Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

15 ton ładunku zabezpieczone dwoma pasami

ladunek

Zaledwie dwoma, luźnymi pasami zabezpieczono kilkunastotonowy transport drewna, skontrolowany przez kłodzką ITD. Inspektorzy dawno już nie widzieli tak fatalnych naruszeń. Pojazd był w bardzo złym stanie technicznym.

Dwa pasy, którymi przymocowano ważący łącznie 15 ton transport drewna, w żaden sposób nie stanowiły jakiegokolwiek zabezpieczenia ładunku. Przewożone deski przemieściły się podczas jazdy – to początek długiej listy nieprawidłowości ujawnionych przez inspektorów ITD z Kłodzka, którzy 7 marca skontrolowali pojazd lokalnego przewoźnika. Pojazd, który stwarzał poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, prowadził sam właściciel firmy transportowej.

Pojazd, którym przewożono źle zabezpieczone drewno był w fatalnym stanie technicznym. Przeprowadzający kontrolę inspektorzy, dawno już nie widzieli tak rażących usterek. Pojazd miał uszkodzoną zwrotnicę i popękane tarcze hamulcowe I osi. Stwierdzono całkowity brak hamowania kół III osi i jednego koła II osi, niesprawny hamulec postojowy i układ pneumatyczny. Inspektorzy odnotowali także wycieki płynów hamulcowych i uszkodzenia ogumienia. Nie sposób było również nie zauważyć zaawansowanej korozji ramy głównej pojazdu.

Użytkownik pojazdu naprawiał wcześniej zawieszenie w sposób niedopuszczalny, spawając uszkodzone elementy.

Inspektorzy wszczęli wobec przewoźnika postępowanie administracyjne. Za przewożenie niezabezpieczonego ładunku, prowadzący pojazd przedsiębiorca został ukarany mandatem karnym.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

Chomar2DRON_034

„Wszystkiego uczyliśmy się sami, nie było wzorców”. [WYWIAD] z firmą CHOMAR

Znajdziemy ją na liście 100 największych firm transportowych w Polsce. Rocznie realizuje 80 tys. zleceń, w ramach których jej kierowcy przemierzają łącznie 25 mln kilometrów. Tworzą ją najwięksi eksperci w branży – wystarczy wymienić nazwisko Rafała Chomy, prezesa spółki, a przy tym członka Rady Związku Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”. Firma CHOMAR to przykład sukcesu, a jednocześnie inspirująca historia typu „od zera do milionera”. O to, jak wyglądało budowanie przedsiębiorstwa transportowego w latach 90. oraz jakie ograniczenia stawia przed przewoźnikami współczesny rynek, wypytaliśmy Macieja Karpińskiego, kierownika spedycji, transportu i marketingu.

2019-03-25
0
flir-kontrola-ruchu

Bez tego nie ma mowy o poprawieniu bezpieczeństwa na drogach! Inteligentne systemy kontroli ruchu drogowego.

Branża komunikacyjna jako pierwsza w pełni wykorzysta potencjał inteligentnego miasta. Już dziś wdraża się systemy monitoringu miejskiego wykorzystujące sztuczną inteligencję oraz kamery termowizyjne do zarządzania ruchem kołowym. Powstały także moduły bezprzewodowe umożliwiające podłączenie do systemów monitoringu miejskiego tych skrzyżowań, których nie podłączono do internetu. Upowszechnienie inteligentnych systemów zarządzania ruchem pozwoli zmniejszyć korki oraz zanieczyszczenie powietrza ze spalin samochodowych.

2019-03-24
0