Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Instrukcja dotycząca nowych zasad parkowania w porcie Nynäshamn

port

W Nynäshamn ściśle obowiązuje kodeks bezpieczeństwa zgodnie z ustaleniami ISPS (Międzynarodowy Kodeks Ochrony Statku i Obiektu Portowego). Dostosowanie powierzchni portowych do tego kodeksu wymusiło na operatorze portu wprowadzenie nowych reguł, które oznaczają, że samochody ciężarowe po przypłynięciu do Nynäshamn nie będą niestety miały możliwości pozostania w porcie do następnego dnia.

W przypadku konieczności wysłania albo odebrania maila, wydrukowania CMR-u, wymiany dokumentów lub innych podobnych spraw, istnieje możliwość zatrzymania się na chwilę w porcie i przyjścia do biura.

Samochody ciężarowe, które będą płynąc do Gdańska mogą przyjechać i czekać w porcie do najbliższego odejścia np. od poniedziałku po godz. 18:00 do środy. Po przybyciu do portu pojazdy mogą wjechać i stać na terenie portu, ale niestety bez możliwości wyjazdu z portu.
Kierowca po wjeździe przez bramę powinien ustawić się na pasach 12-20, które są przeinaczone dla pojazdów udających się do Polski (pasy 1-11 są wyznaczone dla ruchu na Łotwę).

Obok bramy znajduje się furtka, przez która można przejść do biura po bilet. Aby otworzyć bramę, należy dzwonić przez domofon do biura, a gdy biuro nie będzie czynne, rozmowa będzie kierowana do centrali portowej. Podczas rozmowy należy podać właściwe numery pojazdu lub rezerwacji (a najlepiej oba) tak, aby kierowca, gdy biuro jest nieczynne, mógł wjechać na plac portowy. Jeżeli właściwy numer nie zostanie podany, to niestety kierowca nie zostanie wpuszczony przez bramę.

Naczepy będą wpuszczane do portu na takich samych zasadach. Naczepa przeznaczona do wysyłki do Gdańska może przebywać w porcie tylko pomiędzy najbliższymi odejściami promowymi, ale tylko w momencie, kiedy jest zarezerwowana na najbliższe odejście. Naczepy po wyładunku z promu mogą stać w porcie maksymalnie 72 godziny.

Aktualnie kierowca nie będzie mógł pozostać w porcie Nynäshamn w ciągniku z naczepą, którą nadaje. Trwają jednakże negocjacje, aby kierowca mógł również uzyskać zezwolenie na pozostanie w porcie w celu oczekiwania na naczepę do podjęcia, którą przypłynie najbliższym promem.

W razie jakichkolwiek pytań odnośnie powyższych zagadnień, prosimy o kontakt z naszymi specjalistami z Biura Obsługi Klienta (kontakt – tutaj).

Źródło: Polferries, za: promy24.com

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Podpis:

Aktualności

przeladowane

Wielkopolscy inspektorzy eliminowali z ruchu (bardzo!) przeładowane pojazdy

Dwa wszczęte postępowania administracyjne wobec przewoźników w sprawie nałożenia kar za naruszenia, za które grozi kara pieniężna do 15 000 złotych oraz pięć wystawionych mandatów karnych kierowcom na łączną kwotę 2 350 zł – to efekt kontroli wagowej pojazdów, które przeprowadzili jednego dnia wielkopolscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego.

2017-09-24
0
slask_smieci-1

Śląscy inspektorzy ujawnili nielegalny przywóz odpadów komunalnych do Polski

Wszczęciem przez Inspekcję Transportu Drogowego postępowania administracyjnego wobec polskiego przewoźnika, zagrożonego karą pieniężną w wysokości 10 000 złotych oraz zawiadomieniem Policji, Prokuratury, Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska i Głównego Inspektora Ochrony Środowiska zakończyła się kontrola zespołu pojazdów, którym wykonywano nielegalny transport odpadów komunalnych.

2017-09-23
0