Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Co zaprezentuje DAF Trucks na targach IAA 2016 w Hanowerze?

02 DAF LF 320

Hasło „DAF Transport Efficiency” (Efektywność Transportu DAF) jest myślą przewodnią firmy DAF podczas targów IAA 2016. DAF Trucks wystawia tam pełną gamę wiodących w branży produktów i usług. Stanowią one ofertę najwydajniejszych rozwiązań transportowych, o najwyższej stopie zwrotu na kilometr.

Nowy, innowacyjny system zarządzania flotą DAF Connect pozwala zoptymalizować wyniki floty pojazdów oraz pracy kierowców, a także zwiększyć efektywność logistyki. Innowacje wprowadzone w niezawodnych i wydajnych silnikach PACCAR PX-5 i PX-7 stosowanych w popularnych pojazdach dystrybucyjnych serii LF i CF oferują perfekcyjne połączenie dostępnej mocy, momentu obrotowego i zużycia paliwa. Filozofia DAF Transport Efficiency jest dowodem dumy z dziedzictwa firmy DAF w oferowaniu najniższego kosztu eksploatacji i zużycia paliwa. Prezentując swój innowacyjny pojazd DAF potwierdza swoje aspiracje do utrzymania pozycji lidera pod względem ekonomicznego spalania i niskiego poziomu emisji spalin.

Stanowisko firmy DAF będzie usytuowane w hali 17 kompleksu wystawowego. Na obszarze 2500 m2 przedstawiona zostanie pełna oferta pojazdów, która wyznacza standardy w zakresie jakości, niskich kosztów eksploatacji i wydajności. Oferta firmy DAF trucks obejmuje model dystrybucyjny LF, wszechstronny model CF do szerokiej gamy zastosowań i flagowy model XF do transportu ciężkiego oraz na długich dystansach.

Aby uwypuklić znaczenie, jakie dla firmy DAF i sieci jej 1000 dealerów i punktów serwisowych ma kompletna gama usług towarzyszących jej światowej klasy produktom, ważne miejsce na stoisku firmy DAF na targach IAA zajmą działy PACCAR Financial, PacLease, PACCAR Parts, TRP oraz dział kontraktów serwisowych DAF MultiSupport.

System zarządzania flotą DAF Connect

Na targach IAA firma DAF wprowadza na rynek system DAF Connect, innowacyjny system zarządzania flotą, zapewniający firmom transportowym informacje o wydajności pojazdów i kierowców w czasie rzeczywistym. Informacje o lokalizacji pojazdów, zużyciu paliwa, przebiegach, poziomie wykorzystania floty oraz czasach przestoju są czytelnie prezentowane na dostępnym on-line pulpicie, który można dostosować do potrzeb i indywidualnych oczekiwań klienta.

Przyjazny dla użytkownika pulpit można skonfigurować w taki sposób, aby prezentowane były wyczerpujące raporty o zużyciu paliwa z danymi bieżącymi i historycznymi oraz porównywaniem poszczególnych pojazdów i kierowców. Funkcja Live Fleet View dostarcza wszystkich niezbędnych informacji w zakresie lokalizacji pojazdów floty w celu zapewnienia optymalnego planowania, obejmującego pokonywane odległości, wybór trasy oraz czas jazdy konkretnego pojazdu i kierowcy. Klient może samodzielnie definiować sygnały alarmowe w przypadku wystąpienia odchyleń od żądanej prędkości, trasy, lokalizacji czy zużycia paliwa, co pozwala na natychmiastową korektę wydajności floty.

System DAF Connect optymalizuje dostępność pojazdów, redukuje koszt eksploatacji i usprawnia logistykę. DAF Connect również pozwala na optymalizację planowania czynności naprawczych i obsługowych oraz pozwala skorzystać z indywidualnego doradztwa firmy DAF. „Dzięki systemowi DAF Connect wkraczamy w nową erę wspierania naszych klientów, pozwalając im uzyskać najwyższą rentowność z kilometra”, twierdzi Richard Zink, dyrektor działu marketingu i sprzedaży w firmie DAF Trucks.

System DAF Connect, który zostanie udostępniony w ostatnim kwartale 2016 roku, przoduje na rynku w jakości, szybkości działania, łatwości obsługi i możliwości porównywania wydajności poszczególnych pojazdów. Richard Zink dodaje: „Współpracujemy z najlepszymi, niezależnymi dostawcami systemów zarządzania flotą, co pozwala nam oferować otwartą platformę. Ma to wielkie znaczenie w przypadku flot posiadających pojazdy DAF i innych marek oraz flot DAF, które już zainwestowały w systemy zarządzania flotą”.

Zoptymalizowane silniki PACCAR PX-5 i PX-7 do pojazdów serii DAF LF i CF

Częścią filozofii DAF Transport Efficiency jest wprowadzenie innowacji do popularnych pojazdów dystrybucyjnych DAF LF i CF, wyposażonych w silniki PACCAR PX. Większy moment obrotowy przy niższej prędkości obrotowej silnika zwiększa komfort kierowcy i zmniejsza zużycie paliwa. Te modyfikacje jednostek napędowych w połączeniu z nowymi, szybszymi przełożeniami układów napędowych, umożliwiają ograniczenie prędkości obrotowej silnika o nawet 300 obr./min przy prędkości 85 km/h oraz zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 4%.

Nowe oprogramowanie, udoskonalone chłodzenie i zarządzanie zasilaniem powietrzem wydajnego i niezawodnego silnika PACCAR PX-5 o pojemności 4,5 litra oraz silnika PACCAR PX-7 o pojemności 6,7 litra zwiększyły moment obrotowy nawet o 12%. Maksymalny moment obrotowy 4-cylindrowego silnika PACCAR PX-5 stosowanego w pojazdach serii DAF LF wynosi teraz aż 850 Nm przy 1200–1500 obr./min, a dla silnika PACCAR PX-7 stosowanego w pojazdach serii DAF LF i CF moment obrotowy osiąga wartość 1200 Nm przy 1100–1700 obr./min.

25 DAF Connect
Dalsza koncentracja na programie DAF Transport Efficiency

Aby podkreślić znaczenie, jakie dla firmy DAF ma umocnienie się na pozycji lidera rynku pod względem oszczędności paliwa i niskiej emisji CO2, jeden ze zmodyfikowanych pojazdów DAF ma na stoisku firmy DAF na targach IAA wyjątkową pozycję.
„Nadal rozwijamy dalsze możliwości ograniczania zużycia paliwa i emisji CO2, aby podkreślić naszą pozycję lidera w niskich kosztach i emisji spalin”, podkreśla Ron Borsboom, dyrektor działu rozwoju produktów. „Zmodyfikowany pojazd stanowi ilustrację tego, jak rozwijamy obiecujące technologie z zakresu napędów elektrycznych i hybrydowych oraz takie jak odzyskiwanie ciepła czy inteligentna jazda pojazdów w konwoju, co zaprezentowaliśmy podczas projektu European Truck Platooning Challenge w tym roku”.

Przez ostatnie dziesięć lat średnie zużycie paliwa i emisja CO2 zostały ograniczone przez pojazdy do transportu długodystansowego o 14%. „Kolejne kroki dotyczące maksymalnych wymiarów i mas mogą być podjęte w odniesieniu do prawodawstwa UE. Udoskonalone właściwości aerodynamiczne przełożą się na ograniczenie emisji CO2. Istnieje także sposobność zwiększenia pola widzenia kierowcy. Można stworzyć również dodatkową przestrzeń dla dostępnych w przyszłości technologii pozwalających zmniejszyć zużycie paliwa, co jest widoczne w nowym, zaprezentowanym pojeździe. Gdy prace legislacyjne zostaną zakończone, sektor będzie miał możliwość inwestowania w rozwiązania, które spowodują, że dalsze zmniejszenie emisji CO2 oraz zwiększenie bezpieczeństwa będą możliwe. Czekamy na wprowadzenie ostatecznych rozwiązań prawnych”.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0