Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Absurdalny Pakiet Mobilności powoli staje się rzeczywistością

aktualnosci_3070_0_GLOWNY

Członkowie Komisji Transportu i Turystyki TRAN odrzucili wczoraj w głosowaniu wszystkie poprawki złożone w ramach drugiego czytania Pakietu Mobilności – informuje stały przedstawiciel ZMPD w Brukseli Margareta Przybyła. W konsekwencji Pakiet trafi pod głosowanie plenarne w dniach 8-10 lipca w wersji przyjętej podczas tzw. trilogów. Jeśli i tym razem poprawki nie zostaną przyjęte, Pakiet w obecnej formie stanie się rzeczywistością.

ZMPD w ostatnich miesiącach kontynuowało podejmowanie inicjatyw na rzecz zmiany zapisów Pakietu. Temat ten jednak mocno dzielił Europę – na Zachód i kraje peryferyjne, a podział ten utrzymał się pomimo wybuchu pandemii koronawirusa.

W sumie do Pakietu Mobilności europosłowie złożyli 82 poprawki. Praktycznie wszystkie z nich były autorstwa przedstawicieli z krajów „like-minded” czyli „podobnie myślących”: Polski, Węgier, Bułgarii, Rumunii, Litwy, Łotwy oraz Malty.

Poprawki przewidywały m.in.:

  • wykreślenie obowiązku powrotu ciężarówki do kraju siedziby co 8 tygodni;
  • wykreślenie obowiązkowego 4-dniowego okresu „cooling off” pomiędzy ponownym kabotażem w tym samym kraju UE lub skrócenie tego okresu do 48 h;
  • wprowadzenie możliwości odbioru regularnego odpoczynku w kabinie pojazdu pod warunkiem, że pojazd wyposażony jest w miejsce do spania oraz wyłączenie spod zasad delegowania trzech operacji cross-trade połączonych z operacją bilateralną.
  • Dodatkowo europosłowie proponowali, aby Pakiet wszedł w życie 18 miesięcy po publikacji w Dzienniku Urzędowym UE i aby w ciągu czterech miesięcy od jego przyjęcia przeprowadzono studium skutków.

*

Stosunek głosów – lex specialis 30/19, czas jazdy i odpoczynku: 33/15/1, dostęp do rynku i zawodu: 33/16.

Źródło:  ZMPD

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

245104594_2935851109959993_1411399817438034755_n

Polska znosi kary za niepłacenie e-TOLL

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.

2021-10-12
0
220300993_2878300922381679_1943562348840315047_n

UE zaostrza politykę emisyjną

UE zaostrza politykę emisyjną14 lipca Komisja Europejska przyjęła pakiet propozycji pod nazwą Fit for 55 w celu dostosowania unijnej polityki klimatycznej, energetycznej, użytkowania gruntów, transportu i podatków do redukcji emisji CO2 o co najmniej 55% do 2030 r. (w porównaniu z 1990 r.).Trzej wiodący producenci samochodów ciężarowych, Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group, podpisali niewiążącą umowę, która ustanowi sieć ogólnodostępnych, wysokowydajnych stacji ładowania pojazdów ciężkich w całej Europie.

2021-07-23
0
198475766_2849985951879843_7181789932523661835_n

FRANCJA. NOWE WARUNKI PRZYJAZDU

8 i 9 czerwca 2021 r. zostały opublikowane dwa dekrety wprowadzające nowe przepisy zdrowotne obowiązujące we Francji, które wejdą w życie 9 czerwca.W przypadku transportu drogowego, lokale gastronomiczne będą otwarte dla zawodowych kierowców transportu drogowego też w godzinach policyjnych (od 23:00 do 6:00).Wymagania dla pojazdów wjeżdżających do Francji: Transport drogowy przyjeżdżający ze strefy zielonej:Nie ma obowiązku badania ani kwarantanny, ale konieczne jest potwierdzenie, że jesteś zdrowy i nie miałeś kontaktu z pacjentami; Pojazdy przybywające z pomarańczowej strefy:Obowiązek badania (z wyłączeniem UK), obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, brak obowiązku pozostania przewoźników z Wielkiej Brytanii w kwarantannie, co musi być potwierdzone w wytycznych na granicach zewnętrznych (inne kraje) Transport drogowy przybywający ze strefy czerwonej:Obowiązek robienia testów, obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, obowiązek pozostania w kwarantannie (klauzula do potwierdzenia w wytycznych granic zewnętrznych, które są aktualnie aktualizowane dla innych krajów) W przypadku przejazdu na Korsykę nie są wymagane żadne testy. W przypadku naziemnego transportu pasażerskiego firmy transportowe nie muszą sprawdzać dokumentów potwierdzających posiadanych przez pasażerów przed wejściem na pokład. Dekret ogranicza ten obowiązek do transportu morskiego i lotniczego.

2021-06-13
0
185183561_2828910677320704_9173655083377867007_n

Drogi wybrane przez nawigatora

Drogi wybrane przez nawigatora

Czasami, ale to się zdarza – nawigator nie prowadzi, a zmyla – i wtedy trafiasz całkowicie w niewłaściwe miejsce.

Kierowcy żartują: “Lenka zawiodła”, wspominając kobiecy głos, który jest w nawigacji.

2021-05-13
0
niemcy (2)

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.

2021-04-29
0