymaniu się na parkingu przy autostradzie A22 Nogaredo West, na północ od Rovereto, mężczyzna przypadkowo wjechał na przeciwległy pas autostrady Brenner. Cudem uniknął wypadku.
Dojechał aż do zjazdu z autostrady Trient Süd. Tam ciężarówka została zatrzymana przez policję na parkingu awaryjnym.  http:///www.youtube.com/watch?v=5vG1vpdofnw

2021-04-12
0
171032707_2805873306291108_84577504454727023_n

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI.Trwa walka niektórych krajów Europy Wschodniej z reformą międzynarodowego transportu drogowego, wprowadzoną przez Unię Europejską w ramach Pierwszego Pakietu Mobilności.

2021-04-10
0
170022647_2803909569820815_3503557148017869621_n

Niemiecka policja szukała kierowcy ciężarówki, a on napił się i zasnął w przyczepie auta

Niemiecka policja szukała kierowcy ciężarówki, a on napił się i zasnął w przyczepie auta.Historia na weekend, ale o trudnej codzienności. W poniedziałek 29 marca firma transportowa straciła kierowcę. Mężczyzna nie skontaktował się, samochodu nie udało się znaleźć – czas zgłosić się na policję. Wypadek?..
❓❓
Jak poinformował Logist.today w odniesieniu do portalu nordbayern.de, policja drogowa gminy Ansbach (kraj związkowy Bawaria) otrzymała powiadomienie o zniknięciu 35-letniego kierowcy ciężarówki. Według obliczeń zarządcy ciężarówka miała jechać do miasta Heilbronn (kraj związkowy Badenia-Wirtembergia), ale zniknęła. Kierowca nie skontaktował się. Wszystko mówiło o sytuacji awaryjnej.
❓ ❓
Policja zareagowała szybko i wysłała dwóch oficerów motocyklowych na poszukiwania. Patrolowcy poradzili sobie z zadaniem, znaleźli ciężarówkę w strefie rekreacyjnej Frankenhöhe-Nord, wzdłuż drogi A6.
Z kierowcą wszystko było w porządku – spał spokojnie, jak później lekarze pisali, „w stanie odurzenia alkoholowego”.Mężczyzna został obudzony i poproszony o wyjaśnienie, ale nie doszło do skutku. Kierowca nie mógł jasno wyjaśnić, co się z nim stało, ledwo trzymał się na nogach. Zamiast tego alkomat „odezwał się” – ponad 2 ppm alkoholu w wydychanym powietrzu. Policja postąpiła zgodnie z instrukcjami – zabrali klucze od auta i odjechali.

Kilka godzin później policja w Ansbach otrzymała wiadomość: na parkingu Frankenhöhe-Nord znajduje się pijany kierowca ciężarówki. Dzień dopiero się zaczął, a co jeśli usiądzie za kierownicą? Policja znowu wyjechała.To był ten sam kierowca, ale w nowym stadium odurzenia alkoholowego – alkomat pokazał ponad 3 ppm w wydychanym powietrzu.

2021-04-07
0