Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

10 ton materiału niebezpiecznego na magnesie

magnes-gitd

10 ton materiału niebezpiecznego przewoził kierowca, który sam podczas kontroli przyznał inspektorom, że używa nielegalnego magnesu. W ten sposób prowadzący pojazd fałszował czas pracy.

Kierowca prowadził zespół pojazdów polskiego przewoźnika, podróżował z Niemiec do Polski, mając na pokładzie ok. 10 ton niebezpiecznego materiału łatwopalnego. Został skontrolowany przez podkarpackich inspektorów na drodze ekspresowej S19.

Mężczyzna sam przyznał, że „od pewnego czasu” wykonuje przewóz z przyłożonym do impulsatora skrzyni biegów magnesem. Analiza danych cyfrowych pokazała naruszenia norm czasu pracy. Nie były to jedyne przewinienia, bo transport realizowano także niezgodnie z przepisami ADR, regulującymi przewóz towarów niebezpiecznych. Będące na wyposażeniu dwie gaśnie, nie spełniały norm. Kierowca nie posiadał również wymaganej, prawidłowej instrukcji pisemnej.

Za jazdę z magnesem kierowca dostał 2000 złotych mandatu. Wobec przewoźnika wszczęto postępowania administracyjne zagrożone karą ponad 10 tysięcy złotych.

Źródło: GITD

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

2019-05-15_Dwie_karty__1_

On jeden, a karty dwie

Prowadzący 40-tonową ciężarówkę używał dwóch kart kierowcy: swoją i kolegi. Mężczyzna przyznał się do symulowania jazdy w załodze kilkuosobowej.

2019-05-18
0
Dachser_Li-Ion Ground conveyors charging at Dachser cross docking hall

Dachser szykuje eko-rewolucję

Dachser, jeden z wiodących operatorów logistycznych, do 2022 r. planuje zastąpić swoją przeszło sześciotysięczną flotę podnośników wykorzystywanych w terminalach i magazynach energooszczędnymi wózkami na akumulatory litowo-jonowe. Proekologiczny projekt obejmie całą Europę, w tym oddziały Dachser w Polsce. Dzięki temu operator zmniejszy emisję CO2 o 9,6 tys. ton rocznie.

2019-05-17
0
luda

„Nasze problemy nas ratują”. Leszek Luda o sytuacji w europejskim transporcie oraz o korzyściach ze członkostwa w PUT [WYWIAD]

Nie od dziś wiadomo, że w społeczności i wspólnym działaniu tkwi ogromna siła. Właśnie na takim założeniu opiera się działalność Polskiej Unii Transportu. To społeczność przewoźników wzajemnie wspierających się w codziennym funkcjonowaniu oraz dopingujących się w budowaniu konkurencyjności polskiego transportu. O tym, co zyskują firmy z członkostwa w PUT, ale także o problemach przewoźników wynikających chociażby ze zmieniającego się ustawodawstwa Unii Europejskiej, opowiedział nam prezes Polskiej Unii Transportu, Leszek Luda.

2019-05-16
0