Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

7 tys. ciężarówek stanie w kolejkach! Wyciekł raport dot. tego, co może wydarzyć się w styczniu w Wielkiej Brytanii

brexit-procedura-celna

Redakcja brytyjskiego dziennika „The Guardian” dotarła do rządowego dokumentu ujawniającego faktyczny stan prac nad Brexitem. W styczniu w hrabstwie Kent w kolejkach może stanąć nawet 7 tys. ciężarówek.

W dokumencie zatytułowanym „Gotowość przewoźnika”, sporządzonym przez ekspertów z Border and Protocol Delivery Group, oszacowano zakłócenia ruchu w Wielkiej Brytanii i na granicach kraju, do jakich może dojść po 1 stycznia, kiedy to na brytyjskich granicach zaczną obowiązywać dodatkowe procedury celne.

Najgorszy, ale możliwy scenariusz

46-stronnicowy raport przedstawiający „najgorszy, ale możliwy scenariusz” zapowiada spore problemy i to niezależnie od tego, czy Wielka Brytania zdąży wypracować umowę handlową z Unią, czy nie. Władze spodziewają się nawet dwudniowych opóźnień na wjeździe do Unii Europejskiej.

Jak podaje „The Guardian”, system informatyczny Smart Freight dedykowany przewoźnikom, który ma odciążyć ruch w hrabstwie Kent, zostanie przetestowany najwcześniej pod koniec listopada.

Warto jednak przy tym zaznaczyć, że od 1 stycznia firmy transportowe i spedycyjne będą musiały obsługiwać nawet 10 innych, nowych systemów informatycznych! Nie wszystkie z nich są już gotowe.

Tylko 30-60 proc. przewoźników zdoła się przygotować

Prognozuje się, że tylko od 50 do 70 proc. dużych oraz 20-40 proc. mniejszych przewoźników będzie odpowiednio przygotowanych do transportu za granicę. W sumie tylko 30-60 proc. firm będzie gotowa do realizowania operacji transportowych, reszta będzie musiała wypełniać formularze i przygotowywać dokumentację na granicy, co na pewno spowoduje powstanie dużych kolejek (wspomniane 7 tys. ciężarówek).

Mimo iż proces wychodzenia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej trwa od czterech lat, na cztery miesiące przed oficjalną datą „rozstania” nadal brakuje narzędzi i rozwiązań, które miałyby przygotować granice na nową sytuację i umożliwić zachowanie płynnego przepływu towarów. Jak zauważają twórcy raportu, , przygotowania do nowych operacji granicznych dotykają 26 rządowych departamentów, korzystających ze 100 systemów informatycznych. Zgodnie z prawem niektóre departamenty nie mogą udostępniać swoich danych pozostałym, co jednak jest niezbędne dla zapewnienia wymiany informacji!

Przedsmak kolejek

To, jak mogą wyglądać korki i kolejki w Wielkiej Brytanii, przypomniała nam sytuacja w portach w Dover i Folkstone, która miała miejsce w ostatnią środę. Przeprowadzono wtedy „Operację Stack”, a w jej ramach – wyrywkowe kontrole antyterrorystyczne pojazdów. Wskutek zamknięcia M20 w kierunku wschodnim miedzy J8 Maidstone a J9 Ashford ciężarówki stały w wielokilometrowych korkach.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

prekosc-przekorczenie-utrata-prawa-jazdy

Firmy transportowe mogą żądać zwrotu opłat z Niemiec!

Europejski Trybunał Sprawiedliwości w Luksemburgu wczoraj wydał historyczne orzeczenie. Dzięki niemu firmy transportowe mogą domagać się zwrotu nieuczciwie pobranych opłat z Maut – za przejazd niemieckimi drogami.

2020-10-29
0
brexit-procedura-celna

Polscy transportowcy zaskarżają Pakiet Mobilności

Polscy transportowcy zaskarżyli pakiet drogowy – Pakiet Mobilności – do Trybunału Sprawiedliwości UE. Jeśli przepisy w tej formie będą nadal funkcjonować, polski rynek przewozów stanie pod znakiem zapytania. Więcej informacji w komunikacie TLP: 

2020-10-29
0
Wazenie_Piotrkow_26.10.2020_Nr1

Ważył o 30 ton za dużo!

Dwie przeładowane ciężarówki wycofali z ruchu inspektorzy łódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego. Zestaw przewożący koparkę ważył blisko 70 ton zamiast dopuszczalnych 40 ton. Z kolei zespół pojazdów z drewnem był za ciężki o prawie 15 ton. Ciężarówki skierowano na parking strzeżony, a wobec przewoźników wszczęto postępowania administracyjne.

2020-10-27
0
kierowca-polski-w-trasie

Nawet Komisja Europejska ma wątpliwości co do Pakietu Mobilności

Zmiany dotyczące czasu jazdy i odpoczynku kierowców w całej Unii Europejskiej obowiązują od 20 sierpnia. Upłynęły więc już dwa miesiące, a w dalszym ciągu nie ma jasnych informacji, jak respektować zapisy, które weszły w życie. Wśród przedstawicieli branży transportowej pojawia się coraz więcej wątpliwości związanych z interpretowaniem nowej dyrektywy. Co więcej, sama Komisja Europejska wskazała kilka zastrzeżeń w konstrukcji nowych zapisów.

2020-10-27
0
Zestaw_kontrola_21.10.2020_Nr1

I kierowca, i ciężarówka bez badań

Z poważnymi usterkami, bez ważnych badań technicznych oraz wymaganego zezwolenia lub licencji przewoził niezabezpieczone opony kierowca zestawu skontrolowanego przez funkcjonariuszy mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego. Kierujący nie miał też orzeczenia lekarskiego i kwalifikacji wstępnej lub obowiązkowego szkolenia okresowego. Niesprawną ciężarówkę wycofano z ruchu. Kierowcę ukarano mandatami. Wobec przewoźnika toczy się postępowanie administracyjne.

2020-10-26
0