
Bilans świąt: 23 ofiary wypadków drogowych
Podczas świąt Wielkiej Nocy policja zatrzymała aż 1118 pijanych kierowców. Bilans świątecznych dni to 217 wypadków, w których zginęły 23 osoby, a 291 zostały ranne.
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
Podczas świąt Wielkiej Nocy policja zatrzymała aż 1118 pijanych kierowców. Bilans świątecznych dni to 217 wypadków, w których zginęły 23 osoby, a 291 zostały ranne.
O trzy pozycje awansowała Polska w rankingu bezpieczeństwa na drogach państw europejskich opracowanym przez Komisję Europejską. W zeszlym roku na polskich drogach zginęło o 155 osób mniej niż w 2013 roku. Przedstawione przez Komisję Europejską dane wskazują, że polskie drogi są bardziej bezpieczne niż litewskie, łotewskie, bułgarskie i rumuńskie.
W I kwartale 2015 r. sądy wydały postanowienia o upadłości 184 polskich przedsiębiorstw (wg danych na dzień 30 marca br.) Należy jednak pamiętać, że są to wyniki niepełne i coroczne statystyki wskazują, że ostateczny wynik będzie wyższy o kilkanaście przypadków.
Mimo iż zapisy niemieckiej ustawy MiLoG obowiązują od początku roku, nadal istnieje wiele niewiadomych. Wątpliwości przedsiębiorcy mają zwłaszcza odnośnie innych form pracy i zatrudnienia, jak własna działalność gospodarcza, umowa zlecenie i umowa o dzieło.
Uzyskanie licencji wspólnotowej, czyli międzynarodowej licencji na przewóz, to dość skomplikowana i żmudna procedura, podyktowana unijnymi wymaganiami. Podpowiadamy, jak poradzić sobie z formalnościami.
Planowane zmiany ustawy o transporcie raczej nie ożywią branży transportowej. A mogą przysporzyć sporych problemów. Musimy nastawić się na nowe obowiązki kierowców oraz horrendalne kary dla przedsiębiorców.
W drugiej części historii ciężarówek VOLVO rozpatrzyliśmy rozwój tych samochodów ciężarowych w latach 1959-1980. W tej części będziemy kontynuowali historię samochodów ciężarowych VOLVO i opowiemy, jak one zmieniały się, zaczynając od lata 80-tych aż do dnia dzisiejszego.
Mimo iż niemiecka ustawa o płacy minimalnej MiLoG obowiązuje już od 10 tygodni, wciąż mamy wiele wątpliwości dotyczących jej praktycznych aspektów. Możliwe, że komunikat opublikowany przez polską ambasadę w Berlinie choć trochę pomoże w zrozumieniu zawiłości prawa naszego zachodniego sąsiada.
„Tak naprawdę koszty będą generowane tylko i wyłącznie dla strony niemieckiej. Jesteśmy państwem eksportowym i bardzo dużo towarów wysyłamy do Niemiec. To Niemcy muszą sobie doliczyć te koszty transportu do cen produktów.” O MiLoGu rozmawiamy z Jarosławem Kanderskim, kierownikiem poznańskiego oddziału firmy HiT Transport.
Polskie przedsiębiorstwa radzą sobie znacznie lepiej niż jeszcze przed rokiem. Liczba upadłości jest mniejsza, a firmy transportowe informują o większej ilości zleceń. Nie oznacza to jednak, że branża przeżywa renesans.