Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Rozmowy

francuskie-przepisy

“Wszystko jest dobrze, dopóki nie pojawi się problem” – czyli po co nam prawnik od prawa transportowego [WYWIAD]

Zdarza się, że większe podmioty, np. spedycje, starają się narzucić swoje wymagania, często wręcz absurdalne, małym przewoźnikom. Niedozwolone klauzule i inne „kwiatki” w umowach to jednak coś, co od razu zostanie dostrzeżone przez doświadczonego prawnika. Czego może oczekiwać firma transportowa w ramach porady prawnej? Czy prawnik od prawa transportowego, czyli specjalizujący się w branży TSL, przydaje się w codziennej pracy przedsiębiorstwa? Wszelkie wątpliwości rozwiewa nam adwokat Marcin Kostka z Kancelarii Adwokackiej Wegner Kostka.

       2019-06-04
kierowcy-ciezarowki

Kierowca rozprawia się z mitami na temat ciężarówek i odpiera ataki hejterów [FELIETON]

Negatywne nastawienie do kierowców ciężarówek to norma. Jednak ostatnio obserwujemy jakby nasilenie tego zjawiska. Przodują w tym francuskie media: kierowcy przedstawiani są tu w czarnych barwach, a nagłówki artykułów na stronach internetowych to chyba jakieś żarty! Postanowiłem więc rozprawić się w niektórymi argumentami na „nie” i mitami powielanymi przez hejeterów branży transportowej.

       2019-05-29
luda

„Nasze problemy nas ratują”. Leszek Luda o sytuacji w europejskim transporcie oraz o korzyściach ze członkostwa w PUT [WYWIAD]

Nie od dziś wiadomo, że w społeczności i wspólnym działaniu tkwi ogromna siła. Właśnie na takim założeniu opiera się działalność Polskiej Unii Transportu. To społeczność przewoźników wzajemnie wspierających się w codziennym funkcjonowaniu oraz dopingujących się w budowaniu konkurencyjności polskiego transportu. O tym, co zyskują firmy z członkostwa w PUT, ale także o problemach przewoźników wynikających chociażby ze zmieniającego się ustawodawstwa Unii Europejskiej, opowiedział nam prezes Polskiej Unii Transportu, Leszek Luda.

       2019-05-16
1

Najlepszą uczelnię logistyczną w Europie Śr.-Wsch. znajdziecie w Polsce [WYWIAD]

Nie ma tu miejsca na narzekanie na „tę dzisiejszą młodzież”. „Ta dzisiejsza młodzież” to bowiem młodzi, zaangażowani ludzie odnoszący sukcesy w międzynarodowych konkursach i na zagranicznych uczelniach, łączący naukę ze zdobywaniem cennego doświadczenia – chociażby w ramach studiów dualnych – oraz podążający określoną ścieżką i w jasno sprecyzowanym kierunku. Dzięki temu już jako absolwenci zarabiają najwięcej ze wszystkich absolwentów uczelni publicznych i niepublicznych na Dolnym Śląsku.

       2019-05-14
czy-w-polsce-brakuje-kierowcow

Kierowcy z Ukrainy i problem podrobionych świadectw kwalifikacji. Jak sprawdzić, czy dokumenty są oryginalne? [WYWIAD]

Ogromny deficyt na rynku kierowców sprawia, że „ratujemy się” pracownikami spoza kraju. Pracownicy ze Wschodu, głównie z Ukrainy, stanowią niejednokrotnie 40, 50, a nawet 60 proc. kierowców w polskich przedsiębiorstwach transportowych. To oczywiste i konieczne, rodzi jednak pewne problemy. Niepozytywnym zjawiskiem towarzyszącym zatrudnianiu kierowców spoza Unii Europejskiej są podrabiane świadectwa kwalifikacji. Lekceważąc konieczność dokładnej weryfikacji dokumentów, przewoźnik ryzykuje naprawdę sporo – w skrajnych przypadkach nawet utratę dobrej reputacji. O to, jakie dokumenty powinni dostarczyć kierowcy z Ukrainy czy Białorusi oraz jak wyłapać wśród nich „podróbkę”, wypytaliśmy Arkadiusza Boguckiego, trenera i wykładowcę Akademii Transportu.

       2019-04-16
TrustTrack_2

Telematyka zawsze się zwraca [WYWIAD]

Rozwiązania telematyczne zastąpiły kartkę i ołówek oraz tabelki w Excelu. Odpowiedzią na wahania czy nieufność, szczególnie mniejszych przewoźników, są wyniki badań nad tego rodzaju systemami: telematyka ZAWSZE się zwraca i ZAWSZE pomaga w optymalizacji kosztów.

       2019-04-15
european-parliament-1203083_960_720

“Gwóźdź do trumny”. Komentarz TLP dot. Pakietu Mobilności

Wbito przedostatni gwóźdź do trumny jednolitego rynku transportu drogowego w Unii Europejskiej. Parlament Europejski przyjął sprawozdanie w sprawie Pakietu Mobilności w najbardziej niekorzystnej dla rynku wersji. Jeżeli wersja ta zostanie utrzymana, dla polskiej gospodarki oznacza to likwidację przeszło połowy miejsc pracy w międzynarodowym transporcie drogowym – branży, która zatrudnia ponad 300 tysięcy pracowników.

       2019-04-06
podatek-od-srodkow-transportu

Płacić czy ryzykować? Dezorientacja przewoźników w związku z delegowaniem kierowców do Niemiec i Austrii

Obowiązki związane z procedurami zgłaszania oddelegowania kierowców do Austrii czy Niemiec w dalszym ciągu sprawiają przewoźnikom wiele trudności, a przypadki błędnych zgłoszeń nieustannie rosną. Ma to pośredni związek z coraz liczniejszymi doniesieniami o wyrokach sądowych, zapadających na korzyść zagranicznych przewoźników. Część postępowań w niemieckich sądach rzeczywiście była uznana na rzecz polskich przedsiębiorców, jednak to nie znaczy, że przewoźnicy mogą już zapomnieć o płacach minimalnych i obowiązkach związanych z delegowaniem kierowców. Wręcz przeciwnie.

       2019-04-05
Chomar2DRON_034

„Wszystkiego uczyliśmy się sami, nie było wzorców”. [WYWIAD] z firmą CHOMAR

Znajdziemy ją na liście 100 największych firm transportowych w Polsce. Rocznie realizuje 80 tys. zleceń, w ramach których jej kierowcy przemierzają łącznie 25 mln kilometrów. Tworzą ją najwięksi eksperci w branży – wystarczy wymienić nazwisko Rafała Chomy, prezesa spółki, a przy tym członka Rady Związku Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”. Firma CHOMAR to przykład sukcesu, a jednocześnie inspirująca historia typu „od zera do milionera”. O to, jak wyglądało budowanie przedsiębiorstwa transportowego w latach 90. oraz jakie ograniczenia stawia przed przewoźnikami współczesny rynek, wypytaliśmy Macieja Karpińskiego, kierownika spedycji, transportu i marketingu.

       2019-03-25
3 / 812345...»